AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #1 Skrevet 21. juni 2018 Det hadde vært litt moro å fått se hvor mye man faktisk får for budsjettpengene (1: 100,- kr uka, 2: 150,- kr uka, 200,- kr uka og 250,- kr uka), uke for uke. Dette skal kun være matvarer inkl snop og drikke. Hygiene, såpe, toalettpapir osv er utenfor budsjettet. Skriv budsjettet ditt, hvilken butikk du handlet i, og hva du handlet/hvor det ble kjøpt (Noen av oss handler ikke alt i en og samme butikk). Om du bryter budsjettet en uke, ta med hva som gjorde det og hvorfor. Du kan og ta med om du har et lager med matvarer du holder på å bruke opp, eller om skapene er skrapet. En sidekommentar om utfordringer og hvor lett/vanskelig dette er hadde også vært interessant. (Jeg har nå vanligvis et ukontrollert budsjett på ca 4-5000 i mnd der jeg kjøper det jeg vil og spiser det jeg vil. Det synes dessverre på vekta og trivselen er gått ned, derfor vil jeg tilbake til 1000 kr mnd budsjettet jeg fulgte i mange år som ga meg sunnere helse og bedre økonomisk kontroll. Dvs max 250 i uka. Mitt kjøp for 1 uke kommer senere i dag. Jeg har et stort lager med linser, bønner, nudler, grønnsaker (fersk og frossent) egg, kylling, krydder, tomat på boks ++++ allerede, jeg kan derfor tillate meg å kjøpe svært lite denne første uka) Heng gjerne på! 🙂 Anonymkode: 3e68f...074
AnonymBruker Skrevet 21. juni 2018 #2 Skrevet 21. juni 2018 Ukas handlekurv, her hadde jeg en max på 250,- kr men kjøpte kun det jeg mente jeg hadde mest bruk for av supplerende varer til alt det jeg har fra før av frukt, grønt, bønner, egg, kylling og mye mer. Stakk på Coop Extra denne gangen. 1 glas coop grønn pesto 1pk grønn chili, 50 g 1 havrebrød (butikkstekt og ukens luksus) 1 pk hvitløk, coop, 100 g 1 stor fersk ingefær, 330 g 1 pk jozo salt med jod, 925 g Røde Epler, 874 g 3 pk sort pepper, refill poser, 20 g x 3. 1 pk Anglamark penne økologisk fullkorn Totalt 186,47 kr. Dvs jeg har noen kroner igjen til evt grønnsaker senere om jeg trenger det. Jeg har også tidligere gjort det slik at dersom jeg ikke brukte opp 250 på matbudsjett en uke, så sparer jeg det opp til å kunne kjøpe noe ekstra matvarer den siste uka før lønn, eller en annen belønning. Anonymkode: 3e68f...074
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå