Gå til innhold

mor som slipper å komme hjem til rot

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

moren til samboers barn har sagt til barna sine at selv om de har mammauke, så kan de dra til oss å være på dagtid i skoleferien.. Med begrunnelsen at vi har barn hver uke, og derfor så blir det rotete og skittent uansett.. 

Så fordi vi har barn i barnehagen, så mener hun at når barna hennes skal stå opp, hoppe på sykkelen, og dra til oss for å være hjemme alene. Da slipper hun å komme hjem til rotete hus selv.. Og så får hun barna hjem igjen til middag..

Vi kan jo ikke nekte barna på å være hos oss når de har lyst, men ett sted må da grensen være?

Kan vi si at det får de ikke lov til, til moren? 

Vi syns feriene med barn hjemme kan være utfordrende nok som de er, derfor er det godt med annenhver uke fri for rot, og ikke minst ansvar midt på dagen også.. 

Anonymkode: b5734...59c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde jeg hadde hørt det meste, men jeg hadde tydeligvis ikke det... 

Stakkars unger sier jeg bare... Det er vel ingen hjemme hos dere på dagtid hvis dere er på jobb og i bhg, så da kommer jo dere også hjem til mer rot enn om barna var hos mor? Eller tror hun at det rote av seg selv hos dere?? 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

moren til samboers barn har sagt til barna sine at selv om de har mammauke, så kan de dra til oss å være på dagtid i skoleferien.. Med begrunnelsen at vi har barn hver uke, og derfor så blir det rotete og skittent uansett.. 

Så fordi vi har barn i barnehagen, så mener hun at når barna hennes skal stå opp, hoppe på sykkelen, og dra til oss for å være hjemme alene. Da slipper hun å komme hjem til rotete hus selv.. Og så får hun barna hjem igjen til middag..

Vi kan jo ikke nekte barna på å være hos oss når de har lyst, men ett sted må da grensen være?

Vi syns feriene med barn hjemme kan være utfordrende nok som de er, derfor er det godt med annenhver uke fri for rot, og ikke minst ansvar midt på dagen også.. 

Stakkars barn :( De må jo føle seg uønsket av mor og  til bry for mor...

Anonymkode: be7f8...ce9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, Ulrikke skrev:

Jeg trodde jeg hadde hørt det meste, men jeg hadde tydeligvis ikke det... 

Stakkars unger sier jeg bare... Det er vel ingen hjemme hos dere på dagtid hvis dere er på jobb og i bhg, så da kommer jo dere også hjem til mer rot enn om barna var hos mor? Eller tror hun at det rote av seg selv hos dere?? 

helt utrolig faktisk :) 

Ja.. huset hos oss er tomt og barna blir hjemme alene om de er hos oss også.. Men hun mener at siden vi har barn hjemme på ettermiddag uansett så spiller det ingen rolle at det blir rotete

Gjest chisandra
Skrevet

Når foreldre skiller seg, bør dørene stå på vidt gap både hos mor og far.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, chisandra skrev:

Ja, og det er de for så vidt hos oss..  Men når det er mor som ber de om å dra for å slippe rot, og ikke barna som kommer fordi de ønsker det.. da blir det feil

• Liker 18
Skrevet

Godt for samboerne din at dette er eks. Sier litt om hvor narsissistiske en del mennesker er.  

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, chisandra skrev:

Men her er det jo ingen hjemme på dagtid hos far, så barna kommer jo til tomt hus (bare for å kunne rote?) og så skal de hjem til mor igjen for middag?! 

Veldig spesielt av mor. Far bør ta en prat med henne, det er da hennes barn også, så hun får tåle å rydde etter dem når de har vært hjemme på dagtid. 

Anonymkode: cc4cb...88b

• Liker 3
Gjest chisandra
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, og det er de for så vidt hos oss..  Men når det er mor som ber de om å dra for å slippe rot, og ikke barna som kommer fordi de ønsker det.. da blir det feil

Er det slik at det er tomt hus begge steder på dagtid, men at hun mener de kan rote i deres tomme hus i stedet for i hennes tomme hus?

Gjest BearMama
Skrevet
13 minutter siden, chisandra skrev:

Er det slik at det er tomt hus begge steder på dagtid, men at hun mener de kan rote i deres tomme hus i stedet for i hennes tomme hus?

Ja.

Gjest chisandra
Skrevet
1 minutt siden, BearMama skrev:

Ja.

Da er hun jo helt skrudd, og jeg beklager det første svaret mitt - i denne saken. Innholdet står jeg for, men dette er feil.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Gjest BearMama
Skrevet
Akkurat nå, chisandra skrev:

Da er hun jo helt skrudd, og jeg beklager det første svaret mitt - i denne saken. Innholdet står jeg for, men dette er feil.

Enig.

Hadde sagt ifra til moren at det er hennes uke og da får hun ta seg av alt det det innebærer å være mor, inkludert husarbeid.

Og så lurer jeg på hva alt dette rotet egentlig er? Da jeg var liten så var vi hjemme alene i noen timer hver dag og det jeg husker vi gjorde var å lage oss noen brødskiver og så var vi enten ute og lekte eller på rommet vårt og lekte.

Skrevet

Ev. så får dere si at de dagene barna kommer til dere skal barna være hos dere hele dagen til neste dag (dersom dere ønsker det). Da får dere formidlet til barna at de er ønsket samtidig som moren får en oppvekker på hva hun egentlig gjør.

• Liker 6
Skrevet

Dette er noe av det frekkeste jeg har hørt. Hun her tar virkelig kaka!  Er det en trasshandling fordi hun ikke synes dere har hatt barna nok eller noe? Makan til kjerrring :ler:

Skrevet

Hun får lære barna å rydde, alternativt lære dem å ikke rote så fryktelig mens hun er på jobb....

Hvor gamle er disse barna?

Synes absolutt ikke det høres noe ok ut at de skal måtte stå opp og gjøre seg klare for å sykle til dere og være der alene til de kan sykle hjem igjen når mor har kommet hjem (og de roter sikkert da også???)

Vi har da hatt mange barn alene hjemme her opp gjennom årene, både stebarn og mitt, og JA, jeg har irritert meg over rot innimellom, men kunne aldri falt meg inn å foreslå noe sånt som dette....

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette var ett av de merkeligste påfunnene jeg har hørt. Hadde det vært for at barna ville til dere, eller fordi det var noen hjemme hos dere på dagtid hadde jeg derimot forstått det. 

Hvor gamle er barna? Ettersom du skriver om mye rot. Her i huset har vi åpent hus i skoleferien for barna og dems venner. Men barna vet at de roter ikke ut huset. Oppvask ryddes etter mat, og huset skal se skikkelig ut til jeg kommer hjem. Og nei, barna mine er ikke englebarn, så ofte er det litt rot og noe de har «glemt», men det går helt fint. Er ikke snakk om mye ekstra husarbeid.

Hvis barna roter helt forferdelig mye, er det kanskje greit å ta på seg å lære dem litt husarbeidet tenker jeg. Her i huset har alle sine egne faste oppgaver.

Eldste barnet mitt har ansvar for støvsuge gulv en dag i uka, ta ut av oppvaskmaskinen hver dag, bære ned sin egen klesvask og legge på plass klærne sine som er nyvasket, tørke støv, samt hjelpe til hvis jeg ber om det. Hun tar også ofte og henger opp klesvask, hjelper til med middag osv. 

Yngste barnet mitt har ansvar for å gå ut med søppel, vanne blomster, dekke bordet til måltider, hente inn posten og sitt eget rom. Samt at yngste hjelper til med snømåking, klippe gress o.l fordi han liker det. Samt hjelpe til med matlaging en gang i blant. 

De har hjulpet til med husarbeide siden de var veldig små, men da med ting tilpasset alderen sin og hva de liker. Og nå velger de sine oppgaver ut fra hva de foretrekker å hjelpe til med. Matlaging må de være med på i blant enten de vil eller ei, da jeg mener alle bør kunne grunnleggende i matlaging slik at de ikke er hjelpeløse når de blir store og flytter ut. 

Anonymkode: fa1c2...967

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Her er det noe feil med dere alle.

Det virker som at det er begrunnelsen til mor som gjør at stemor ikke ønsker barna i huset. Feil av mor (og selvsagt også far) å ikke lære barna å rydde opp etter seg.

Barna er tydeligvis gamle nok til å være alene på formiddagen, da burde dem for lengst ha lært seg å rydde.

Det er klart dere kan si til barna at de ikke er velkommen. Men om det er smart, er en helt annen sak...

Anonymkode: e3549...e7e

Gjest The ceiling lamp
Skrevet (endret)
5 timer siden, RoH skrev:

Godt for samboerne din at dette er eks. Sier litt om hvor narsissistiske en del mennesker er.  

Jeg tror du må ha blingset på nylærte "fremmedord" 😅

Edit, jeg som var litt "sen" her ... :rodme:

Endret av The ceiling lamp
Skrevet

Hvordan er det mulig å være så sleip og frekk??

La gjerne barna komme hvis de ellers er i stand til å ta vare på seg selv i huset, men sett som betingelse at de rydder og ordner etter seg før de går til mor igjen. Etterlater de huset bombet, må de forholde seg til avtalt samvær pluss gjerne komme innom ekstra når dere er hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...