Gå til innhold

Har jeg sosial angst?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har de siste par årene bevisst unngått situasjoner som jeg føler meg ukomfortabel i. Har et par venninner som jeg føler jeg sklir lengre og lengre vekk i fra ettersom jeg faktisk unngår de. Likevel blir jeg sint, skuffet og veldig lei meg når jeg ser de til stadighet møtes uten å inkludere meg. Jeg bruker alltid å bli med når de til sjeldenheten spør meg om å bli med på ting, men det samme gjelder ikke motsatt. Jeg er kun interessant å være med når det er de som er ved roret, og ikke omvendt. 

Ettersom jeg sjeldent blir bedt med på ting, får jeg helt panikk når jeg først blir invitert. Jeg blir helt paranoid og får tanker om at de inviterer meg med en sjelden gang kun for å ha noe å baksnakke meg for neste gang. Jeg får helt noia av tanken på sosiale sammenkomster sammen med disse, selv om det er veldig kjekt når vi først møtes. Jeg føler meg ikke bra nok, jeg føler at jeg er bare til bry, jeg føler hele spekteret av vonde følelser..... Og vondt er det når jeg gang på gang ser instabilder, snapper osv av at de koser seg sånn uten å invitere meg, selv om vi alltid var et trekløver. 

Det er de eneste venninnene jeg har, så jeg tørr ikke ta opp temaet heller... Faen for en sytepave jeg er. 

Anonymkode: d23cd...1b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har sosial angst, og har det helt likt som deg. Anbefaler deg å prøve å gå til en psykolog om det plager deg for mye. Jeg har blitt mye bedre etter jeg begynte å gå til psykolog. Men tilbake til det du spør om, jeg vil tro at du har sosial angst. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Ingen her kan stille en diagnose på deg. Du må få en henvisning til psykolog via fastlegen slik at de kan gjennomføre en utredning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oj.. Jeg opplever mye av det samme som deg. Jeg unngår situasjoner som føles ukomfortable, samtidig som jeg får masse vonde tanker om at "folk blir bare glad/legger ikke merke til at jeg ikke er der". Inni meg vil jeg gjerne være sosial, bli kjent med nye mennesker.. men med en gang sjansen byr seg, backer jeg ut og tenker at jeg er en dårlig person og det er best For alle om jeg lar være. Dersom jeg faktisk har vært sosial, blir jeg stresset etterpå og angrer på at jeg åpnet kjeften. Jeg kan gå igjennom samtalene i hodet i lang tid etterpå, og tenke om jeg sa noe feil. På grunn av denne frykten for å ha sosiale relasjoner i form av bli kjent og prate eller prate med folk jeg kkenner, støter jeg heller bort de fleste..  

Trodde bare at jeg hadde dårlig selvtillit og var litt sjenert. 

Anonymkode: 20bde...ea2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...