Gå til innhold

Rørleggere med sykkel


Drizzt

Anbefalte innlegg

Det er like komisk som det er tragisk. Hva gjør man ikke for å følge utopiske idealer som fungerte kanskje for 300 år siden ...

https://www.nrk.no/norge/rorleggere-frakter-toaletter-med-elsykkel-etter-parkeringstrobbel-1.14089098

Å ødelegge næringslivet og byens sentrum er iallefall målet de klarer å oppnå først. Jeg ser for meg rørleggerne tråkke pedalene i pøseregn og om vinteren og jeg føler med dem. Forhåpentligvis klarer neste byråd å snu alle de negative tiltakene dagens byråd innfører.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så den reportasjen og tenkte med en gang at disse må bli konstant supplert av bil kjørende rundt, noe som også fremgikk da rørsyklisten fikk overlevert en dass av ventende bil. De bilene får nok mye å gjøre + en del venting. Kunden betaler uansett for totalen.
Fint markedsføringsstunt, men ikke like morsomt å sykle rundt i regn og snø.
Du har rett - komisk og tragisk.

Endret av slask
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenk så lett og finne parkering for Håndverkere, budbiler etc.. når det blir forbud mot privatbiler i Oslo sentrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å betale 1000kr timen for at håndtverkeren skal sykle til andre siden av byen for å hente den delen eller det verktøyet som trengs for å fullføre jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor noen uansett vil bo midt i sentrum av en storby. Ikke bare er det dyrere, men også mer bråk og bil kan man stort sett bare glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Drizzt skrev:

Det er like komisk som det er tragisk. Hva gjør man ikke for å følge utopiske idealer som fungerte kanskje for 300 år siden ...

https://www.nrk.no/norge/rorleggere-frakter-toaletter-med-elsykkel-etter-parkeringstrobbel-1.14089098

Å ødelegge næringslivet og byens sentrum er iallefall målet de klarer å oppnå først. Jeg ser for meg rørleggerne tråkke pedalene i pøseregn og om vinteren og jeg føler med dem. Forhåpentligvis klarer neste byråd å snu alle de negative tiltakene dagens byråd innfører.

Hva er så tragisk med dette egentlig? Rørlegger sykkel er jo genialt. Sykkel er jo uansett raskere enn bil i sentrum.

Må bare planlegge litt hva man skal ha med seg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, electric_trond skrev:

Gleder meg til å betale 1000kr timen for at håndtverkeren skal sykle til andre siden av byen for å hente den delen eller det verktøyet som trengs for å fullføre jobben.

Hvis du finner noen villig til å ta oppdraget. Har de nok å finne på kan er det ikke sikkert de tar på seg. Det kan skje at vinninga går opp å spinninga...  Det er ikke verdt det å tulle rundt i sentrum uten mulighet for parkering og bot for at jobben skal kunne bli gjort. Kjenner folk som gir tilbud på dobbel pris for jobber på ukurante steder og er like glad om andre tar den men ofte har ikke kunden mye valg og de får jobben.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Martin13 skrev:

Hvorfor noen uansett vil bo midt i sentrum av en storby. Ikke bare er det dyrere, men også mer bråk og bil kan man stort sett bare glemme.

Det er ikke bare å bo der, det er også næringsliv der. 

38 minutter siden, Apis skrev:

Men tenk så lett og finne parkering for Håndverkere, budbiler etc.. når det blir forbud mot privatbiler i Oslo sentrum

I det bilfritte sentrum? Neppe.

6 minutter siden, prt90 skrev:

Hva er så tragisk med dette egentlig? Rørlegger sykkel er jo genialt. Sykkel er jo uansett raskere enn bil i sentrum.

Må bare planlegge litt hva man skal ha med seg.

 

Jada, kunden betaler timepris uansett, så at de må sykle med tungt utstyr og sykle flere turer til bilen og tilbake er vel bare kundene som lider av, eller hva? Det er kanskje genialt for små og lette oppdrag i nærheten, men ikke for de fleste oppdrag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/21/2018 at 12:16 PM, electric_trond said:

Gleder meg til å betale 1000kr timen for at håndtverkeren skal sykle til andre siden av byen for å hente den delen eller det verktøyet som trengs for å fullføre jobben.

Ja, og i tillegg dekke tapene når (elektro)verktøy blir rappa fordi det lå igjen i vogna.
Ok, det går an å ha lokk på den kassa med høl til rør som er for lange :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...