Gå til innhold

Hvor mye er greit å legge i gave til bryllupet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal i bryllup til en god venninne, og gleder meg veldig til det.

 

Jeg skal sminke bruden på dagen, og står for det meste av sminken (har mye og bruker dette). Det inkluderer en del prøvesminkinger som naturligvis bare er koselig, men fortsatt jobb.

 

Jeg skal også være toastmaster, og jeg har stått for planlegging av utdrikningslaget pga en litt treg forlover.

 

Jeg føler jeg gjør mye for bruden, og gjør det jo med glede, men hvor mye er det da ok å bruke på bryllupsgaven? Kan jeg da legge litt mindre penger i dette og det er ok, eller ville dere lagt full pott? Hvor mye eventuelt?

 

(har full jobb og grei økonomi forsåvidt)

Anonymkode: 7fe43...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du ikke trenger å gi så himla mye mer siden du allerede har gitt henne gaver for ti tusen kroner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

500 kr kanskje? Jeg vet ikke hva som er "full pott" for deg, så det er litt vanskelig å foreslå en pris. Jeg syns det er greit at du gir litt mindre når du jobber gratis for bruden

Anonymkode: c8927...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

500 kr kanskje? Jeg vet ikke hva som er "full pott" for deg, så det er litt vanskelig å foreslå en pris. Jeg syns det er greit at du gir litt mindre når du jobber gratis for bruden

Anonymkode: c8927...f9b

 

10 timer siden, O.G. skrev:

Jeg synes du ikke trenger å gi så himla mye mer siden du allerede har gitt henne gaver for ti tusen kroner. 

Takk for svar begge to 😊 jeg vet ikke hva som er normalt å gi i utgangspunktet, dette er mitt første bryllup.

 

500kr kan være greit?

Anonymkode: 7fe43...182

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Takk for svar begge to 😊 jeg vet ikke hva som er normalt å gi i utgangspunktet, dette er mitt første bryllup.

 

500kr kan være greit?

Anonymkode: 7fe43...182

Hallo, bare sminkingen er verdt 5000kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten at det er helt sammenlignbart - jeg har også gitt litt billigere gaver i bryllup hvor jeg har hjulpet en del til eks. med pynting, som toastmaster eller baking. Typisk at jeg har gitt 300 i stedet for 500. Føler at 500 er ganske standard når man gir alene, så det er i alle fall mer enn nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...