Gå til innhold

Er så full i luft!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en 19 år gammel jente som er så full i luft! Har vært det i flere dager, 0 allergier og ikke vondt i magen, bare masse luft. Jeg bor alene så da raper jeg og promper jeg i ett sett. Ofte høye luktfrie promper og høye raper, men av og til lukter de litt, men aldri mye. Noen som vet hva dette kommer av? Faktisk skikkelig irriterende!

Anonymkode: 48713...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen typer mat kan gi luft i magen. Bønner, brokkoli, blomkål osv. 

Anonymkode: 2c062...f53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen typer mat kan gi luft i magen. Bønner, brokkoli, blomkål osv. 

Anonymkode: 2c062...f53

Ts.

Har ikke spist desse tingene og har aldri fått luft i magen av noe som helst av mat før. 

Anonymkode: 48713...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ufattelig mye luft i magen når jeg spiste mye vanlig brød fra butikken. Ikke bare er det hvetemel i de, men de er jo tilsatt allslags rare greier - og ofte tilsatt ekstra gluten. 

Begynte å kjøpe surdeigsbrød, spelt- eller rugbrød på bakeri - og problemet forsvant helt :) 

Jeg er heller ikke allergisk mot noe, har aldeles ikke cøliaki (de blir jo kjempe dårlige), men magen min er ikke fan av hvete og hvetegluten. 

Anonymkode: 65095...ada

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp deg minifom på apoteket, ta en tablett ifm måltid. Veldig effektiv. 

Idogas funker også, men jeg synes minifom har bedre langtidseffekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikk mye vann. Kok grønnsaker til de blir myke og spis grønnsakssuppe. Det vil gå over, magen din trenger bare hvile litt.

Mulig du har spist en matvare magen din ikke likte så godt, eller at du spiste en kombinasjon av matvarer som var vanskelig å fordøye. 

3 hours ago, AnonymBruker said:

Ts.

Har ikke spist desse tingene og har aldri fått luft i magen av noe som helst av mat før. 

Anonymkode: 48713...3dc

Kanskje det er problemet ;)

Nordmenn spiser for lite fiber, forsøk spise mer grønnsaker, gjerne ha en dag i uka der du spiser linser eller bønner. 

Anonymkode: 3f019...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde ufattelig mye luft i magen når jeg spiste mye vanlig brød fra butikken. Ikke bare er det hvetemel i de, men de er jo tilsatt allslags rare greier - og ofte tilsatt ekstra gluten. 

Begynte å kjøpe surdeigsbrød, spelt- eller rugbrød på bakeri - og problemet forsvant helt :) 

Jeg er heller ikke allergisk mot noe, har aldeles ikke cøliaki (de blir jo kjempe dårlige), men magen min er ikke fan av hvete og hvetegluten. 

Anonymkode: 65095...ada

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Drikk mye vann. Kok grønnsaker til de blir myke og spis grønnsakssuppe. Det vil gå over, magen din trenger bare hvile litt.

Mulig du har spist en matvare magen din ikke likte så godt, eller at du spiste en kombinasjon av matvarer som var vanskelig å fordøye. 

Kanskje det er problemet ;)

Nordmenn spiser for lite fiber, forsøk spise mer grønnsaker, gjerne ha en dag i uka der du spiser linser eller bønner. 

Anonymkode: 3f019...d7b

Ts her. Jeg spiser aldri brød(liker det ikke) og spiser en god del bønner faktisk😂 Altså jeg spiser grønnsaker, har bare blitt dårlig på det nå i det siste. Men andre perioder der jeg er dårlig på det har det aldri vært et problem. Liksom, uansett hva jeg har utsatt denne kroppen for så har den godtatt det. Helt til søndag :P 

Anonymkode: 48713...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

 

Ts her. Jeg spiser aldri brød(liker det ikke) og spiser en god del bønner faktisk😂 Altså jeg spiser grønnsaker, har bare blitt dårlig på det nå i det siste. Men andre perioder der jeg er dårlig på det har det aldri vært et problem. Liksom, uansett hva jeg har utsatt denne kroppen for så har den godtatt det. Helt til søndag :P 

Anonymkode: 48713...3dc

Om du har spist mindre fiber i det siste, i forhold til det du gjorde til vanlig, så kan det være grunnen til at magen takler dårligere maten du spiser nå

Anonymkode: 3f019...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du stressa? Da kan man ofte svelge mye luft og bli luftig. Jeg kan bli luftig i magen om jeg venter for lenge mellom hvert måltid. Går det mange timer mellom hver gang jeg spiser får jeg ofte veldig vondt i magen etter jeg har spist. Og veldig luftig. 

Anonymkode: 15255...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google "fodmap" og se om det er noen av disse matvarene du spiser mye av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har angst, når jeg har mye en dag så svelger jeg tydligvis mye luft og promper mye. Så stresser du litt er det nok vanligmå svelge mer luft enn normalt.

Anonymkode: 2522a...844

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stress kan det være! Fire eksamener der to av dem var det verste jeg kunne fått :P Drikker ikke brus. Har også tenkt at det kan være gravid symptomer, men er vel kanskje ikke det.

 

ts

Anonymkode: 48713...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.6.2018 den 1.22, AnonymBruker skrev:

Er en 19 år gammel jente som er så full i luft! Har vært det i flere dager, 0 allergier og ikke vondt i magen, bare masse luft. Jeg bor alene så da raper jeg og promper jeg i ett sett. Ofte høye luktfrie promper og høye raper, men av og til lukter de litt, men aldri mye. Noen som vet hva dette kommer av? Faktisk skikkelig irriterende!

Anonymkode: 48713...3dc

Gå til legen og forklar problemet. 

Be særlig om å få undersøkt mengden Folat i blodet. For lite folsyre, enten i kosten eller for dårlig opptak i tarmen, er kjent for å gi mye, uforklarelig luft i magen.

Anonymkode: bce99...b39

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tygger du mye tyggis? Prøv å drikk kefir. Du kan også prøve karve-te. Det smaker helt forjævlig men det hjelper veldig mot luft. (mest mot luftsmerter i bryst)

Anonymkode: 262de...4ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, ts sier det har vart noen dager, det er helt normalt å ha slike perioder innimellom. Om det ikke går over i løpet av en uke kan man begynne å lure, men å reise til lege eller begynne med fodmap etter noen få dagers ubehag er litt voldsomt. Som sagt, drikk mye vann og spis mat som er mild for magen og dette går over av seg selv. 

Anonymkode: 3f019...d7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...