Gå til innhold

Skvetter du av hunden din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en stor tispe som noen ganger helt ut av det blå når jeg sitter her og slapper av, setter i med et VOFF!! eller WOWUVOFFVOFVOFFVOFF! VOFFVOFFVOFFVOFF!!!! etc. når hun hører en lyd ute, f.ex. et vilt dyr. Jeg hopper jo himmelhøyt i sofaen hver gang! :sjokkbla:

Tror jeg får hjerteinfarkt av henne snart, er det andre som har slike vaktbikkjer uten volumkontroll?

Anonymkode: 29a44...c41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nope, vår har bjeffet en gang, og da skvatt jeg som et helvete - for da var hun 6 år. :P 

Anonymkode: 97f04...cf3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skvetter hver eneste gang de bjeffer ja. Hopper opp. Jeg er veldig var for lyder også da og skvetter veldig lett av alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skvetter skikkelig! Vår eldste hund på fem år bjeffer stort sett aldri, så når valpen gjør det hopper jeg til. Hver gang. Kjempemorsomt når han får bjefforama pga noe ute midt på natta! :fnise: 

 

Anonymkode: 99b8f...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis ikke, men hvis jeg er litt engstelig (for eksempel hvis jeg er alene og har sett noe skummelt på tv) så skvetter jeg

Anonymkode: a38ef...420

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 hours ago, AnonymBruker said:

Skvetter skikkelig! Vår eldste hund på fem år bjeffer stort sett aldri, så når valpen gjør det hopper jeg til. Hver gang. Kjempemorsomt når han får bjefforama pga noe ute midt på natta! :fnise: 

 

Anonymkode: 99b8f...9ad

Ja nettopp, bjefforama. Må vurdere å se på det som morsomt men jeg skvetter jo så inn i granskauen! TS

Anonymkode: 29a44...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og, samboer himler med øya av meg når jeg hopper til hver eneste gang. Det var litt sarkastisk at det er morsomt, altså. Det er jo slitsomt også. Klarer ikke å bli vant til det heller. Prøver å distrahere ham med noe annet når han bjeffer sånn at han slutter, da- men det gjør jeg jo ikke midt på natta. 

Anonymkode: 99b8f...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine bjeffer lite -kun når det er noe viktig å varsle. 

Hvorfor i all verden har dere skaffet dere høylytte hunder hvis dere skvetter så sinnsykt? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bonusmammaen skrev:

Mine bjeffer lite -kun når det er noe viktig å varsle. 

Hvorfor i all verden har dere skaffet dere høylytte hunder hvis dere skvetter så sinnsykt? :fnise:

:fnise: Ja, det kan du si. Glemte å be om lydforsikring da vi satt på valpeliste et år hos oppdretteren og å teste ham ved å måle desibel! :P Neida, det vel at vi har en voksen hund som ikke lager lyd, så jeg er ikke vant til det i det hele tatt, så det kommer bardus på meg hver gang. Ville ha en rase som kunne brukes i alle hundesportene vi er interessert i, så bruksområde og helse var en smule mer i fokus enn lyd. Men er sikkert mange som bjeffer og varsler mye mer, altså. Bare er litt redd for hjerteatakk når det midt på natta bjeffes på skjærene på taket!

Nå er han 8 mnd, så håper jeg blir vant til det når han er voksen! 

Anonymkode: 99b8f...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:fnise: Ja, det kan du si. Glemte å be om lydforsikring da vi satt på valpeliste et år hos oppdretteren og å teste ham ved å måle desibel! :P Neida, det vel at vi har en voksen hund som ikke lager lyd, så jeg er ikke vant til det i det hele tatt, så det kommer bardus på meg hver gang. Ville ha en rase som kunne brukes i alle hundesportene vi er interessert i, så bruksområde og helse var en smule mer i fokus enn lyd. Men er sikkert mange som bjeffer og varsler mye mer, altså. Bare er litt redd for hjerteatakk når det midt på natta bjeffes på skjærene på taket!

Nå er han 8 mnd, så håper jeg blir vant til det når han er voksen! 

Anonymkode: 99b8f...9ad

Haha. Uff. Vet ikke om du kan prøve å trene på anti-bjeffing? Jeg roser faktisk mine når det er viktige varslinger. Disse er voktere og lager knapt lyd ellers utenom snorking IoI 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hund akkurat nå, men ja, jeg får infarkt hver jævla gang. :haar:

Rottweileren var ikke så ille for han hadde mørk stemme, knurret mest og kom med et og annet boff (bjeffet kanskje 10 ganger på de 7 årene jeg hadde han). DSG'en var helt krise; han hadde den skarpeste stemmen og jeg trodde oppriktig at hjertet mitt skulle stoppe flere ganger. :ler: Litt mer oppfarende type enn Rottweileren også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Den bjeffer ikke så mye og jeg vet stort sett når den skal bjeffer (folk og andre hunder), men når det kommer bjeff utenom det skvetter jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å høre at jeg ikke er den eneste :laugh: Og så sier de det skal være så avslappende å ha kjæledyr :P 

Anonymkode: 29a44...c41

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.6.2018 den 9.35, Bonusmammaen skrev:

Haha. Uff. Vet ikke om du kan prøve å trene på anti-bjeffing? Jeg roser faktisk mine når det er viktige varslinger. Disse er voktere og lager knapt lyd ellers utenom snorking IoI 

Ja, pleier å rose når han er stille i situasjoner det det er potensielt stor fare for bjeffing. Om han bjeffer ute kaller vi han inn og belønner, og ofte hender det at han bjeffer og så kommer stormende inn for å få belønning, så det er mulig han har tolka den innkallingen litt annerledes! :fnise: Ikke så lett å vite om natta, da, men pleier å si at "det går bra" og "vær rolig", og "flink gutt" og sånn om jeg rekker det fordi jeg selv våkner det han bjeffer på før han begynner. En gang løp jeg inn på kjøkkenet og serverte skinkeost sånn ca klokka 4 fordi han hang seg opp i bjeff! 😛  

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Godt å høre at jeg ikke er den eneste :laugh: Og så sier de det skal være så avslappende å ha kjæledyr :P 

Anonymkode: 29a44...c41

Haha, ja! Jeg var hos legen som tok blodprøver, og fant ut at jeg hadde økt stresshormon eller hva det nå var, et eller annet økt med stress, i alle fall. Så hun skrev i brevet jeg fikk i posten "er det noe som er stressende i livet ditt?" Og jeg bare, "eh, fikk en hyper valp og sover ikke om natta, teller det?" :hoho: Bedre nå, da!

Anonymkode: 99b8f...9ad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...