Gå til innhold

Lavkarbo... Hva er for mye proteiner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker legge meg på 20 gram KH per dag og legger alt inn i lifesum. Har ikke premium og forstår ikke hvor mye proteiner som er FOR mye? Dette blir jo en vanskelig livsstil når man må passe på fett, proteiner og kcal.. Er 1,5 gr protein x per kg kroppsvekt en ok ting å gå ut fra? Inntar sunne fettsyrer fra avocado, mandler, (bruker lite smør i steking, max 5 gram). Om jeg bruker matfløte tar en en liten dæsj, lett matfløte. Å holde karbs nede går fint. Å passe proteiner er jo vanskelig derimot. 

Anonymkode: 4f265...e58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiser du lavkarbo, skal du spise en stor andel fett. (Så jeg forstår ikke tanken bak "lett matfløte".) Det er for mye/lite når du begynner å synes at det blir en vanskelig livsstil. Er du overvektig? Proteinbehov beregnes ut fra fettfri masse, eller normalvekt for din høyde. 1,5 gram per kilo ved normalvekt virker som veldig mye, jeg ligger rundt 1,25.

Endret av Pringle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må spise nok fett, og ikke mer proteiner enn på vanlig kosthold. Ca 1-1,5 g/kg per dag er ok.

Anonymkode: 2b72e...68f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Protein er en dårlig energikilde. Så derfor skal du erstatte karbohydratene du kutter med fett. 

Anonymkode: 15648...919

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...