Gå til innhold

Vil ikke gi penger i bryllupsgave...


Physalis

Anbefalte innlegg

Hei! 

Vi skal i bryllup i helga, hvor brudeparet kun ønsker seg penger. Til nød gavekort. Dette er det kjedeligste jeg vet å gi bort, men. Noen som har en genial idé til gave? 

Og om vi så velger å gi penger eller gavekort, noen kreativ/gøyal måte å gi dette på? 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag eller kjøp et pent kort og lage pengelomme inni kortet til pengegaven. Noen bokhandlere har ekstra store bryllupskort (str fire ganger større enn A4). Kunne det vært noe? Jeg så det på Notabene i fjor.

Anonymkode: fb08c...21f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å finne en fin sparegris å ha pengene i? Ev. pakke penge-konvolutten inn i en fin gaveeske og pynte den med sløyfer og alt mulig rart. 

Anonymkode: ea5f5...93c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pengetre? Noe sånn som dette? Fester bare penger på en liten busk/tre/blomst

Bilderesultat for pengetre til gave

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Physalis skrev:

Hei! 

Vi skal i bryllup i helga, hvor brudeparet kun ønsker seg penger. Til nød gavekort. Dette er det kjedeligste jeg vet å gi bort, men. Noen som har en genial idé til gave? 

Og om vi så velger å gi penger eller gavekort, noen kreativ/gøyal måte å gi dette på? 

 

Enig. Kjedelig bryllupspresang.

Men så tenker jeg: Gir jeg gave for at jeg skal like det, eller gir jeg gave for at de skal like det? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gavekort på operaen eller teater. Konsertbilletter. Gavekort på flott restaurant. De ønsker seg tydeligvis ikke ting, så gi dem noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å finne en fin sparegris å ha pengene i? Ev. pakke penge-konvolutten inn i en fin gaveeske og pynte den med sløyfer og alt mulig rart. 

Anonymkode: ea5f5...93c

Jeg lagde en gang en stor sparegris av ballong, omtrent som denne, og fylte den med 1000 kr. i kronestykker :)  1871094-12-1444160794656.jpg

 

Anonymkode: 21c4f...098

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så prinsipielt imot å gi penger i bryllupsgave at jeg hadde kommet til å gi brødrister, vaffeljern eller kakespade bare på trass. :fnise: Ønsker de seg kun penger kan de like gjerne ha billettør i døra, også... Og garderobevakt som også krever noen kroner. 

Neida (joda), jeg er riktignok ikke noen stor tilhenger av pengegaver til bryllup, men på dager hvor jeg ikke har stått opp med feil bein først, ville jeg googlet litt, og trolig brukt enten det første, nest siste eller det siste forslaget på denne siden: http://www.smabarnsforeldre.no/10-kreative-mater-gi-pengegave/

De er riktignok beregnet på barn, men kan tilpasses voksne også :) 

Endret av Ullvott
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet med å gi penger i bryllupsgave? 

Jeg tenker at gaven som skal gis (uansett anledning) skal være noe som mottaker skal ønske seg/passe for. For min del kan det være noe grusomt stygt eller kjedlig, men en gave er vel for å glede mottakeren? Hvis det er penger som ønskes så hvorfor ikke gi det? Finn på en kreativ måte å gi det på heller. 

Anonymkode: 5ac18...e01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ullvott skrev:

Jeg er så prinsipielt imot å gi penger i bryllupsgave at jeg hadde kommet til å gi brødrister, vaffeljern eller kakespade bare på trass. :fnise: Ønsker de seg kun penger kan de like gjerne ha billettør i døra, også... Og garderobevakt som også krever noen kroner. 

Neida (joda), jeg er riktignok ikke noen stor tilhenger av pengegaver til bryllup, men på dager hvor jeg ikke har stått opp med feil bein først, ville jeg googlet litt, og trolig brukt enten det første, nest siste eller det siste forslaget på denne siden: http://www.smabarnsforeldre.no/10-kreative-mater-gi-pengegave/

De er riktignok beregnet på barn, men kan tilpasses voksne også :) 

Enig, det der pengemaset har blitt en uting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg egentlig ikke noe i mot å gi penger i bryllupsgave, men har forståelse for at andre har dette. Jeg synes også det er en uting å bare ønske seg penger, blant annet fordi at ikke alle er komfortable med å gi dette i gave. Det blir fort veldig synlig hvor mye hver enkelt gjest gir og det kan være ubehagelig for mange. 

Når det kommer til forslag til en kreativ pengegave så er jeg enig med forslaget lengre oppe om pengetre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...