Gå til innhold

Barnevernsjournal

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg forstår at det er til det beste for meg, men bare tanken på at de kan lese ting om meg som jeg IKKE vet om meg selv engang er fælt. Det er MITT liv. Ingen har rett på å vite noe om meg før meg selv...

Du var 0-3 år...

Anonymkode: aa8fa...560

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

17år?Dvs du er kun 20`? dette er avsporing, men jeg har alltid fått inntrykk av at du var i minimum i 30år utifra modenheten i innleggene dine. Du virker veldig oppegående ihvertfall, liker alltid innleggene dine😊♥️

Anonymkode: 2650c...d69

Hjertelig takk. Dette varmet mye på en tung dag. Jeg prøver å oppmuntre så mye jeg kan- vise at det finnes håp og muligheter uansett hvor svart det ser ut. 

Takk til deg, tusen takk🙏

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du var 0-3 år...

Snakk om manglende forståelse for andre. Man kan være og bli enda mer traumatisert av ting som kan ha skjedd med en i den alderen. Det er fortsatt en del av livet til en, og som en ungdom/ung voksen som allerede har mye å bearbeide og sortere samt trigge minner man ikke er klar til å takle. Da å vite at noen er klar over ting som har skjedd/man har vært utsatt eller har mulighet til innsyn på dette kan være vanskelig tanke å håndtere når man selv ikke er på det stadiet. 

Masse lykke til videre i livet TS. Skriver under som saksbehandler at man har ikke ressurser til å gå igjennom saker som er fra mange år tilbake med mindre det blir helt ekstremt nødvendig. Håper de neste ukene går fint for deg!

• Liker 2
Gjest BearMama
Skrevet (endret)
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du var 0-3 år...

Hva et barn utsettes for i den sårbare perioden kan definere hele fremtiden. Om barnet ikke får nok omsorg og kjærlighet kan det utvikle https://sml.snl.no/dissosiativ_lidelse som igjen kan føre til store problemer i voksen alder. I tillegg kan en få f.eks PTSD.

Så ja, 0-3 år med traumer kan få enorme ringvirkninger.

Endret av BearMama
Gjest BearMama
Skrevet (endret)
11 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Ifølge saksbehandleren min så virker det som om at hun skal ut i ferie om noen uker (logisk nok), og at noen skal "ta over" saken et par uker mens hun er på ferie (slik at jeg kan ringe dem om jeg lurer på noe). Jeg lurer på om denne personen som kommer inn nå kan lese det som står i papirene fra jeg var helt liten? Det er uhyre ubehagelig at folk leser ting om meg, og vet noe om MEG som jeg ikke engang vet om selv. Om noen hadde lest psykiatri-journalen så hadde det vært noe annet- da hadde jeg hvertfall visst det meste som stod der fra det siste året- men om folk graver i journalen i barnevernet fra jeg var 0-3 år, så er dette ikke greit om jeg ikke kjenner personen. Jeg har ikke lest den selv engang, og risikerer at en person jeg ikke aner hvem er leser ting om livet mitt som jeg ikke selv er klar over... Er det sånn det fungerer i praksis? At de kan forsyne seg av det de vil? (Selvom jeg innser at det ville være litt merkelig å begynne og bla 17 år tilbake i tid om jeg selv ikke tar kontakt). 

Jeg er litt forvirret. Om du er 20 år. Hvilken saksbehandler snakker vi om? For du er ikke under barnevernet lenger? Eller har du innvilget forlengelse?

I hvilken forbindelse er dette?

Endret av BearMama
Skrevet

Om hun leser journalen eller ikke kommer vel an om det er en plass man er innlagt eller ikke, og om hun ser behovet for det.

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
3 timer siden, BearMama skrev:

Hva et barn utsettes for i den sårbare perioden kan definere hele fremtiden. Om barnet ikke får nok omsorg og kjærlighet kan det utvikle https://sml.snl.no/dissosiativ_lidelse som igjen kan føre til store problemer i voksen alder. I tillegg kan en få f.eks PTSD.

Så ja, 0-3 år med traumer kan få enorme ringvirkninger.

Ja, jeg har fått diagnosen kompleks PTSD 

Gjest Jegskulleønskeat
Skrevet
3 timer siden, BearMama skrev:

Jeg er litt forvirret. Om du er 20 år. Hvilken saksbehandler snakker vi om? For du er ikke under barnevernet lenger? Eller har du innvilget forlengelse?

I hvilken forbindelse er dette?

Barnevernet begynner nok å trekke seg litt ut etterhvert nå, ja. 

Skrevet (endret)

Ektefellen min og svigerdatteren min jobber i BV. Svigerdatteren min har 23 enkeltsaker og knapt tid til å sette seg inn i egne saker, så jeg kan forsikre deg om at en vikar som er satt inn i en sak med en 20 år gammel bruker trolig ikke engang vil åpne mappa. Til det har vedkommende alt for mye å ta tak i når det gjelder sine egne brukere.

Endret av Ulven
Gjest BearMama
Skrevet
2 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

Barnevernet begynner nok å trekke seg litt ut etterhvert nå, ja. 

Ok, da er jeg med.

Siden dette er en bv saksbehandler så tviler jeg på at hun engang åpner mappen din. Hun er der kun for å være tilgjengelig for deg om du skulle lure på noe eller trenge noe hjelp. Skulle det være noe så leser hun bare siste oppdatering fra saksbehandleren din for å sette seg inn i saken. 

Hadde det vært snakk om f.eks psykolog hadde det nok stilt seg annerledes.

Tror du kan puste ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...