Gå til innhold

Er jeg forlovet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten min og jeg snakker ofte om bryllupet vårt. Hvordan vi vil ha det, hvor, hvem vi vil invitere osv osv. Vi vet at vi skal gifte oss en dag, begge er enige om det. Vi har også stilt spørsmålet til hverandre uten å faktisk mene det som et frieri. Han har også sett på ringer, men finner ikke den riktige. 

Mer vi egentlig forlovet? Eller er man det først når venner og familie vet om det? Eller er det noe annet som gjelder? 

Anonymkode: 1acd8...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere er vel ikke forlovet før dere definerer dere som det, og da gjerne med en ring.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er du ikke.

Anonymkode: ee5fc...cd9

Jo det mener jeg ts er. De prater og planlegger hvordan de vil ha det. Det eneste som mangler er den ringen og frieriet.

Anonymkode: 44375...a91

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo det mener jeg ts er. De prater og planlegger hvordan de vil ha det. Det eneste som mangler er den ringen og frieriet.

Anonymkode: 44375...a91

Man er ikke forlovet før det har vært et frieri. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sjokoladeknask

I mange land tar paret på seg ringer, eller hun mottar en forlovelsesring som gjerne er utsmykket med en diamant eller flere. I Norge har ofte paret brukt de samme ringene som senere blir kalt gifteringer allerede fra forlovelsen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo det mener jeg ts er. De prater og planlegger hvordan de vil ha det. Det eneste som mangler er den ringen og frieriet.

Anonymkode: 44375...a91

som forøvrig er avgjørende for at man er forlovet - så nei, det å snakke og planlegge er ikke det samme. Man kan snakke om ferie, planlegge den - men man ER ikke på ferie før man faktisk setter reisen ut i livet liksom..

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 

Jeg lurer fordi det er flere vennepar som bare har blitt enige om at de skal gifte seg. Ingen har fridd, det finnes ingen ring, men de sier at de planlegger bryllupet og at de selvfølgelig begge er helt enige i at de skal gifte deg. Den eneste forskjellen fra meg og kjæresten, er altså at de kaller seg forlovet. 

Anonymkode: 1acd8...bf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke har ring for å være forlovet og det kan være en automatring i kiosk som koster en femmer eller nada.

Noen lager en avtale uten det tradisjonelle frieriet. Jeg ville ikke tolket at dere er forlovet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker dere er forlovet. Ikke alle ønsker ring, for mange er det upraktisk med tanke på dagliglivet og jobb, så da dropper de ringen helt. Gjør de ikke mindre forlovet kun på mangel av ring.

Anonymkode: 5586e...3e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker dere er forlovet. Ikke alle ønsker ring, for mange er det upraktisk med tanke på dagliglivet og jobb, så da dropper de ringen helt. Gjør de ikke mindre forlovet kun på mangel av ring.

Anonymkode: 5586e...3e5

Er ikke det litt pinlig? Hvis hun går rundt å sier at de er forlovet så har de bare snakket løst om dette? En forlovelse er en klar avtale med eller uten ring. Ikke løssnakk

Anonymkode: ef461...4ee

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, addict skrev:

Lol nei du er ikke forlovet. 

Men da lurer jeg seriøst på hva forskjellen er? 

Kjæresten min og jeg planlegger bryllup og  vi ønsker begge å gifte oss med hverandre. Ingen av oss har fridd, og har ingen ring. 

Vi har det nøyaktig på samme måte som noen vennepar av oss. De har heller ingen ring, men de kaller hverandre «forloveden». Og det er den eneste forskjellen.

 

Dette handler ikke om at jeg på død og liv skal være forlovet, men at jeg ikke nødvendigvis forstår hva som avgjør om man er det eller ikke. 

Anonymkode: 1acd8...bf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men da lurer jeg seriøst på hva forskjellen er? 

Kjæresten min og jeg planlegger bryllup og  vi ønsker begge å gifte oss med hverandre. Ingen av oss har fridd, og har ingen ring. 

Vi har det nøyaktig på samme måte som noen vennepar av oss. De har heller ingen ring, men de kaller hverandre «forloveden». Og det er den eneste forskjellen.

 

Dette handler ikke om at jeg på død og liv skal være forlovet, men at jeg ikke nødvendigvis forstår hva som avgjør om man er det eller ikke. 

Anonymkode: 1acd8...bf1

Jeg tenker at hvis du må spørre på et forum om du er forlovet så er du på ingen måte forlovet. Det er jo en felles bestemmelse mellom to mennesker, og det er jo helt tydelig at dette ikke er det. Snakk med typen i stedet. Det er kun han som kan svare på det.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Carrot skrev:

som forøvrig er avgjørende for at man er forlovet - så nei, det å snakke og planlegge er ikke det samme. Man kan snakke om ferie, planlegge den - men man ER ikke på ferie før man faktisk setter reisen ut i livet liksom..

Akkurat som man ikke er GIFT før bryllup. Man kan snakket om det, planlegge det,... Forlovet er man derimot fra dagen man begynner å planlegge å gifte seg....... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men da lurer jeg seriøst på hva forskjellen er? 

Kjæresten min og jeg planlegger bryllup og  vi ønsker begge å gifte oss med hverandre. Ingen av oss har fridd, og har ingen ring. 

Vi har det nøyaktig på samme måte som noen vennepar av oss. De har heller ingen ring, men de kaller hverandre «forloveden». Og det er den eneste forskjellen.

 

Dette handler ikke om at jeg på død og liv skal være forlovet, men at jeg ikke nødvendigvis forstår hva som avgjør om man er det eller ikke. 

Anonymkode: 1acd8...bf1

Jeg kaller ofte kjæresten min "mannen min", men vi er ikke gift av den grunn. Han skrøner litt av og til og sier "kona mi" også, men det betyr heller ikke annet enn at vi planlegger en felles fremtid og at vi kommer til å gifte oss på sikt. Syns det er litt rart å si at man er forlovet uten at man har definert seg som det offentlig. Jeg er slettes ikke forlovet selv om vi snakker om at vi skal gifte oss.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er bukse-forlovet ;) 😂

Anonymkode: 46aca...70c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...