Gå til innhold

Hvilket bur i bil?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leser disse testene til NAF, men de beste burene er jo dyrere enn et barnesete, jo😳

Men Trixie-burene er jo mer overkommelig i pris, men skårer "bare" 4 i testen. Høres jo ikke så dårlig ut når skalaen går til 6, men står at veggene ikke holdt i kollisjonen, slik at hunden kom ut av buret. Skjønner ikke helt at det kan skåre 4 da, men men...

"Hunden" (dummien) brukt i testen veier 10 kg mer enn vår hund, vil det ha noe å si i en evt. kollisjon?

Har dere noen innspill/erfaringer å dele?

Anonymkode: 43ff8...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjekk hva du kan finne brukt på Finn. Kela og Trønderburet tilpasses på mål. Hercules og Vario-cage gjør ikke. Alle disse varer lenge. Herculesburet vårt er like fint etter ti års bruk

Anonymkode: 5d9ad...448

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjekket Finn, men det var stort sett bare store bur der😕 De som tilpasses etter mål, ser for meg at de blir like dyre som de dyreste i testen? Og kela er vel de tynne stengerne som kan spidde hunden under kollisjon? Eller? Blir helt forvirra av dette, jeg: vil jo at vovven skal være trygg på tur🐶 (Menneskene og, så klart😊)

Anonymkode: 43ff8...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg inn diverse autosøk på Finn og vær bittelitt tålmodig (men samtidig kjapp på avtrekkeren når det dukker opp noe aktuelt) så finner du nok et passende kvalitetsbur til en ok pris. Jeg lagra autosøk på 'trønderbur' og fikk et pent brukt eksemplar til skambillige 500 kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Herkules, hvis du har tid til å vente litt har xxl 25% på alt noen ganger i året hvis du har DnB MasterCard, det har ikke jeg men fikk låne en veninne sitt og fikk dermed nesten 1000 kr avslag på buret. Da sparer man endel. De er dyre, men om man senere må selge det ved bytte av bil osv så har de ikke tapet seg så mye i pris. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kela er helsveiset, og har kraftigere stenger enn de vanlige sprinkelburene. Spesialtilpassede bur er ikke spesielt dyrere enn ferdige bur, og er kjempelure med tanke på utnyttelse av plass i bilen. Og ellers så har man bruk for et bilbur i mange flere år enn et barnesete :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har variocage og er veldig fornøyd med det. Har dobbeltbur, og da kan det justeres inn og ut. Usikker på om det går på de enkle, men det er vel en enkel sak å sjekke opp

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kela er heilsveiset og like trygg i kollisjon som variocage. Har dobbeltbur til medium store hunder. Ca 100x80x60cm. Kostet rundt 2800 minus frakt (hentet buret selv). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...