Gå til innhold

Sopp i vann?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min glemte et glass på badet og jeg skulle se hvor lenge det står inntil hun rydder det vekk. Dette eksperimentet måtte jeg avbryte i dag siden det kom opp sopp i glasset. Vannet vårt er enten kokt eller UV behandlet når vi drikker det, det kommer fra egen brønn. Så her må noe smuler eller annet ha forurenset vannet etterpå, er det riktig? Er det noen her som kan si noe om hvordan dette ble til? Glasset har kun stått litt over én uke.

IMG_20180619_115948.thumb.jpg.2c31ec66b2230223faa0ddf2f3caead6.jpg

Anonymkode: 45218...a45

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min glemte et glass på badet og jeg skulle se hvor lenge det står inntil hun rydder det vekk. Dette eksperimentet måtte jeg avbryte i dag siden det kom opp sopp i glasset. Vannet vårt er enten kokt eller UV behandlet når vi drikker det, det kommer fra egen brønn. Så her må noe smuler eller annet ha forurenset vannet etterpå, er det riktig? Er det noen her som kan si noe om hvordan dette ble til? Glasset har kun stått litt over én uke.

IMG_20180619_115948.thumb.jpg.2c31ec66b2230223faa0ddf2f3caead6.jpg

Anonymkode: 45218...a45

Søker du i tråder vil du finne at jeg har skrevet at muggsopp og andre mikroorganismer finnes naturlig i luften. Lær man et glass med vann stå i en liten uke så vil disse mikroorganismer bli synlige for det blotte øye. Så den påstanden har du herved både dokumentert og "bevist". 

Altså muggen kommer fra luften, ikke fra det stillestående vannet. Knapt nok operasjonsstua er totalt uten mugg m.m. i luften.

Anonymkode: 22517...b82

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noe sånt har jeg aldri sett i rent vann før, ikke i annen drikke heller for den del. Det pleier å danne seg mugg på toppen i urtete f.ex. som har stått på kjøkkenbenken min for lenge. Men ikke det at jeg har kunnet sett bunnen i koppen da....

Anonymkode: 2a40b...6e8

AnonymBruker
Skrevet

Kan også være at glasset ikke har vært tilstrekkelig rent :) 

Anonymkode: fabf5...0ff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...