Gå til innhold

Kan man få noe mer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mannen min er ufør, og jeg går på skolen, men prøver å jobbe litt vedsiden av. Vi har nesten akkurat fått et barn å lurer på om jeg har mulighet for og få noe støtte pga hans lave inntekt? Hørte andre fikk det, men.. 

Anonymkode: 547ef...56c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har vel redusert utbetaling fordi han er samboer/gift med deg? 

Har dere bostøtte?

Anonymkode: 84cef...500

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min er ufør, og jeg går på skolen, men prøver å jobbe litt vedsiden av. Vi har nesten akkurat fått et barn å lurer på om jeg har mulighet for og få noe støtte pga hans lave inntekt? Hørte andre fikk det, men.. 

Anonymkode: 547ef...56c

Hva mener du med NESTEN fått et barn ?? Er du helt fjern eller ?

Anonymkode: 2cc82...3a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med NESTEN fått et barn ?? Er du helt fjern eller ?

Anonymkode: 2cc82...3a0

Hun mener nok «nesten akkurat» som i «det var ikke i går, men heller ikke så lenge siden». Ikke nødvendig å svare så frekt...

Anonymkode: d4eeb...0d3

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med NESTEN fått et barn ?? Er du helt fjern eller ?

Anonymkode: 2cc82...3a0

Nesten akkurat, skrev hun. Det vil si, som flere har skjønt, at det ikke er lenge siden. Er nok du som er helt fjern. som ikke evner å forstå dette ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Hva mener du med NESTEN fått et barn ?? Er du helt fjern eller ?

Anonymkode: 2cc82...3a0

Hater å måtte si det, men med den kommentaren så er det nok du som er helt fjern. Falt du mye som barn? 

Anonymkode: b5d30...280

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min er ufør, og jeg går på skolen, men prøver å jobbe litt vedsiden av. Vi har nesten akkurat fått et barn å lurer på om jeg har mulighet for og få noe støtte pga hans lave inntekt? Hørte andre fikk det, men.. 

Anonymkode: 547ef...56c

Hvorfor får dere barn i den situasjonen dere er i ? Gjør ferdig studiene først kanskje ?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Skorstein skrev:

Hvorfor får dere barn i den situasjonen dere er i ? Gjør ferdig studiene først kanskje ?

Er det rådet ditt, tatt i betraktning at barnet allerede er født?

Anonymkode: ca141...fff

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan løsningen være at du tar bare mødrekvote og begynner raskt i jobb med permisjon fra studiene mens mannen tar fellesperioden og fedrekvote?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min er ufør, og jeg går på skolen, men prøver å jobbe litt vedsiden av. Vi har nesten akkurat fått et barn å lurer på om jeg har mulighet for og få noe støtte pga hans lave inntekt? Hørte andre fikk det, men.. 

Anonymkode: 547ef...56c

Mener du at fellesskapet skal forsørge dere mer enn det allerede gjør? Hva med å vente med å få barn til man faktisk kan forsørge det/de selv. 

Anonymkode: 9bbe4...36f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mannen min er ufør, og jeg går på skolen, men prøver å jobbe litt vedsiden av. Vi har nesten akkurat fått et barn å lurer på om jeg har mulighet for og få noe støtte pga hans lave inntekt? Hørte andre fikk det, men.. 

Anonymkode: 547ef...56c

Hva fikk de andre du snakker om da?

Har dere søkt om bostøtte? Det har dere krav på hvis dere har lav inntekt. Dessverre er grensen satt veldig lavt så selv en minstepensjonist ikke har krav på det, men dere er en familie på 3 så grensen er noe høyere. Sjekk det ut.

Noe mer vet jeg ikke. Studenter får ikke noe fra felleskassen fordi de forventes å leve av studielån,  har du ikke det? Så er det noe du bør vurdere for å øke på inntekten.

Anonymkode: e91a7...5b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...