Gå til innhold

Reagerer på proteinpulver


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg trener en del styrketrening og har gått til innkjøp av whey- og kasein proteinpulver. Dette fordi jeg har undersøkt kostholdet mitt og klarer ikke å få i meg nok proteiner i løpet av en dag gjennom mat. Drikker en shake med whey etter trening, og en shake med kasein før leggetid. Ca 30 g i hver shake.

Har gått på det siden torsdag, og på søndag hadde jeg vondt i magen hele dagen, også igår. Søndag var jeg veldig dårlig og kvalm, igår var jeg mye bedre men hadde fortsatt litt vondt. Kjente det også idagtidlig da jeg våknet. Det kjennes litt ut som «sammentrekninger» i magen, og ikke vanlig typisk mageknip.

Det har slått meg at det kanskje kan være proteinpulveret, spesielt kaseinpulveret ettersom jeg drikker dette rett før leggetid. Igår bælma jeg det ned, men det er kanskje ikke så lurt å gjøre det?

Jeg har ikke laktoseintoleranse, tåler fint melk og andre meieriprodukter. Er veldig glad i melk og har drukket det i alle år uten reaksjoner.

Anonymkode: 5f56e...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se på ingridienslista. Mulig der er søtningsstoff og annet dritt i. Hadde holdt meg til proteinpulver som består av 1 ingridiens- varen det er lagd proteinpulver av. Bruker selv soya- og risprotein

Det går for øvrig an å begynne reagere på matvarer i godt voksen alder. 

Anonymkode: 22451...04a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er ingrediensene i kaseinpulveret:

Melkeproteinkonsentrat (80% micellar kasein, 20% myseprotein), fettfattig kakaopulver (10%), aroma, søtningsmidler: sukralose & acesulfam-K, emulgator: soyalecitin. Med et naturlig innhold av sukker.

Og i wheypulveret:

Ultra- og mikrofiltrert myseproteinkonsentrat og myseproteinisolat (84%, utvunnet av melk), fettfattig kakaopulver (10%), konsistensmiddel: xantangummi, Salt, naturlig aroma, søtningsmidler: sukralose, acesulfam-K, emulgatorer: soya- og solsikkelecithin. Med et naturlig innhold av sukker.

Er ikke så god på ingredienser og den slags. Er det mye «dritt» her?

-TS

Anonymkode: 5f56e...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig magen din reagerer litt på søtningsmidler. Spiser eller drikker du noen gang noe med søtningsmidler? Har magen din reagert på det?

Jeg tipper de ikke er bra for de snille bakteriene i magen din. 

Er ikke noe ekspert på melkeprotein og whey, dessverre, da jeg alltid har holdt meg til planteproteiner

Hva du blander pulveret i, kan også ha noe å si for hvor godt magen din tåler det

Anonymkode: 22451...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mulig magen din reagerer litt på søtningsmidler. Spiser eller drikker du noen gang noe med søtningsmidler? Har magen din reagert på det?

Jeg tipper de ikke er bra for de snille bakteriene i magen din. 

Er ikke noe ekspert på melkeprotein og whey, dessverre, da jeg alltid har holdt meg til planteproteiner

Hva du blander pulveret i, kan også ha noe å si for hvor godt magen din tåler det

Anonymkode: 22451...04a

Ikke som jeg vet om iallefall. Reagerer svært sjeldent på matprodukter.

Har hatt litt vondt idag óg. Det som er merkelig er at det kjennes akkurat ut som sånn vondt man får når man er veldig sulten og magen skriker etter mat, selv om jeg nødvendigvis ikke er kjempe sulten. Det kommer ofte om morgenen, ved lunsj og ettermiddag. Det går ofte over når jeg har spist. Kan man bli mer sulten av proteinpulver? Har aldri opplevd sånne sammentrekninger i magen på morgenen før.

Kan du fortelle litt om planteproteiner?

-Ts

Anonymkode: 5f56e...f13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...