Gå til innhold

Alvorlige, falske rykter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt hvilken kategori denne skal plasseres...

 

Har en tidligere bekjent av meg som i de lange år har kommet med dritt både her og der, om så og si alle, inkludert meg. I dag gikk det over stokk og stein for dette kvinnenemennesket tydeligvis, hvor hun anklaget både meg, OG eksen min, om noe som er så alvorlig at jeg ikke vet hvor jeg skal starte. Jeg og eksen min har ikke hatt noe særlig vennskapelig tone mellom oss på nesten fire år, men i løpet av kveldstimene har vi så og si blitt «perlevenner.» Fire timer senere med kontakt vi telefonen og ingen av oss får til å sove. Han snakket til og med med min nåværende samboer, da jeg ble så ute av meg til å henge med lenger.

 

Dette er såpass alvorlige anklagelser, som kan ødelegge både jobb og all fremtid, som jeg vet jeg lett kan motbevise (svart på hvitt!) men jeg kan jo ikke bare slarve ut et innlegg på facebook heller. Noen av oss må ha litt sosiale antenner. Er bare at kommer dette ut til flere nå, så... Nei jeg sitter bare å gråter her. Får ikke til å sove! Med tanke på at dette kan motbevises, fra min side, kan jeg klage henne inn til noen som helst - så hun får en klekkelig oppvekker over hva hun driver med?! Ser æreskrenkelse ikke er noe lenger, så hva gjør vi da? hvem kontakter vi?!

 

Anonymkode: e6194...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Politiet. Det er en paragraf som heter noe sånt som krenkende, upassende atferd. Har vært gjennom det samme, omtrent. Vedkommende ble innkalt til avhør, ble gitt besøksforbud (dette inkluderte all form for kommunikasjon på sosiale medier) og beskjed om at hen ville bli bøtelagt og risikerte fengselsstraff hvis det skjedde igjen. Politiet tok det alvorlig selv om dette skjedde i en av de store byene 

Anonymkode: f8b8f...a4d

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er dessverre helt vanlig. Glem det.

Anonymkode: bee48...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke noen ting av hva som er problemet her? 

Anonymkode: f7e34...1e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg skjønner ikke noen ting av hva som er problemet her? 

Anonymkode: f7e34...1e8

Problemet er at alvorlige, falske rykter kan ødelegge ett eller flere liv. Det er dessverre lite å gjøre med det, om man ikke skal ty til Hells Angels metoder. Det går jo an.

Anonymkode: bee48...879

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta skjermbilder av det hun har skrevet før hun evt sletter det igjen. Så går du til politiet med det du har av beviser. Hvis det er slik du sier så kan du anmelde for ærekrenkelse, og du får sannsynligvis medhold. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, solmåneogstjerner said:

Ta skjermbilder av det hun har skrevet før hun evt sletter det igjen. Så går du til politiet med det du har av beviser. Hvis det er slik du sier så kan du anmelde for ærekrenkelse, og du får sannsynligvis medhold

Skjer dessverre ikke.

Anonymkode: bee48...879

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Skjer dessverre ikke.

Anonymkode: bee48...879

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, solmåneogstjerner said:

Hvorfor ikke?

Godt spørsmål. Har du flere gode spørsmål?

Anonymkode: bee48...879

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke en sak om Prebz og Denniz (eller hva de nå heter), der en av dem ble utsatt for falske rykter? Syns å huske en rettssak rundt det. Kan dette falle i samme kategori?

Anonymkode: d547b...cac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har denne dama å hente på å sette ut ryktene? Du sier hun har spredd rykter om flere. Vet du hva de har gjort? 

Anonymkode: d547b...cac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva har denne dama å hente på å sette ut ryktene? Du sier hun har spredd rykter om flere. Vet du hva de har gjort? 

Anonymkode: d547b...cac

Hun er jo langt fra psykisk stabil, rett og slett. Inn og ut av rehab, flere psykoser hvor hun har nesten tatt livet av flere og flere rundturer i fengsel. Ting hun har gjort blir lagt over på andre - andre som gjerne også ikke kjenner henne. Ingen tør der i mot å si noe til henne, grunnet kontaktene hun har i større narkotikamiljø. «Jeg kan fint finne noen til å ta livet av deg» er truslene. Denne gangen er det nok

 

Folk her begynner jo å få øynene opp, i hjemkommunen min våger hun ikke gå ut lenger, så hun flyttet. Dessverre ble det kommunen til der hvor kjæresten min bor - ja, han jeg nå er samboer med. Da de møttes i helga og han hadde sagt at han var sammen med meg, så åpnet hun og fortalte om detjegikkekansiher

 

Vet at om jeg kan få dette til å bli en sak, så har jeg alt skriftlig svart på hvitt, om den egentlige sannheten, inkludert vitner som har hørt dette. Har også noen av de som har fått egne liv nesten revet opp med rota etter uttalelsene hennes, som skal vurdere å levere en uttalelse. Problemet er jo at folk ikke våger, og jeg skjønner dem! Hun skremmer jo livet av meg òg! 

Anonymkode: e6194...da2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Politiet. Det er en paragraf som heter noe sånt som krenkende, upassende atferd. Har vært gjennom det samme, omtrent. Vedkommende ble innkalt til avhør, ble gitt besøksforbud (dette inkluderte all form for kommunikasjon på sosiale medier) og beskjed om at hen ville bli bøtelagt og risikerte fengselsstraff hvis det skjedde igjen. Politiet tok det alvorlig selv om dette skjedde i en av de store byene 

Anonymkode: f8b8f...a4d

Tusen takk for du delte. Har de fortsatt den paragrafen da, ettersom æreskrenkelse ikke er noe lenger? Jeg får ta meg en tur til dem og høre, evt hva annet jeg kan gjøre. Besøksforbud må jeg uansett ha, om jeg skal si noe, for hva hun er i stand til å gjøre tør jeg ikke tenke på engang. Men det er vel for så vidt lite den kan gjøre, når alt kommer til alt...

Anonymkode: e6194...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og pga at hun møtte på din samboer, fortalte han alt, så plukket DU opp tlf og ringte din eks som DU ikke utstår og ble perlevenner over tlf?

Historien din henger ikke på grep. Hadde det vært noe i dette ville du vært på politikammerset nå istedenfor å dikte opp ting på kg. 

Anonymkode: bdb29...669

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var det ikke en sak om Prebz og Denniz (eller hva de nå heter), der en av dem ble utsatt for falske rykter? Syns å huske en rettssak rundt det. Kan dette falle i samme kategori?

Anonymkode: d547b...cac

Jo, las det nå. Seksuelle krenkelser av mindreårige var ryktene han fikk på seg. Men det er vel lettere å ta sånt til retten når kommentarene kommer svart på hvitt, i et youtubefelt. Jeg har bare bevis på det motsatte hun har sagt, og mennesker som har gått i gjennom det samme med henne her - og de som har hørt hva hun har sagt. Og det er jammen ikke mange av de som våger å stille frem med det, nettopp grunnet visse kontakter hun har. Visse mennesker vil man ikke rote seg bort i, hun er en av dem, men hva skal jeg gjøre da?

Anonymkode: e6194...da2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Og pga at hun møtte på din samboer, fortalte han alt, så plukket DU opp tlf og ringte din eks som DU ikke utstår og ble perlevenner over tlf?

Historien din henger ikke på grep. Hadde det vært noe i dette ville du vært på politikammerset nå istedenfor å dikte opp ting på kg. 

Anonymkode: bdb29...669

Nei. Det var tre andre rundt som fikk med seg dette, derav hvor han ene har et godt bekjentskap til eksen min. Han ringte til han, der hvor han ringte meg igjen. Fordi det omhandlet oss begge, inkludert noen til, fra den tiden vi var sammen. Når mennesker plutselig blir satt i samme båt, så legger man vel gjerne bitre biter fra fortiden til side. Hadde det vært en bagatell hadde det vært noe annet. Vi har mye å tape. Sosialt sett. Jeg kan bare redde oss/meg/andre ved å gå til de rette instansene, så vi ikke taper det på andre, mer alvorlige måter. 

 

Av alle ting en kan dikte opp her inne... Til din informasjon, så sto jeg nettopp opp og holder på å samle sammen tidligere meldinger til meg og andre. Kan ikke bare troppe opp uten noe, det skjønner du også. 

Anonymkode: e6194...da2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke helt hvilken kategori denne skal plasseres...

 

Har en tidligere bekjent av meg som i de lange år har kommet med dritt både her og der, om så og si alle, inkludert meg. I dag gikk det over stokk og stein for dette kvinnenemennesket tydeligvis, hvor hun anklaget både meg, OG eksen min, om noe som er så alvorlig at jeg ikke vet hvor jeg skal starte. Jeg og eksen min har ikke hatt noe særlig vennskapelig tone mellom oss på nesten fire år, men i løpet av kveldstimene har vi så og si blitt «perlevenner.» Fire timer senere med kontakt vi telefonen og ingen av oss får til å sove. Han snakket til og med med min nåværende samboer, da jeg ble så ute av meg til å henge med lenger.

 

Dette er såpass alvorlige anklagelser, som kan ødelegge både jobb og all fremtid, som jeg vet jeg lett kan motbevise (svart på hvitt!) men jeg kan jo ikke bare slarve ut et innlegg på facebook heller. Noen av oss må ha litt sosiale antenner. Er bare at kommer dette ut til flere nå, så... Nei jeg sitter bare å gråter her. Får ikke til å sove! Med tanke på at dette kan motbevises, fra min side, kan jeg klage henne inn til noen som helst - så hun får en klekkelig oppvekker over hva hun driver med?! Ser æreskrenkelse ikke er noe lenger, så hva gjør vi da? hvem kontakter vi?!

 

Anonymkode: e6194...da2

Politiet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det var tre andre rundt som fikk med seg dette, derav hvor han ene har et godt bekjentskap til eksen min. Han ringte til han, der hvor han ringte meg igjen. Fordi det omhandlet oss begge, inkludert noen til, fra den tiden vi var sammen. Når mennesker plutselig blir satt i samme båt, så legger man vel gjerne bitre biter fra fortiden til side. Hadde det vært en bagatell hadde det vært noe annet. Vi har mye å tape. Sosialt sett. Jeg kan bare redde oss/meg/andre ved å gå til de rette instansene, så vi ikke taper det på andre, mer alvorlige måter. 

 

Av alle ting en kan dikte opp her inne... Til din informasjon, så sto jeg nettopp opp og holder på å samle sammen tidligere meldinger til meg og andre. Kan ikke bare troppe opp uten noe, det skjønner du også. 

Anonymkode: e6194...da2

Jeg tviler fortsatt på at dette er sant. Du legger ut så mange detaljer at venners venner av henne ville ha funnet tråden din og fortalt det videre. Om hun er så kriminelt belastet og så farlig at du frykter for livet pluss plusd, da er denne tråden regelrett dum å skrive. 

Anonymkode: bdb29...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...