Gå til innhold

Nupper i huden

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har lett røde nupper nesten over hele overkroppen (øverst på ryggen, brystet, skuldrene, halsen). 
Trodde det var soleksem, men det stod det skulle gå over etter en uke uten sol og jeg har ikke vært i solen på over 2 uker.
Trodde kanskje så det kunne være en reaksjon på solkrem, men har jo heller ikke brukt den siden.

Det eneste denne delen av huden min er blitt utsatt for er dusjing (ingen nye produkter) og klær (ikke nye klær, ingen nye vaskemidler eller sånn). 

Har noen tips?
Har ikke anledning til å dra til lege akkurat nå, så det er dessverre utelukket.

Anonymkode: 04fb4...f5a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig smittsom "sykdom". Bruk skubbehansker i dusjen. Ikke pill med mindre du holder på å vaske deg. Det smitter videre på kroppen veldig lett. Skrubb dritten i sluken.

Anonymkode: b0de9...b0a

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vanlig smittsom "sykdom". Bruk skubbehansker i dusjen. Ikke pill med mindre du holder på å vaske deg. Det smitter videre på kroppen veldig lett. Skrubb dritten i sluken.

Bruker skrubbehanske 3-4 ganger i uken. Må jeg bruke det enda oftere? Blir så sår! 
Piller ikke, for det klør ikke eller noe. Har også hatt det akkurat samme sted hele tiden, bare at de var rødere, større og flere før.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Bruker skrubbehanske 3-4 ganger i uken. Må jeg bruke det enda oftere? Blir så sår! 
Piller ikke, for det klør ikke eller noe. Har også hatt det akkurat samme sted hele tiden, bare at de var rødere, større og flere før.

Har du snakket med lege om saken? Hvor lenge har det stått på?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har du snakket med lege om saken? Hvor lenge har det stått på?

Nja, var kjapt over det når jeg fikk en sprøyte. Han tippet soleksem/reaksjon på solkrem, men det skulle vel vært borte til nå?
Har vel hatt det ca 3 uker. Kom mens det var elleville værtilstander med mye sol/solkrem/bading.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nja, var kjapt over det når jeg fikk en sprøyte. Han tippet soleksem/reaksjon på solkrem, men det skulle vel vært borte til nå?
Har vel hatt det ca 3 uker. Kom mens det var elleville værtilstander med mye sol/solkrem/bading.

Det er trolig ikke farlig, så du kan sikkert la det værer i fred og se hvordan det går.

AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er trolig ikke farlig, så du kan sikkert la det værer i fred og se hvordan det går.

Neida, er ikke bekymret, syns bare det er stygt/ekkelt - og vil ikke gå med singlet etc når det ser sånn ut :P 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Neida, er ikke bekymret, syns bare det er stygt/ekkelt - og vil ikke gå med singlet etc når det ser sånn ut :P 

Cluet er å ikke smitte deg selv på nytt. :P

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Cluet er å ikke smitte deg selv på nytt. :P

Tips til hvordan det unngås? 😬

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...