Gå til innhold

Skjevhet i vennskap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en som kan være usikker f.eks. i dating og i forhold til menn, da jeg ikke er så erfaren, og det jo dukker oppforskjellige situasjoner. Så av og til snakker jeg med venninner om disse tingene, og vil gjerne ha litt synspunkter. Jeg kan da vise at jeg kan få litt dårlig selvtillit dersom jeg blir oversett eller avvist av en mann. En venninne av meg har ikke disse problemene, da hun ikke er på utkikk etter en mann. Og nå etter at jeg har vist henne min usikkerhet, så føler jeg meg så dum. Føler at jeg fremstår som den svake, usikre personen som vil bli likt, mens hun har full kontroll, ikke trenger noen, og har det fullstendig bra med seg selv. Angrer på at jeg virket så "trengende", og hadde behov for støtte.

Føler meg litt alene om å vise en sånn side. Er det uvanlig blant venninner? Angrer veldig. Føler meg som en idiot. Nå vil jeg være stolt og ikke vise den siden til henne mer. :)

Anonymkode: e53d4...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden ingen svarte må det bety at det er veldig uvanlig å vise en sånn side overfor en venninne. :)

Anonymkode: e53d4...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har uttrykt meg uklart i hovedinnlegget... Men jeg ønsker vel å høre litt om andres erfaringer rundt dette temaet å vise usikkerhet/sårbarhet overfor venninner som ikke gjør det samme tilbake. At det er lett etterpå å føle at man har ydmyket seg. Å føle seg litt underlegen, på en måte. Men om det virkelig ikke er noen som kjenner seg igjen i problemstillingen, får jeg bare forlate temaet.

Anonymkode: e53d4...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle har sine svake sider og ting de er sårbare på. At du og venninna di ikke sliter med det samme er ikke uvanlig. Er dette ei god venninne vil det at du tok opp det du sliter med, ikke være noe problem. Da vet hun at hun kan betro seg til deg om det hun evt skulle slite med, senere en gang.

 

Anonymkode: ce647...de0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skulle vært modigere og trygg nok i seg selv til å føle at det er greit å vise sårbarhet. Det er fint at du gjorde det, tenker jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke vits å angre på det. Det er sunt og bra å vise sårbarhet ovenfor de du stoler på. Hun føler seg sårbar ovenfor noe annet en deg, og nå føler hun nok at er det noen hun kan prate med så er det deg ❤️ 

Det er ikke uvanlig! 

Anonymkode: c55d3...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode ord. Akkurat nå føles det ikke som venninnen min kunne tydd til meg om hun har et problem. Men får håpe hun vil gjøre det på et eller annet tidspunkt. Så det kan bli litt mer balanse i forholdet.

TS

Anonymkode: e53d4...f79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...