Gå til innhold

10 år eldre, vil det funke?


LarZz

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om et forhold mellom en kvinne på 30 og en mann på 20, kan det funke? Ville dere kvinner på rundt 30 vurdert det, hvis alt annet stemte? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 31 og typen min er 21. Jeg har en jente på 7 år og vi har vært sammen i 1,5 år. Aldri følt meg så trygg og elsket før. Nå skal det sies at han er veldig voksen for alderen og jeg er litt barnslig så vi utfyller hverandre bra 🙂 Jeg er veldig glad for at jeg turte å satse! 

Anonymkode: db980...800

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ikke kvinne, men jeg har vanskeligheter med å se for meg at det skal fungere hvis man er på helt ulik plass i livet.   

Vil en mann på 20 prioritere familielivet i samme grad som en kvinne på 30?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, isw skrev:

Nå er jeg ikke kvinne, men jeg har vanskeligheter med å se for meg at det skal fungere hvis man er på helt ulik plass i livet.   

Vil en mann på 20 prioritere familielivet i samme grad som en kvinne på 30?

Det er det jeg tenker blir det vanskeligste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan funke fint, alder er bare et tall.

Anonymkode: 81ef9...812

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var tretti ville jeg aldri i livet ha overveid det engang. En 20-åring? Alder er absolutt ikke bare alder. Man er på to helt forskjellige steder i livet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan funke fint, alder er bare et tall.

Anonymkode: 81ef9...812

Seriøst? 4 og 93 år; høres det bra ut? Alder er mye mer enn tall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LarZz skrev:

Hva tenker dere om et forhold mellom en kvinne på 30 og en mann på 20, kan det funke? Ville dere kvinner på rundt 30 vurdert det, hvis alt annet stemte? :)

Du kan jo teste det ut. Det finnes aldersforskjell begge veier. Min tante var gift med en 12 år yngre mann. Men de ble skilt etter noen års ekteskap.

Anonymkode: 9a12b...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 31 og typen min er 21. Nå skal det sies at han er veldig voksen for alderen og jeg er litt barnslig så vi utfyller hverandre bra 🙂

Anonymkode: db980...800

Hjernen din er ferdig utvokst. Han kan virke så veldig voksen for alderen som han bare vil, men hjernen hans vil ikke bli ferdig før han er 25. 

Anonymkode: 36bb1...0a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker også at det kommer mer an på hvor man er i livet enn selve alderen, når det er snakk om 21 og 31. La oss si at han er elektriker-læring og hun er ferdig utdannet og i fast jobb, så begge har 8-4 jobber, og kan satse på forholde, hus, barn osv. Eller motsatt, begge er i utdannelse og det er det de ønsker å satse på i neste 5 år, studere, kanskje reise litt, feste.

Men la oss si at han på 20 ønsker å begynne på lengte studie, mens hun er i fast jobb. Det kan jo by på problemer om studie innebærer flytting til en annen plass, eller dårlig økonomi, eller mye fest osv. 

Jeg datet en fyr som var 5 år yngre enn meg, i ett år ca. Vi hadde det bra sammen, og mentalt var på samme alder, tror jeg, men når han skulle studere i Trondheim i 5 år, og det betydde avstandsforhold i 5 år, ble det uaktuelt. For jeg hadde jo planer om fast jobb (i en annen by), egen leilighet..

Anonymkode: aa655...acd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LarZz skrev:

Hva tenker dere om et forhold mellom en kvinne på 30 og en mann på 20, kan det funke? Ville dere kvinner på rundt 30 vurdert det, hvis alt annet stemte? :)

10 år er vel helt vanlig? Jo det er jo det, og ikke noe galt med det. Men en som er så ung kan fort by på problemer, med litt mer erfaring som 30 og 40 år er det annerledes, men som mange sier det er hvordan man passer sammen som betyr mye, og da er ikke 10 år unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke det har så mye å si om man er på samme sted i livet. Går ut med en på 21, jeg er 35, vi går på samme studie. Det eneste du må regne med er at mange dømmer deg, det er litt kjipt.

Anonymkode: fb685...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 29 og dater en på 38. Fungerer fint, men så er vi på samme sted i livet.. ferdig med unger blant annet. 

En gutt på 20 og en dame på 30 har jeg tvil om... kommer jo an på hvor moden han er. 

Anonymkode: ab2a3...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 29 og dater en på 38. Fungerer fint, men så er vi på samme sted i livet.. ferdig med unger blant annet. 

En gutt på 20 og en dame på 30 har jeg tvil om... kommer jo an på hvor moden han er. 

Anonymkode: ab2a3...88b

Like modne, men han studerer mens hun har full jobb.

Anonymkode: d9296...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Like modne, men han studerer mens hun har full jobb.

Anonymkode: d9296...890

Trykket anonym ved uhell 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame på 40 og mann på 30 - null problem.

Dame på 30 og gutt på 20 - tviler på at det vil funke. Begge må være voksne, ikke bare én av dem.

Anonymkode: 14f7a...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Samme sted i livet» er jo bare en illusjon. Det er bare noe man sier. «Forskjellige steder, samme sted». For noe tull, haha

Anonymkode: 2d681...874

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den minste lillebroren min er 10 år yngre enn meg. Altså 20.
Så absolutt ikke i det hele tatt.
Spør meg igjen når jeg er 40. Da er ikke aldersforskjellen like "ille".

Anonymkode: 92d6d...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...