Gå til innhold

Sunn snacks til kontoret


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kontorjobb, og det kjennes godt i kropp og sjel etter noen timer.

For å "vekke" meg og holde energien oppe, så hjelper det å spise noe. Men siden jeg forbrenner sånn to kalorier iløpet av en arbeidsdag (:roll:), så er det greit om snacken jeg spiser på ikke er godteri, potetgull eller noe annet fetende.

Hva spiser du som sunn snacks? Har du noen gode tips?

Du som også har kontorjobb, har du noen triks for å holde koken? Jeg har vurdert en sånn nakkemassasjepute eller fotmassasjesak (sitter i kontorlandskap, så siste bråker kanskje litt for mye?), men hva mer kan hjelpe?

Anonymkode: 2a9e1...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har med oppskårede gulrøtter, agurk, selleri, og diverse hjemmelaga dipper i små begre som jeg knasker på. Det funker bra for meg i alle fall 👍

Anonymkode: a2179...674

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går en runde rundt bygget for å få luft og våkne opp. 

Ellers er tørket aprikos godt, eller knekkebrød. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har med frukt. Druer foretrekker jeg. Paprika jeg deler opp og gulerøtter samt sukkererter. Yoghurt med granola. Helst hjemmelaget.

Anonymkode: 3a2d0...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandler (mye kalorier, men sunt og mettende), gulerøtter, eple, knekkebrød (kjøper du den fra Helios med ost så slipper du til og med pålegg!), müslibar (i stedet for sjokolade når jeg har skikkelig søtsug) og kaffe! Det som også er lurt er å passe på å drikke mye vann + spise skikkelig lunsj. 

Anonymkode: fcf8c...b4c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småspiser ikke på jobb, men spiser frukt om jeg er sulten til andre tider enn lunsjen. Ellers går jeg alltid på do og henter kaffe en etg ned (hadde gått lenger om vi hadde fler etg) så jeg får gått litt i trappa i løpet av dagen. Reiser meg å går litt ca en gang i timen. Trenger ingenting for å «holde koken», men drikker mye vann. 

Sunn snacks kan forresten være ristede kikerter, utrolig godt og lett å lage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en boks med mandler og valnøtter som jeg tar en håndfull av i 10 tiden og en banan i 2 tiden

 

Anonymkode: 90e81...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har med oppskårede gulrøtter, agurk, selleri, og diverse hjemmelaga dipper i små begre som jeg knasker på. Det funker bra for meg i alle fall 👍

Anonymkode: a2179...674

hadde kollegaene mine sittet og knasket knask på jobben hadde det endt opp med dip oppover hele veggen og noen med selleri opp i nesa.

 

KAFFE! det er hva som holder arbeidslivet i gang.

Anonymkode: f1fcc...dd1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, lykkefuglen57 skrev:

Energidrikker uten sukkerrrr

Men er ikke det veldig usunt og skummelt for hjertet, da?

Anonymkode: 2a9e1...b04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Inwe skrev:

Småspiser ikke på jobb, men spiser frukt om jeg er sulten til andre tider enn lunsjen. Ellers går jeg alltid på do og henter kaffe en etg ned (hadde gått lenger om vi hadde fler etg) så jeg får gått litt i trappa i løpet av dagen. Reiser meg å går litt ca en gang i timen. Trenger ingenting for å «holde koken», men drikker mye vann. 

Sunn snacks kan forresten være ristede kikerter, utrolig godt og lett å lage 

Har du oppskrift på hvordan du lager ristede kikerter? Har en boks med kikerter jeg gjerne skulle brukt og d høres veldig godt ut.

Anonymkode: e6619...6a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kokt egg - koker opp og har stående i kjøleskapet og spiser enten alene eller på knekkebrød. Litt fett, mye bra protein, veldig mettende og sunt

Skyr/kesam/yoghurt - mix + frosne bær i bunnen + litt hakka nøtter eller frø

Oppkutta blomkål, reddik, agurk, kålrot osv

Ellers hjelper det veldig å drikke jevnlig, samt å reise seg å trekke på bena. Får ofte mer energi av det enn av ekstra mat. Når det gjelder maten er det greit å ha blodsukkeret i tankene. Spiser du banan eller druer alene vil blosdukkeret lett stige og falle igjen. Så om du spiser sukkerhaldig mat er det lurt å kombinere det med enten litt fett eller protein for at blodsukkeret skal holde seg mer stabilt 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du oppskrift på hvordan du lager ristede kikerter? Har en boks med kikerter jeg gjerne skulle brukt og d høres veldig godt ut.

Anonymkode: e6619...6a1

Aldri laget det selv, bare blitt servert, men det virker ikke vanskelig i følge Google :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke en kontorjobb men en aktiv jobb der jeg trenger litt påfyll iløpet av dagen for å holde energien oppe! Men jeg har ofte med meg jordbær. honningmelon, kiwi, skyr luftig, mellombarer fra eldorado f.eks. Og rislunsj hvis jeg skal kose meg litt ekstra en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste tips for å holde koken er å komme seg ut i frisk luft, f.eks en 10 min i lunsjen og et par 5-minuttere ellers. Nå er jeg student og ikke direkte kontorjobb, men det blir jo fort 8 timer på lesesalen så det går i det samme. Jeg har selv god erfaring med å trekke litt frisk luft og røre litt på meg en del ganger under lese-dagen. Andre tingen er å få i seg nok væske, vet mange sier de glemmer å drikke (noe jeg ikke helt forstår meg på, men greit...), så vannflaske på pulten er alfa omega. Trenger vel ikke si at kaffe og cola zero ofte blir med på lesesalen for min del... Drikker så mye vann ellers at det får gå greit :-) 

Sunn snacks:

- Cottage cheese / yoghurt naturell /kesam med frukt eller bær (jeg bruker de frosne for de er både billigere og har mer "saft" som skilles ut når de tines, gir yoghurten mer smak hvis du fatter 😉 ) 

- Oppskåret frukt med peanøttsmør som dip

- En neve nøtter av egen preferanse, pluss en gulrot/annen rå grønnsak

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er ikke det veldig usunt og skummelt for hjertet, da?

Anonymkode: 2a9e1...b04

UTEN sukker. Regner med at det ikke skal drikkes 5 bokser da akkurat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, lykkefuglen57 skrev:

UTEN sukker. Regner med at det ikke skal drikkes 5 bokser da akkurat

Det er ikke sunnere eller bedre uten sukker.

Anonymkode: 3f146...846

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke sunnere eller bedre uten sukker.

Anonymkode: 3f146...846

Jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er ikke det veldig usunt og skummelt for hjertet, da?

Anonymkode: 2a9e1...b04

Absolutt noe man ikke bør drikke hver dag.

Anonymkode: af080...55a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...