Gå til innhold

Trening i trappemaskin


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fy søren, jeg sier det bare. Snakk om å svi av 400 kalorier på bare 5 minutter! 

 

Men det var en digresjon 😉😁

Jeg lurer på hvordan du trener i trappemaskin?

Vi har en Matrix på senteret jeg går og jeg går helt vanlig i litt tempo. 

Men jeg ser at noen løper opp trappene og noen driver og strekker ut beina bakover for hvert skritt osv...

Jeg syns det er utrolig god trening med god effekt på rompe og lår... Hva med dere andre? Hvordan trener du i trapp?

Jeg er forøvrig utslitt etter 5-10 minutter og dryppende svett...

Anonymkode: ddf31...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

400 på 5 min? Jeg går 10 min etter hver styrkeøkt og forbrenner rundt 100 kcal på det. 

Jeg går enten vanlig på nivå 12-15 eller går annethvert skritt og strekker ut beinet på nivå 12. Sistnevnte får virkelig ut det siste av rumpa etter en beinøkt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig god trening ja, både for luskler og for kondis, men 400 kalorier forbrenner du IKKE på fem minutter. Usnsett hva du trener

Anonymkode: b90fb...bd6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det som står i displayet iallefall....men mulig det er feil. Uansett, dritbra trening :) Nivå 12-15 blir for avansert for meg og altfor raskt, men kommer nok dit også....er pr i dag mellon nivå 6-8 på en økt. 

Anonymkode: ddf31...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er det som står i displayet iallefall....men mulig det er feil. Uansett, dritbra trening :) Nivå 12-15 blir for avansert for meg og altfor raskt, men kommer nok dit også....er pr i dag mellon nivå 6-8 på en økt. 

Anonymkode: ddf31...f30

Du forbrenner 500-550 kalorier på 60 minutter med trappetrening. 600-650 dersom du har meget høy intensitet. 

Anonymkode: b90fb...bd6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde det for første gang idag. Gikk på nivå 15 (altså 15 i effort level) i rundt 10 min. Hadde puls oppe i 185 og ble nesten gjennomsvett. Og jeg har relativt grei kondis (trener en del). Så det må da funke ganske greit både på rumpe, lår og kondisjon/utholdenhet tenker jeg

Anonymkode: 7827c...efc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Herr Heftig

Den kaloripåstanden er nok feil med veldig stor margin. Men jo da, det er bra trening og relativt skånsomt for knær osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2018 den 13.18, Herr Heftig skrev:

Den kaloripåstanden er nok feil med veldig stor margin. Men jo da, det er bra trening og relativt skånsomt for knær osv.

ehm....ja....det kan du jommen si....! jeg oppdaget i dag, på trening, at kaloriene jeg trodde jeg hadde telt  ....er SKRITT! Forbaska au, der røyk den illusjonen. Men når jeg omsider fikk stilt inn på kalorier, så svir man likevel av en god del på trappetrening, da, men ikke så mye som 400 på 5 minutter ;)

en smule flau ts

Anonymkode: ddf31...f30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
5 hours ago, CoolSistah said:

Hvilke sentre finner dere dette på? 

3T har på 3 av sine sentre i Tondheim

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
1 hour ago, AnonymBruker said:

ehm....ja....det kan du jommen si....! jeg oppdaget i dag, på trening, at kaloriene jeg trodde jeg hadde telt  ....er SKRITT! Forbaska au, der røyk den illusjonen. Men når jeg omsider fikk stilt inn på kalorier, så svir man likevel av en god del på trappetrening, da, men ikke så mye som 400 på 5 minutter ;)

en smule flau ts

Anonymkode: ddf31...f30

Basertpå hovedinnlegget antar jeg at du er litt tyngre enn snittet. Du kan skrive inn vekta de på maskinen slik at den regner med det når den beregner kaloriforbruk.

 

Trykk på "weight", skriv inn kroppsvekt i kilo (hvis standard vekt er under 100) eller i pund (hvis standard vekt er over 120). 

Hvis du er tyngre enn snittet normalen så vil du få en gledelig overaskelse av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Herr Heftig skrev:

Basertpå hovedinnlegget antar jeg at du er litt tyngre enn snittet. Du kan skrive inn vekta de på maskinen slik at den regner med det når den beregner kaloriforbruk.

 

Trykk på "weight", skriv inn kroppsvekt i kilo (hvis standard vekt er under 100) eller i pund (hvis standard vekt er over 120). 

Hvis du er tyngre enn snittet normalen så vil du få en gledelig overaskelse av dette.

Eh..nei? jeg er 175 og veier 60 kg...

Hvorfor skulle jeg veie mer enn "normalen"? Jeg trodde altså at det 400tallet jeg så, var kalorier svidd av, men det var jo skritt!! Jaja....var det fordi jeg er sliten etter 5 minutter eller?

Pytt sann, jeg er nokså godt trent, men trappemaskin er nytt for meg. Takk uansett for info om innstillinger :)

Anonymkode: ddf31...f30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eh..nei? jeg er 175 og veier 60 kg...

Hvorfor skulle jeg veie mer enn "normalen"? Jeg trodde altså at det 400tallet jeg så, var kalorier svidd av, men det var jo skritt!! Jaja....var det fordi jeg er sliten etter 5 minutter eller?

Pytt sann, jeg er nokså godt trent, men trappemaskin er nytt for meg. Takk uansett for info om innstillinger :)

Anonymkode: ddf31...f30

Hvis du veier 60 kg, så veier du antagelig en del mindre enn det maskinen er innstilt på. Du må derfor trekke fra en del fra kaloriberegningen maskinen viser for å få en mer reell beregning. 

Anonymkode: bf0aa...92f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...