Gå til innhold

Konflikt i foreldregruppa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Datteren min driver med en idrett og det har blitt konflikt i foreldregruppa. Det har gjort at enkelte foreldre har blitt kastet ut av en informasjonsgruppe vedrørende dette laget av trener og oppmann og de som har blitt kastet ut, blir informert via mail og Messenger i stedet. En nøytral forelder opprettet en ny gruppe, hvor alle ble lagt til for å samle alle, men trener og oppmann ikke vil være medlem. For oss som ikke er innblandet i konflikten fremstår det hele veldig merkelig. For å komme i kontakt med samtlige foresatte, inkludert trener og oppmann,  sendte en forelder ut en Messengermelding med oppfordring til at de involverte løser interne konflikter før laget drar på tur sammen i juli. Noen foreldre,  bl a de ekskluderte svarer med sine synspunkter. Greit så langt. Men så velger trener å oppmann å ta dette på et spillermøte for ungdommene,  at det ikke er greit at foreldre oppretter grupper osv. Dette trenger overhode ikke ungdommene å involveres og ikke bestemmer en lagledelse hvordan andre foresatte skal oppføre seg. Bare trist når voksne folk oppfører seg slik og det verste er at disse to er pedagoger. 

Vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget,  blir bare så vanvittig oppgitt over enkelte.

Anonymkode: 21170...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har klubben et styre så er det gjerne på tide å involvere dem. Dersom foreldre og ungdommer har et greit forhold seg i mellom ville jeg bedt styret ta hånd om de de har ansatt. 

Anonymkode: f8990...787

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er ungdommene? I vår klubb presses foreldre ut når spillerne er i 15-års alderen, når det gjelder det sportslige og sosiale. Smarteste valget de har tatt, spør du meg, men det sier seg jo selv at det ikke fungerer hvis spillerne er for unge...

Sier som hun over, nå er det en sak som styret må ta grep om.

Anonymkode: 30f5f...c9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styret gjør øyensynlig lite. Vet det er en del klager på treneren til styret,  men når man ikke klarer å finne ny, ekstern trener, får vedkommende fortsette.

Anonymkode: 21170...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Styret gjør øyensynlig lite. Vet det er en del klager på treneren til styret,  men når man ikke klarer å finne ny, ekstern trener, får vedkommende fortsette.

Anonymkode: 21170...55f

Det er veldig relevant hvor gamle ungdommen er i forhold til hva som en naturlig av reaksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, uten alder på ungdommene er det vanskelig å vite hva man skal mene. Men når jeg leser beskrivelsen din omigjen, ser det ut som det er veldig mange som mener veldig mye. Noen har kastet ut noen, andre har opprettet en ny gruppe, en annen sender ut en felles henvendelse om at andre må skvære opp, og noen svarer igjen på dette...

Med mindre de er veldig små eller trenerteamet er helt på bærtur og bør kastes, så synes jeg dette illustrerer veldig godt hvorfor sterkt foreldreengasjement ikke bare er av det gode. Vi får som sagt ikke mene noe som helst om det sportslige eller sosiale for våre 15-åringer, det må de ta selv med trener og lagleder, og vi får bare informasjon om rent praktiske ting.

Og, må jeg tilføye med mange års foreldregruppeerfaring i lomma: takk og lov for det! ;)

Anonymkode: 30f5f...c9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spillerne er 15-16. Problemet er jo at det er foreldre som innehar alle vervene og flere av oss ønsker sterkt ekstern trener. Dette er uproft hele veien og styret er veikt. Treneren er den som ekskluderer og lager det meste av styret.. Det er to leire i foreldregruppa,  hvor trener og oppmann er den ene. De fleste av oss støtter ingen av sidene mer enn noen annen, men ønsker ny trener som både er ekstern og ikke ekskluderer og lager konflikter. 

Laget skal på tur og spillerne skal få komme med ønsker til romkompiser. Noen av spillerne får komme med ønsker lenge før de andre, to har ikke blitt spurt overhode.. Dette er bare en av mange ting. En annen er at datterentil treneren som eneste spiller får spille hele kamper, mens alle andre bytter på. Treneren gjør seg selv upopulær på denne måten 

Anonymkode: 21170...55f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...