Gå til innhold

Ambivalent i forhold til utdrikningslag (dyrt?)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Trenger litt råd da jeg er veldig usikker på om jeg skal være med i ett utdrikningslag eller ikke.

Er blitt invitert i ett utdrikningslag en langhelg i september. Prisen for å delta er hele 8500.... 

Siden prisen er så dyr er jeg veldig usikker. Har alikevel veldig lyst til å være med så ønsker gjerne litt innspill og tanker rundt dette. Bryllupet er også  i utlandet senere i år. Så dette er evt noe jeg må legge av ekstra penger til.

Forloveren som arrangerer det hele jobber med sånne store arrangement for rike mennesker så ingen tvil om at dette kan bli en tur utenom det vanlige.

 

inkludert i prisen vil det være:

fly t/r Dubai. 3 netter på 4+ hotel. + frokost, lunsj og 2x store middager.

Vi blir hentet i egne biler på flyplassen. Deretter sjekket inn på dette hotellet som er ekstremt flott. 

Det er også leid en 85 fots båt med servering og bading og egne vannscootere kun for oss jentene. Her er det vist også en eller annen dj ombord. Vi skal stå på snowboard i ørkenen, ri på kameler og det er inkludert 2 spa behandlinger til alle som er med.

i tillegg til VIP på to forskjellige utesteder hvor drikke er inkludert.

Totalt ville samme type opplegg kostet langt over mitt budsjett om jeg skulle reist med min kjæreste. Vi ville ikke hatt råd rett og slett.

jeg kjenner også alle som er med og dette er en veldig grei gjeng jeg gjerne henger med. Er bare to av 13 inviterte som har takket nei.

 

hva ville dere her gjort? Kjenner jeg er veldig ambivalent da jeg gjerne vil være med på dette og det er jo veldig mye inkludert. Men prisen er jo dyr? Kjenner ingen som har reist i så dyrt utdrikningslag før. 

Ville dere betalt denne prisen? 

Anonymkode: 2846f...f8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i utgangspunktet i mot dyre utdrikningslag, men dette her hørtes jo helt vilt ut! Høres ut som om dere får veldig mye for pengene, er du sikker på at det stemmer? Jeg hadde vurdert å si ja, for det høres ut som noe man bare opplever én gang i livet. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har lyst og råd så drar du. 

Anonymkode: f0c50...2b2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, takk. Dubai hadde uansett vørt uaktuelt for meg, da det er et undertrykkende regime som f.eks. kaster kvinner i fengsel for å ha hatt sex utenfor ekteskap etter voldtekt. Les artikkelen og se om du også etterpå syns Dubai høres så glitzy og glam ut... https://www.independent.co.uk/voices/dubai-woman-arrested-gang-rape-uae-sex-crime-local-laws-know-how-common-it-is-a7422336.html

For øvrig syns jeg så dyre utdrikningslag er en uting, da det ekskluderer enkelte fra å delta uansett. Og det vil jo gå en del mer enn 8.500 per pers, da. En slik luksushelg krever også luksusforbruk. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må bare se an om dette er noe du brenner for. Hvis alt dette virkelig blir dekt av "bare" 8500 kr så er det jo helt sykt mye for pengene... men drømmer su om å ri på kameler og herje i ørken? Liksom, ville du betalt åtte tusen ellers for å ri på en kamel? Jeg hadde ikke orka for ingenting av dette er interessant. (selv om det er et bryllup osv). Da hadde jeg heller dratt for å se pyramidene eller noe annet historisk. I tillegg er det utrolig strengt i Dubai, og kvinneundertrykkende. Du blir sett ned på om du går i t skjorte på offentlige plasser osv eller uten anstand. (kjente ei som bodde der fordi typen jobbet der) 

Anonymkode: abfc8...6ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her!

takk til dere som har svart.

har nå snakket med forlover og det er inkludert alt. 

Eneste vi må regne med selv er evt lommepenger/shopping samt reise t/r flyplassen her i Norge.

hun sendte meg også oversikt over priser o.l.

Hun ville gjerne jeg skulle være med selvom jeg har dårlig råd så vi ble enige om at jeg kunne dele betalingen i 4. Betale 2000 per mnd.

Disse pengene får jeg da ikke tilbake om jeg skal trekke meg senere da hun legger ut.

så da tror jeg det blir utdrikningslag på meg :) 

jeg får se på dette som årets ferie istedenfor! 

 

 

Anonymkode: 2846f...f8c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der høres faktisk veldig gøy ut, så lenge du kjenner flere av de som skal dra (og ikke like gøy dersom du kun kjenner bruden og ingen andre :P) Så dersom du er ung og barnløs og har råd så ville jeg forsøkt å få det til. For min egen del hadde et slikt utdrikningslag utgått, da jeg har barn og ikke ville hatt råd til å reise på ferie med familien dersom jeg skulle blitt med på noe slikt. 

Anonymkode: 0ba64...0bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der høres faktisk veldig gøy ut, så lenge du kjenner flere av de som skal dra (og ikke like gøy dersom du kun kjenner bruden og ingen andre :P) Så dersom du er ung og barnløs og har råd så ville jeg forsøkt å få det til. For min egen del hadde et slikt utdrikningslag utgått, da jeg har barn og ikke ville hatt råd til å reise på ferie med familien dersom jeg skulle blitt med på noe slikt. 

Anonymkode: 0ba64...0bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres moro ut. Og har du ikke råd til å komme i bryllupet har du uansett en unik opplevelse sammen med bruden som dere alltid vil huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lett blitt med. Er imot dyre utdrikningslag selv, men her ville jeg slått til.

Skal dere reise i sommer? Grunnen til st man får mye for pengene i Dubai om sommeren er at det et ekstremt varmt og svært fuktig luft. Det er så og si umulig å bevege seg lengre avstander utendørs. Ha det i mente mtp ørkensafari osv. Mye av dette er stengt fra mai til september pga heten. Husk å drikke mye vann.

Anonymkode: 4cc0a...227

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig syntes jeg du hadde vært super kjip om du takket nei - hadde faktisk glatt brukt mastercardet mitt hvis jeg hadde dårlig råd. Ville kanskje tenkt litt på andre en meg selv i en sånn situasjon. 

Anonymkode: 3ce45...243

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde helt klart dratt! Høres kjempegøy ut 

Anonymkode: 0c0fc...e2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke 10 ville hester og noen kameler skulle ha fått meg til å dra til Dubai. Uansett hvor morro og flott turen er lagt opp, og hvor mye man får ut av pengene.

Din fornøyelse, er andre menneskers lidelse. Hvis du synes dette er okei å tenke på, så må du jo for all del dra, men pass deg nøye slik at du ikke ender opp i en situasjon dernede du ikke kommer deg ut av.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er i utgangspunktet motstander av dyre utdrikningslag, og her dreier det seg jo om myyyye penger. Samtidig får du jo virkelig mye for pengene, og siden du kjenner de andre, kan du jo se på det som en ferie...Hvis du har mulighet uten å ta opp forbrukslån, hadde jeg vurdert det..Tipper det blir en stor opplevelse!

Anonymkode: 2e943...f19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde lett blitt med. Er imot dyre utdrikningslag selv, men her ville jeg slått til.

Skal dere reise i sommer? Grunnen til st man får mye for pengene i Dubai om sommeren er at det et ekstremt varmt og svært fuktig luft. Det er så og si umulig å bevege seg lengre avstander utendørs. Ha det i mente mtp ørkensafari osv. Mye av dette er stengt fra mai til september pga heten. Husk å drikke mye vann.

Anonymkode: 4cc0a...227

Dette. 

Her er et blogginnlegg som kjapt oppsummerer Dubai om sommeren (september er sommer der); Hold deg mye innendørs, kle på deg for å beskytte huden når du er utendørs, det er ekstremt hett og luftfuktigheten er svært høy.

http://www.livingindubai.org/how-to-enjoy-dubai-in-the-summer/

Anonymkode: 4122f...2bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvis du har lyst og råd, så er det vel bare å dra. Jeg hadde aldri verden brukt så mye penger på noe sånt

Anonymkode: 313de...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts igjen! 

Takk for alle svar! Ser majoriteten her ville blitt med og jeg har også selv betalt inn første innskuddet idag 😀

Trodde først det bare var jeg som fikk delt opp betalingen men den var vist delt opp i 3 for alle. Jeg får den delt opp i 4.

 

vi fikk idag også en oversikt over alt av aktivitet og sånt. 

Prisen for leie av båten alene er på 95.000 norske for de 10 timene vi har den 😮 dette inkluderer en dj, 3 retter lunsj og fri alkoholservering og to vannscootere. Dette har forlover ordnet gratis via nettverket sitt.

 

vi skal reise siste helgen i september ja så vi har fått beskjed om at det er veldig varmt. Forlover sa vi ville få utdelt goodiebags med informasjon om dagens aktiviteter og ekstra vannflasker hver dag.

 

aldri vært borti sånn her type utdrikningslag før men merker jeg gleder meg mer og mer.

samboer er kjempe missunelig! 😛 

han skal også i samme bryllup og være med i utdrikningslaget til mannen. De betaler 4000 for fredag til søndag i Polen så føler jeg kommer mye bedre ut av dette enn han tross prisen 😂😂😂

Anonymkode: 2846f...f8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.6.2018 den 19.46, AnonymBruker skrev:

Ts igjen! 

 

samboer er kjempe missunelig! 😛 

han skal også i samme bryllup og være med i utdrikningslaget til mannen. De betaler 4000 for fredag til søndag i Polen så føler jeg kommer mye bedre ut av dette enn han tross prisen 😂😂😂

Anonymkode: 2846f...f8c

Jeg hadde vært mer misunnelig på samboeren din. Jeg ville mye heller dratt til Polen enn Dubai. 

Anonymkode: 5720d...f40

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...