Gå til innhold

Involvere seg med en firebarnsforelder.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har blitt litt forelska i han, men tenker på fremtiden. Jeg har to barn så da kan vi jo aldri flytte sammen på sikt? Med 6 unger vil det kreves mange soverom og svær bil. Jeg er vant til mine to barnefri uker i mnd og han har barna hele tiden han ikke jobber. Han har fine unger da. 

Og sånn nr 2) Hvor mye kontakt ville du syntes det er greit han har med eksen sin som ikke dreier seg om barna? De er venner etter bruddet og han hjelper henne støtt og stadig med ting. Nylig reiste de på ferie en uke med ungene ilag. De prater visstnok ærlig om hvem de dater og mye mer. Føler på en måte han ikke har gitt slipp på henne? Vet han slo opp med henne og han har sagt han aldri ville gått tilbake til henne.. 

Jeg har et bra forhold til eksen, men vi sender ikke natta meldinger eller drar på ferie sammen. Aner ikke normen her☺ innspill? Kanskje noen med erfaringer.. 

Anonymkode: 8e7e9...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du må si hva du syns, så får han si hva han syns. Med så mange barn så er det et puslespill og det er jo ikke sikkert bitene passer. Er ingen fasit på hvordan du skal forholde deg til eksen, men du må jo finne ut hva som er ok for deg.

Anonymkode: 228c5...884

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. det med mange barn. Ei venninne av meg hadde ei jente og var i mange år sammen med en mann med sju barn. De bodde sammen og det funket greit det. Det man vil får man til, tenker jeg.

Men, det med den voldsomt tette kontakten til eksen kan jeg ikke uttale meg om. Jeg syns det høres helt greit ut sånn teoretisk, men vet ikke hvordan jeg hadde reagert på det om det hadde vært meg.

(Hadde det vært meg hadde jeg uansett styrt unna en mann med barn, men hvis barn er greit for deg så trenger det ikke være noe problem at han har 4. Kanskje.)

Anonymkode: b0510...c47

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare meg, men det hadde vært helt uaktuelt. De virker alt for intime med hverandre for min smak og jeg kunne aldri tenke meg en tilværelse med seks barn. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ang. det med mange barn. Ei venninne av meg hadde ei jente og var i mange år sammen med en mann med sju barn. De bodde sammen og det funket greit det. Det man vil får man til, tenker jeg.

Men, det med den voldsomt tette kontakten til eksen kan jeg ikke uttale meg om. Jeg syns det høres helt greit ut sånn teoretisk, men vet ikke hvordan jeg hadde reagert på det om det hadde vært meg.

(Hadde det vært meg hadde jeg uansett styrt unna en mann med barn, men hvis barn er greit for deg så trenger det ikke være noe problem at han har 4. Kanskje.)

Anonymkode: b0510...c47

Jeg tenker at siden jeg er mamma selv kan jeg ikke forvente finne en barnløs en.. Mye bagasje med unger og ekser på slep, men det har jeg jo selv. Ønsker meg ikke flere barn uansett. 

Generelt sett synes jeg mye kontakt med eksen er en uting, på en annen måte vet jeg jo de er venner. Kan ikke be han ta mindre kontakt med henne pga meg vel.. jeg er egentlig ikke sjalu av meg heller, men blir litt usikker.. Føler vi er blitt mer seriøs og han har omtalt meg som kjæresten hans. 

Anonymkode: 8e7e9...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg personlig ville ikke et slikt forhold ha vært aktuelt, i hvert fall ikke om tanken var å flytte sammen etterhvert. Seks unger under samme tak er heftig, og jeg ville ikke ha utsatt barna mine for en så omfattende stesøsken-konstellasjon. Et eller to stesøsken kan gå fint, men fire? Nei, det skal de slippe. Ser for meg at hverdagen hadde vært en endeløs rekke av klesvask, middagslaging, rydding og masing. 

Angående eksen så hadde jeg nok satt ned foten ja, om forholdet ble seriøst. Flott at han har en fin tone med barnas mor, men felles ferier, mye sms-kontakt og deling av personlige/intime historier hadde vært varseltegn for meg. Jeg ville krevd at det var noen tydelige grenser der.

Anonymkode: d60c5...258

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at siden jeg er mamma selv kan jeg ikke forvente finne en barnløs en.. Mye bagasje med unger og ekser på slep, men det har jeg jo selv. Ønsker meg ikke flere barn uansett. 

Generelt sett synes jeg mye kontakt med eksen er en uting, på en annen måte vet jeg jo de er venner. Kan ikke be han ta mindre kontakt med henne pga meg vel.. jeg er egentlig ikke sjalu av meg heller, men blir litt usikker.. Føler vi er blitt mer seriøs og han har omtalt meg som kjæresten hans. 

Anonymkode: 8e7e9...f1e

Jeg ville valgt særbo faktisk, om jeg var i en slik situasjon :) 

Anonymkode: b54b9...466

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For meg personlig ville ikke et slikt forhold ha vært aktuelt, i hvert fall ikke om tanken var å flytte sammen etterhvert. Seks unger under samme tak er heftig, og jeg ville ikke ha utsatt barna mine for en så omfattende stesøsken-konstellasjon. Et eller to stesøsken kan gå fint, men fire? Nei, det skal de slippe. Ser for meg at hverdagen hadde vært en endeløs rekke av klesvask, middagslaging, rydding og masing. 

Angående eksen så hadde jeg nok satt ned foten ja, om forholdet ble seriøst. Flott at han har en fin tone med barnas mor, men felles ferier, mye sms-kontakt og deling av personlige/intime historier hadde vært varseltegn for meg. Jeg ville krevd at det var noen tydelige grenser der.

Anonymkode: d60c5...258

Jeg er en del yngre enn han og er enda på leiemarkedet da vi bor i en dyr by. Han er på husjakt. Har snakket om at kanskje jeg kan leie en 3 roms hos han om han får napp. På den måten vil jo barna slippe bo i samme enhet og jeg og han kan fortsatt møtes mye. Ikke bare-bare å treffes når vi begge har sovende barn hjemme. 

Han spurte om jeg syntes det var greit at han reiste med eks kona da.. 

Anonymkode: 8e7e9...f1e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp det. Han har et fint forhold til eksen som kommer barna til gode. Du synes ikke noe om at folk har så godt forhold til eksen. Neivel, men da bør du HOLDE DEG UNNA.

Ikke ødelegg det fine barna hans har. Har du ikke lest intervjuer med (nå voksne) barn som har vokst opp i brutte familier og familier hvor ekser og nye partnere er venner og kan omgås som folk? De er jo alltid så takknemlige.

Anonymkode: 5c134...e84

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dropp det. Han har et fint forhold til eksen som kommer barna til gode. Du synes ikke noe om at folk har så godt forhold til eksen. Neivel, men da bør du HOLDE DEG UNNA.

Ikke ødelegg det fine barna hans har. Har du ikke lest intervjuer med (nå voksne) barn som har vokst opp i brutte familier og familier hvor ekser og nye partnere er venner og kan omgås som folk? De er jo alltid så takknemlige.

Anonymkode: 5c134...e84

Mulig det er en reality check for deg, men folk flest er altså ikke spesielt begeistret for at kjæresten reiser på ferier med eksdama, enten det er barn i bildet eller ikke. Den type kontakt er heller ikke nødvendig for at barna skal være ivaretatt og samarbeidet godt. Det er milevis mellom det å reise på ferie med eksen og det å være i krig eller konflikt med eksen. 

Anonymkode: d60c5...258

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dropp det. Han har et fint forhold til eksen som kommer barna til gode. Du synes ikke noe om at folk har så godt forhold til eksen. Neivel, men da bør du HOLDE DEG UNNA.

Ikke ødelegg det fine barna hans har. Har du ikke lest intervjuer med (nå voksne) barn som har vokst opp i brutte familier og familier hvor ekser og nye partnere er venner og kan omgås som folk? De er jo alltid så takknemlige.

Anonymkode: 5c134...e84

Man kan da fint ha et godt forhold til eksen med å stille opp på felles aktiviteter for barna, delta på julefeiring sammen mm. Men å dra på sydenferie en uke og sende natta-sms'er til eksen sin? Jeg synes det er forbeholdt partneren man er i et forhold med. 

Anonymkode: 8e7e9...f1e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde aldri klart å være sammen med en som hadde 4 barn, det hadde rett og slett blitt for mye både for meg og sønnen min.

Har to venninner som begge er sammen med menn som har flere barn og det er ikke akkurat problemfritt. Blir ikke mindre problemer når de er eldre heller tydeligvis. Hun ene sa nettopp at skulle hun valgt på ny så hadde hun aldri gått den veien. Alt for mange kompromisser som har gått ut over både henne og hennes barn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har blitt litt forelska i han, men tenker på fremtiden. Jeg har to barn så da kan vi jo aldri flytte sammen på sikt? Med 6 unger vil det kreves mange soverom og svær bil. Jeg er vant til mine to barnefri uker i mnd og han har barna hele tiden han ikke jobber. Han har fine unger da. 

Og sånn nr 2) Hvor mye kontakt ville du syntes det er greit han har med eksen sin som ikke dreier seg om barna? De er venner etter bruddet og han hjelper henne støtt og stadig med ting. Nylig reiste de på ferie en uke med ungene ilag. De prater visstnok ærlig om hvem de dater og mye mer. Føler på en måte han ikke har gitt slipp på henne? Vet han slo opp med henne og han har sagt han aldri ville gått tilbake til henne.. 

Jeg har et bra forhold til eksen, men vi sender ikke natta meldinger eller drar på ferie sammen. Aner ikke normen her☺ innspill? Kanskje noen med erfaringer.. 

Anonymkode: 8e7e9...f1e

Løp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig det er en reality check for deg, men folk flest er altså ikke spesielt begeistret for at kjæresten reiser på ferier med eksdama, enten det er barn i bildet eller ikke. Den type kontakt er heller ikke nødvendig for at barna skal være ivaretatt og samarbeidet godt. Det er milevis mellom det å reise på ferie med eksen og det å være i krig eller konflikt med eksen. 

Anonymkode: d60c5...258

 

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan da fint ha et godt forhold til eksen med å stille opp på felles aktiviteter for barna, delta på julefeiring sammen mm. Men å dra på sydenferie en uke og sende natta-sms'er til eksen sin? Jeg synes det er forbeholdt partneren man er i et forhold med. 

Anonymkode: 8e7e9...f1e

Mange tenker nok sånn som dere, og det kan respekteres. Men jeg håper vel egentlig han står på sitt, og at hun får lete videre hvis hun deler den tankegangen.

Dette fordi selv om man fint kan ha et godt forhold uten felles ferier, kommer faktisk stemor inn i bildet her å tar fra barna muligheten til disse felles feriene. Litt trist om foreldre skal la nye forhold gå utover barna og "deres" familie negativt.

Anonymkode: f9543...6e1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde løpt, men det er mer grunnet 4 barn, som han har fulltid. Enn forholdet han har til mor til barna.

Jeg har vært alene med mine 2 barn i 12 år, og kjenner jeg er glad for det. De har fått ha meg alene, slippe stesøsken, stefar og alle kompromisser. Nå er min største snart på vei ut av redet. Og jeg tenker at det nå hadde vært koselig å finne noen om noen år, men da helst en som har store barn. For små barn orker jeg ikke igjen.

Anonymkode: 86a59...b27

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ønsker seg fire stebarn er det vel ikke noe i veien for det. Men det er flott at han er god nok venn med ekskona til å kunne reise på ferie med henne, gitt at ungene er med. (Se for deg hvor mye slit en voksen hadde hatt alene på ferie med fire barn.) Takler du ikke at han gjør det, bør du holde deg unna. Tenker det må være flott for ungene å få reise med begge to, når det nå en gang er slik at foreldrene dessverre ikke elsker hverandre.

Anonymkode: ea8d5...8c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Mange tenker nok sånn som dere, og det kan respekteres. Men jeg håper vel egentlig han står på sitt, og at hun får lete videre hvis hun deler den tankegangen.

Dette fordi selv om man fint kan ha et godt forhold uten felles ferier, kommer faktisk stemor inn i bildet her å tar fra barna muligheten til disse felles feriene. Litt trist om foreldre skal la nye forhold gå utover barna og "deres" familie negativt.

Anonymkode: f9543...6e1

Er veldig enig med deg- her har mor og far ett godt samarbeid og forhold til beste for barna, tiltross for at de ikke klarer å bo sammen. Da blir det helt feil at TS ( eller noen andre) skal komme inn å ødelegge - for hva? 

Personlig valgte jeg å være særbo til mine barn flyttet ut..  hadde aldri vurdert tanken engang på å flyttet sammen med en som har 4 hjemmeboende barn.. 

Anonymkode: a2bca...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del hadde en slik type kontakt med exen vært for mye, og av den årsak hadde jeg latt være. Barna trives nok med denne ordningen, og det er ikke riktig at jeg skal komme inn og ødelegge. Er min mening da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg kjenner at det hadde blitt mer enn jeg hadde orket å forholde meg til - og når tett kontakt med eksen kommer på toppen? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er veldig flott at han og eksen har et greit forhold. De har tross alt 4 unger sammen. Men personlig så hadde jeg ikke orket å bo med noen med så mange unger;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...