Gå til innhold

Jeg skammer meg


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble kjent med en utrolig kjekk fyr sist sommer (la oss kalle han «Olav») gjennom en felles venn («Jack») - og vi ble godt bekjent. Vi møttes på forskjellige fester og arrangementer utover året og jeg ble forelsket.

Noen veldig nære meg tok selvmord for ikke så lenge siden. Jeg har egentlig hatt veldig mye skyldfølelse for at jeg ikke greide å hjelpe vennen min som tok livet sitt og distansert meg fra nye mennesker.

I november skjedde det noe så jeg ikke lenger er venn med «Jack». På samme tidspunkt begynte jeg å få følelser for «Olav», men innså at jeg ikke kom til å møte han så mye fremover.

Jeg greide ikke å glemme «Olav» fordi han fikk meg til å le og føle meg trygg. Utover nyåret så møttes vi på random plasser. Stemningen fra min side føltes utrolig klein fordi jeg var så forelsket og pga. det som hadde skjedd mellom meg og «Jack». Vi tok opp kontakten igjen på sosiale medier igjen, men det var alltid jeg som tok initiativet.

 I april så møttes vi plutselig på samme vors hos en venn («Jack» var ikke der), og han virket glad for å se meg igjen. Vi snakket litt før han gikk bort og flørtet med en jente. Jeg hadde allerede drukket veldig mye før han kom og ble utrolig sjalu. Etter noen shots så fortalte jeg Olav at han var en fantastisk venn og om denne vennen min som hadde tatt selvmord.

En venninne sa senere at det så ut som «Olav» ville gå bort til hun andre jenta igjen men siden jeg satt der og gråt så ble han værende. Jeg har aldri vært så flau etterpå!

 Jeg bestemte meg for å droppe all kontakt etter det å møte nye menn – men hver gang jeg drikker for mye så tar jeg kontakt! Jeg føler det er sånn fjortisforelskelse og sender de mest patetiske flørte meldingene! Han svarer alltid men det er veldig nøytral/tulle det vekk respons.

Har bestemt meg for å være avholds eller ta det forsiktig de neste ukene fremover å prøve å fokusere på andre ting. En venninne som sier jeg burde ta kontakt når jeg er edru for å se hva responsen hans er da, men føler allerede han har avvist meg på sin måte.

Anonymkode: f3e6c...da5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Huff, føler med deg. Det beste du kan gjøre, er nok å la ham være, ja. Hvis du ikke klarer å holde deg fra å ta kontakt i fylla, bør du slette all kontaktinfoen hans (eller egentlig la være å drikke, men det er en større problemstilling – har man ikke kontroll på hva man gjør når man drikker, må man ta de rette avgjørelsene som edru, og klarer man ikke det heller, har man et alkoholproblem). 

Anonymkode: 612de...b0c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker som en høflig fyr, men ikke interessert desverre. Da hadde han tatt kontakt eller spilt videre på flørtinga når du sender. Få orden på deg selv nå først og fremst. Og hvem vet - hvis du slutter å ta kontakt helt, kanskje han fatter interesse allikevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du ikke lenger er venn med "Jack" burde ikke forhindret noe med "Olav". Dersom Olav var interessert, hadde han vel gått inn for å se deg - bedt deg ut eller tatt kontakt før dette. Har han ikke gjort det, så vil jeg regne det som at han ikke var veldig interessert i utgangspunktet. 

Ang. den kvelden - glem nå det. Det er knapt et voksent (alkoholkonsumerende) menneske som ikke har gjort noe de har angret på. Og alle andre tenker som regel mindre på det enn en selv gjør. 

Om du faktisk skal drikke, ta det med ro. Spis næringsrik mat før du drar ut, velg vin fremfor sprit for en litt jevnere rus, og ta et glass vann mellom hvert glass. 

Og ikke drikk hvis du i utgangspunktet er litt "skjør". Min regel er; aldri drikk for å føle deg bedre, drikk kun for å føle deg ENDA bedre. Alkohol fjerner grensene våre, så det eksponerer det som er underliggende, enten vi er triste eller sinte. Og vi kjenner alle de menneskene som begynner å sloss, krangle eller grine på fylla. Ta heller en rolig venninnekveld hvis du trenger å snakke, og spar festene til du er i godt humør. 

Anonymkode: fdd6f...e47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...