Gå til innhold

Derfor holder jeg meg singel (kvinne)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi jeg ikke ser noen vits i og innlede et forhold når ting bare skal være et spill, evt. ta slutt. 

Er glad jeg aldri fant meg kjæreste som ung, siden det ganske garantert oppløses likevel. Med alderen kan man jo savne noen og bli klar...men jeg har så mange grunner for og ikke finne meg, og her er de. Kan også si at jeg ikke har stort med erfaring innen dating, siden jeg jo aldri tok steget med de jeg fikk følelser for..... her er grunnene til at jeg ikke turte og ta steget. Alt er ikke erfart, men det jeg har inntrykk av. Kanskje har jeg vært for mye på kg.

- det går over en gang.

- om en mann viser interesse for deg, så tekster han minst 4 andre kvinner som han skriver det samme til. 

- han sjarmerer deg for å få sex.

- kvinnen får følelser, da stikker mannen.

- kvinnen får følelser, selv om han var den første til og vise interesse. Han virker interessert og du tenker at det endelig er din tur, men han blir uinteressert når han får det bekreftet.

- dere blir sammen, men du får høre at han ikke føler du er den ritktige likevel..

Anonymkode: 2a386...d73

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trist at noen gir opp på det beste som finnes pga frykt, usikkerhet, rykter og noen få kjipe erfaringer. Tror det største problemet er at folk leter etter "Kjæreste", ikke en livspartner/bestevenn/kjernefamilie/hovedprioritet/elsker i en og samme person. Ting skal ikke være et spill, et forhold/ekteskap skal være alt, det skal være lykke, gjensidig dyp kjærlighet og respekt. man skal ikke måtte late som man er noe man ikke er, man skal kunne være på sitt "Fæleste" og fortsatt være den mest elska personen du kan tenke deg. 

 

Alle fortjener å finne dette, og jeg håper du får oppleve det <3 Jeg fant kjærligheten etter jeg "sluttet å lete" og på en måte ga opp. Plutselig sto verdens mest perfekte skapning forran meg, som idag er kona mi :rodmer:

Anonymkode: 62303...a5d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trist at noen gir opp på det beste som finnes pga frykt, usikkerhet, rykter og noen få kjipe erfaringer. Tror det største problemet er at folk leter etter "Kjæreste", ikke en livspartner/bestevenn/kjernefamilie/hovedprioritet/elsker i en og samme person. Ting skal ikke være et spill, et forhold/ekteskap skal være alt, det skal være lykke, gjensidig dyp kjærlighet og respekt. man skal ikke måtte late som man er noe man ikke er, man skal kunne være på sitt "Fæleste" og fortsatt være den mest elska personen du kan tenke deg. 

 

Alle fortjener å finne dette, og jeg håper du får oppleve det ❤️ Jeg fant kjærligheten etter jeg "sluttet å lete" og på en måte ga opp. Plutselig sto verdens mest perfekte skapning forran meg, som idag er kona mi :rodmer:

Anonymkode: 62303...a5d

Jeg føler også at mange ser etter en kjæreste , men jeg ser etter en livspartner. Men jeg leter ikke. 

Jeg traff jo en potensiell mann, men ble ikke kjent nok til og VITE at han er drømmemannen min da :( 

Anonymkode: 2a386...d73

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt der som deg, at jeg tenker å være singel. Men mye av det du skriver har jeg kjent på også.

Anonymkode: 86535...f59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg ikke ser noen vits i og innlede et forhold når ting bare skal være et spill, evt. ta slutt. 

Slik er det med alt i livet, ting endrer seg når du minst venter det! Det å velge på dette grunnlaget gjør at du går glipp av masse glede! Selv barna er ikke noen garanti, de kan dø i morgen i en ulykke, men ville du vært de foruten om du hadde hatt de hos deg i  mange år, med alle de gledene dette førte til? Jeg er også singel nå, men helt ærlig jeg hadde mange gode år i et godt forhold, har aldri angre på det. Dette endret seg i løpet av noen dager! Fullstendig krise! Men jeg kom meg videre i livet så vidt!

Nå er jeg singel, men treffer jeg den rette kvinnen, vil jeg gripe den sjansen, og håpe det holder så lenge så mulig, men garantier har man aldri i dette livet, alt endrer seg hele tiden. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev:

Slik er det med alt i livet, ting endrer seg når du minst venter det! Det å velge på dette grunnlaget gjør at du går glipp av masse glede! Selv barna er ikke noen garanti, de kan dø i morgen i en ulykke, men ville du vært de foruten om du hadde hatt de hos deg i  mange år, med alle de gledene dette førte til? Jeg er også singel nå, men helt ærlig jeg hadde mange gode år i et godt forhold, har aldri angre på det. Dette endret seg i løpet av noen dager! Fullstendig krise! Men jeg kom meg videre i livet så vidt!

Nå er jeg singel, men treffer jeg den rette kvinnen, vil jeg gripe den sjansen, og håpe det holder så lenge så mulig, men garantier har man aldri i dette livet, alt endrer seg hele tiden. 

Ja, jeg føler livet kan avslutte et kapittel for deg enten du vil eller ikke, som om noe inni deg forandrer seg. Og jeg har forandret meg mye siden i fjor, men ikke følelsene for han. Vel..de er forandret på den måten at jeg ikke får like mye angst lenger når jeg ser navnet hans, men likevel så tenker jeg på han. Men jeg tenkerndet kan være fordi jeg aldri turte og finne ut av oss :( så det er vanskelig og gi helt slipp... 😕 men jeg sliter psykisk, og kunne nok ikke vært verdens beste kjæreste.  :( 

Anonymkode: 2a386...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, jeg føler livet kan avslutte et kapittel for deg enten du vil eller ikke, som om noe inni deg forandrer seg. Og jeg har forandret meg mye siden i fjor, men ikke følelsene for han. Vel..de er forandret på den måten at jeg ikke får like mye angst lenger når jeg ser navnet hans, men likevel så tenker jeg på han. Men jeg tenkerndet kan være fordi jeg aldri turte og finne ut av oss :( så det er vanskelig og gi helt slipp... 😕 men jeg sliter psykisk, og kunne nok ikke vært verdens beste kjæreste.  :( 

Alle som mister noe tenke på det de har mistet, dette kalles sorg, og der er nok alle når kriser melder seg. Man kan ikke resette hodet sitt og glemme,bare leve med det videre. Men der du er nå er det kanskje det beste for deg at du tar deg tid, og forblir singel til du overvinner dine problemer, eller finner en som kan hjelpe deg gjennom det. Lykke til uansett :)  Singellivet for meg hittil er ikke noe katastrofe så langt, nyter det faktisk der jeg kan velge akkurat hva jeg vil uten å ta hensyn til andre. Men treffer man den rette kan alt snu like fort som andre ting i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS - alle de punktene du har nevnt i ditt innlegg har jeg opplevd. Det er tungt der og da, men man må bare ta sjanser i livet, selv etter kjipe erfaringer, og nå har jeg funnet meg en bra fyr som ikke driver noe spill :)  Om det skulle gå over etterhvert, så får det bare gjøre det - man kan aldri vite helt sikkert med noe som helst i livet. For øvrig hadde jeg det supert som singel også, så bare nyt det :) 

Anonymkode: 61109...5c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter deg, TS. Som kjekk mann med høy inntekt har jeg merket på kroppen hvordan kvinner kun er ute etter status og dyre gaver i et forhold. Gang på gang har jeg trodd at jeg har møtt den rette for så etter kort tid å oppdage at alt har handlet om å pleie sitt eget ego. Trist. Trodde vi var kommet lenger. 

Nå lever jeg lykkelig som singel og kommet til å gjøre det resten av livet. Tøft å tenke på at jeg aldri vil få barn, men stoler rett og slett ikke på at jeg vil møte en jente som kun ser meg og ikke det ytre, eller pengene jeg har. 

Anonymkode: 3c84d...ceb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi jeg ikke ser noen vits i og innlede et forhold når ting bare skal være et spill, evt. ta slutt. 

 

Anonymkode: 2a386...d73

Vi skal jo alle død en gang, men betyr det at det ikke er verdt å leve? 

Synes man  må ta noen sjanser i livet. De eneste som er garantert å ikke finne kjærligheten er de som er for redde til å gi den en sjanse. 

Er mange menn som ser etter en livspartner og det finnes nok noen som du passer helt utmerket med om du bare gir dem en sjanse. 

Endret av godjenten
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støtter deg, TS. Som kjekk mann med høy inntekt har jeg merket på kroppen hvordan kvinner kun er ute etter status og dyre gaver i et forhold. Gang på gang har jeg trodd at jeg har møtt den rette for så etter kort tid å oppdage at alt har handlet om å pleie sitt eget ego. Trist. Trodde vi var kommet lenger. 

Nå lever jeg lykkelig som singel og kommet til å gjøre det resten av livet. Tøft å tenke på at jeg aldri vil få barn, men stoler rett og slett ikke på at jeg vil møte en jente som kun ser meg og ikke det ytre, eller pengene jeg har. 

Anonymkode: 3c84d...ceb

Hva med ognskjule at du har mye penger? 

Tror nok ikke du trenger og være singel resten av livet. Finn deg en dame med høy inntekt? 

Men ja..jeg er enig at det er en del statusjegere der ute. 

Selv er jeg ute etter at følelsene er ekte, fremfor pengene. Ts 

Anonymkode: 2a386...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva med ognskjule at du har mye penger? 

Tror nok ikke du trenger og være singel resten av livet. Finn deg en dame med høy inntekt? 

Men ja..jeg er enig at det er en del statusjegere der ute. 

Selv er jeg ute etter at følelsene er ekte, fremfor pengene. Ts 

Anonymkode: 2a386...d73

Er jo ikke lett å skjule. Stillingen min og stedet jeg bor er ganske avslørende. 

Omgås kvinner med høy inntekt hele tiden, det hører med til jobben. Det høres kanskje merkelig ut, tatt i betraktning at jeg er velstående selv, men jeg føler meg mest komfortabel med mennesker som ikke har så mye. Kanskje fordi jeg kommer fra en familie uten midler, og har slått meg opp selv? Dessverre er det, som jeg skrev over, helt påtagelig hvordan min velstand og sosiale statues umiddelbart blender de jentene jeg treffer. 

Jeg har forsøkt så ofte at jeg ikke orker mer. Livet som singel trenger ikke å være ensomt, selv om man selvsagt skulle ønske det var noen 'ekte' der ute...

Anonymkode: 3c84d...ceb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støtter deg, TS. Som kjekk mann med høy inntekt har jeg merket på kroppen hvordan kvinner kun er ute etter status og dyre gaver i et forhold. Gang på gang har jeg trodd at jeg har møtt den rette for så etter kort tid å oppdage at alt har handlet om å pleie sitt eget ego. Trist. Trodde vi var kommet lenger. 

Nå lever jeg lykkelig som singel og kommet til å gjøre det resten av livet. Tøft å tenke på at jeg aldri vil få barn, men stoler rett og slett ikke på at jeg vil møte en jente som kun ser meg og ikke det ytre, eller pengene jeg har. 

Anonymkode: 3c84d...ceb

Så lær deg å skjule at du har penger, i de innledende fasene.

Min mann visste ikke at jeg var meget velholden før han underskrev ektepakten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok litt der jeg, også ts. Er vant til at menn lurer, spiller spill, stiller av, juger, er kun ute etter sex osv. Og jeg syns det har blitt verre og verre med årene. Sikkert sosiale medier og nettdating som har skylden. Jeg begynner å bli godt voksen og er skuffet over at dating fremdeles er slik. Det virker ikke på meg som folk setter pris på å ha en livspartner eller egen familie lengre. 

Jeg er litt i dilemma nå, om jeg skal avslutte alt som heter dating og bare leve alene, eller om jeg fortsatt skal håpe på at det order seg. Som flere er inne på over her, liker ikke jeg heller tanken på å gi opp. Samtidig er jeg så inderlig lei av å bli skuffet.. Det går faktisk på livstrivselen og selvtilliten løs. Så jeg vet ikke. 

Hva har dere tenkt å fylle livet med dersom dere ikke ser for det at du skal få egen familie? 

Anonymkode: 99d3c...565

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er nok litt der jeg, også ts. Er vant til at menn lurer, spiller spill, stiller av, juger, er kun ute etter sex osv. Og jeg syns det har blitt verre og verre med årene. Sikkert sosiale medier og nettdating som har skylden. Jeg begynner å bli godt voksen og er skuffet over at dating fremdeles er slik. Det virker ikke på meg som folk setter pris på å ha en livspartner eller egen familie lengre. 

Jeg er litt i dilemma nå, om jeg skal avslutte alt som heter dating og bare leve alene, eller om jeg fortsatt skal håpe på at det order seg. Som flere er inne på over her, liker ikke jeg heller tanken på å gi opp. Samtidig er jeg så inderlig lei av å bli skuffet.. Det går faktisk på livstrivselen og selvtilliten løs. Så jeg vet ikke. 

Hva har dere tenkt å fylle livet med dersom dere ikke ser for det at du skal få egen familie? 

Anonymkode: 99d3c...565

Vel, jeg har ikke opplevd at menn lurer, for jeg får omtrent aldri følelser for noen. Men noen ganger så får jeg det...sjelden gang i blandt. Har vel vært forelska 3 ganger i mitt 27 år lange liv. De to siste mistet jeg fordi jeg ikke tok steget, men vi har ikke blokkert hverandre på some eller noe. Han første har funnet seg dame, men vi er fremdeles venner, han andre vet jeg ikke om har noen...han jeg tenker på enda. 

Anonymkode: 2a386...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for mange fine svar her folkens.

Men jeg lurer litt på dette...hva er egentlig sjansen for at du finner noen du virkelig faller for, og som føler det samme tilbake? Som ikke bare er ute etter bekreftelsen for eksempel??

Anonymkode: 2a386...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn(esker) behandler andre mennesker som søppel, stort sett. Jeg har erfaring fra både korte og svært lange forhold og har levd et relativt langt liv, og nei, det er ikke verdt det. De beste årene i livet mitt er når jeg er singel. Da kan jeg nyte alt livet har å by på uten å bli bedratt/psykisk mishandlet/annet tull som skaper problemer i hverdagen/med psyken.

Anonymkode: 01357...7dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke lett å skjule. Stillingen min og stedet jeg bor er ganske avslørende. 

Omgås kvinner med høy inntekt hele tiden, det hører med til jobben. Det høres kanskje merkelig ut, tatt i betraktning at jeg er velstående selv, men jeg føler meg mest komfortabel med mennesker som ikke har så mye. Kanskje fordi jeg kommer fra en familie uten midler, og har slått meg opp selv? Dessverre er det, som jeg skrev over, helt påtagelig hvordan min velstand og sosiale statues umiddelbart blender de jentene jeg treffer. 

Jeg har forsøkt så ofte at jeg ikke orker mer. Livet som singel trenger ikke å være ensomt, selv om man selvsagt skulle ønske det var noen 'ekte' der ute...

Anonymkode: 3c84d...ceb

Kanskje du introduserer damer for "det livet" med din sosiale status og din velstand for tidlig? Kan på en måte skjønne at en kan bli blendet over det om en "Ikke har så mye".

Anonymkode: 86535...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg har ikke opplevd at menn lurer, for jeg får omtrent aldri følelser for noen. Men noen ganger så får jeg det...sjelden gang i blandt. Har vel vært forelska 3 ganger i mitt 27 år lange liv. De to siste mistet jeg fordi jeg ikke tok steget, men vi har ikke blokkert hverandre på some eller noe. Han første har funnet seg dame, men vi er fremdeles venner, han andre vet jeg ikke om har noen...han jeg tenker på enda. 

Anonymkode: 2a386...d73

Kanskje det er like greit? Altså, at du ikke får  så mye følelser? Jeg er også sånn som forelsker meg svært sjeldent. Jeg har likevel et ønske om å etablere meg i et forhold med en mann. Så skuffet blir jeg likevel, også når jeg ikke er forelsket. Det er noe med å gjøre seg sårbar ovenfor en person som avviser. Og blir man vant til å bli avvist og dumpet, så gjør det jo noe med en. Jeg er egentlig glad for at jeg ikke er en så emosjonell person. Da tror jeg dating og menn hadde knekt meg for lengst. 

 

Anonymkode: 99d3c...565

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...