Gå til innhold

Erfaringer av å date noen med barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har noe erfaringer av å date kvinner med barn,  og bestemte meg for at slike forhold fort koster mer enn de smaker.

Jeg har ikke barn selv, men ønsker barn om jeg finner den rette.

Dette er imidlertid en del år siden og jeg ser at kravet om å ikke date noen med barn kanskje bør revurderes.

Jeg setter stor pris om noen deler egne erfaringer om dette temaet,  gode og dårlige erfaringer,  tips osv.

Mvh. Mann i 30-årene.

Anonymkode: 44541...74e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, jeg er sammen med en som har et barn fra tidligere forhold og har vært det en stund. Hadde jeg vist da vi møttes hvor sinnsykt mye mas og konflikter det ville bli pga dette så hadde jeg aldri gått inn i forholdet. (Jeg har også egene barn.) Så jeg ville aldri anbefalt noen å gå inn i et forhold med noen som har barn så sant de ikke er helt sikre på at de klarer å ha en grei relasjon til barnet også. Jeg taklet mitt stebarn så dårlig at vi nå bor fra hverandre de helgene han har samvær, fordi det sparer oss for ekstremt mange konflikter. Og jeg tror han hadde sagt det samme, det er egentlig ikke verdt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, MartheC skrev:

Vel, jeg er sammen med en som har et barn fra tidligere forhold og har vært det en stund. Hadde jeg vist da vi møttes hvor sinnsykt mye mas og konflikter det ville bli pga dette så hadde jeg aldri gått inn i forholdet. (Jeg har også egene barn.) Så jeg ville aldri anbefalt noen å gå inn i et forhold med noen som har barn så sant de ikke er helt sikre på at de klarer å ha en grei relasjon til barnet også. Jeg taklet mitt stebarn så dårlig at vi nå bor fra hverandre de helgene han har samvær, fordi det sparer oss for ekstremt mange konflikter. Og jeg tror han hadde sagt det samme, det er egentlig ikke verdt det.

Hørtes ikke helt normalt ut.. Hva slags situasjoner er det snakk om, frekt/bortskjemt barn? 

Anonymkode: 373b1...a03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er dame på 34, bare dårlig erfaring med å date menn med barn.

Ofte mye drama med ekskone/barnas mor, som går på sjalusi og som går utover barna. Blir heller aldri mine barn, så får ikke bli med på å ta de viktigste avgjørelsene, og om man blir veldig glad i stebarna så kan det være vanskelig å gå glipp av store ting fordi barnas mor er sur.

Kunne ha datet en enkemann med barn, for barna er ikke problemet - det er alt styret med eksen. Har ikke barn selv, men ønsker meg det en dag om tiden ikke løper fra meg, så fint om han i såfall ikke har mer enn 2 barn.

Anonymkode: 9de13...61c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hørtes ikke helt normalt ut.. Hva slags situasjoner er det snakk om, frekt/bortskjemt barn? 

Anonymkode: 373b1...a03

Bortskjemt barn som ikke får grenser hos hverken mor eller far. Gjør som hen vil, frekk og voldelig mot de andre barna. Irettesetter jeg så går gjerne far mellom og trøster barnet ol. så her gikk det ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har positive erfaringer med partner med barn. Hun har to barn med en annen mann. Forholdet dem imellom er kjølig, men uten konflikter. Det kan bli frustrasjoner ja, men det er ikke sabotasje eller "vondt blod". De samarbeider supert om barna. Eksen hennes bor 500 meter fra oss. Barna er fast hos oss annenhver uke, men innimellom kommer en sms eller tlf fra eksen om at det ene barnet har lyst å være hos/snakke med mor, og alltid med et spørsmål om det passer. De har avtalt det slik, at barna ikke skal nektes samvær med den andre selv om det er "feil" uke, men at de skal tilstrebe at barna får sine behov for kontakt med foreldrene oppfylt. De er begge tilstede på foreldretilstelninger (kafé i bhg, avslutninger, fotballkamper etc) så langt det lar seg gjøre. Barna er harmoniske og flotte. Jeg tror jokeren her er om foreldrene til barna har hatt/har et konfliktfylt forhold som har skadet barna. Har foreldrene et helt ok forhold så mener jeg, ut fra min erfaring, at det er helt ok å date/bli sammen med noen med barn. 

Jeg opplever heller ikke store konflikter med hennes eks. Vi blir aldri perlevenner, men det ville jo også vært rart. Vi løser praktiske ting sammen og kommer helt greit overens på naturlige arenaer. Nå sist jul feiret vi f.eks sammen alle 5, uten at det føltes kjipt for meg i alle fall. 

Anonymkode: 668f7...90d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...