Gå til innhold

''Drapet som endret Tyskland''


Drizzt

Anbefalte innlegg

https://www.nettavisen.no/nyheter/--drapet-som-endret-tyskland/3423500605.html

 

Flere ting i artikkelen som er virkelig hårreisende. Jeg har lest mye om saken, men her kom det mange helt nye punkter.

Jeg la merke spesielt til dette: 

I et intervju med NRK i april forteller Klein at mens politiet sier at rundt nitti prosent av antisemittistiske angrep kommer fra høyreekstremister, sier jødene selv at de opplever at det er muslimer som står bak.

Hvem og hvorfor vil gi høyresiden skylda for de antisemittiske angrep når det er muslimene som står for dem?

 Med sitt grusomme endelikt har Susanna Feldman blitt en stand-in for alle ofrene av bølgen av immigranter som har truffet Tyskland siden 2015. Det er nå en generell konsensus om at voldelig kriminalitet i Tyskland økte med ti prosent etter at Merkel åpnet landets dører i midten av 2015, og at over 90 prosent av den kriminaliteten er forårsaket av mannlige immigranter som Ali Bashar, skriver Schindler.

Endelig noen kaller spaden for en spade!

Seehofer uttalte samtidig at planen var at de tirsdag denne uken skulle legge fram en plan med 63 punkter, som blant annet innebærer at papirløse flyktninger  skal nektes innreise på grensa, og en tøffere deportasjonspolitikk.

Wow, jeg ser for meg pk-mafiaen, hylekoret og omtrent alle norske partiet rope ''raisisme!'' her. Sånt vil aldri gå gjennom i Norge. Det vil i så fall bety å innrømme at Frp hadde rett i alle disse årene og det vil omtrent alle partier gjøre det umulige for å unngå. Med mindre Frp vokser nok å ha avgjørende innflytelse, selvfølgelig. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For at pk-mafiaen skal innrømme at FrP hadde rett hele tiden, er som om de må innrømme at Trump gjør en god jobb i Amerika. 

Det er viktigere å prøve å bevare sin egen boble enn å innrømme nederlaget og sannheten. Nå er slike mennesker gjerne ikke disposisjonert med så mye selvinnsikt at det gjør noe heller. 😅

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært mange episoder som burde ha endret Tyskland. Det har vært mange episoder som burde ha endret mange land.

Det har også vært mange episoder som burde ha fått ringvirkninger i Norge. 

Det store spørsmålet er hvorfor det ikke får praktiske ringvirkninger. Hvorfor en faktisk og dokumenterbar negativ tendens ikke blir snudd, eller stanset. 

Vi kan ikke tillate at vold og voldtektsstaistikkene går opp. 

Jeg tror ikke at en til voldtekt, at et til drap kommer til å endre noe som helst i Tyskland. Det som kan endre Tyskland er om det kommer et politisk parti, med innflytelse, som tar tak i immigrasjonsbølgen som årsak til den økte volden. 

Tror det er viktig at det blir et parti med samlende krefter, ikke et høyreekstremt alternativ. Folket ønsker ikke høyre ekstreme, nynazister og skinheads.  

Så lenge en ikke ser faktiske handlinger egnet til å bedre situasjonen, så skjer det ingen endring. 

Hvorfor skulle det komme nå? Jeg tror det ikke før jeg ser det. Det er lenge siden den forferdelige nyttårsfeiring i Køln. Den burde endret Tyskland, men lite skjedde.  Det har vært mange episoder, som burde fått myndigheter til å handle annerledes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Madame Butterfly skrev:

Det har vært mange episoder som burde ha endret Tyskland. Det har vært mange episoder som burde ha endret mange land.

Det har også vært mange episoder som burde ha fått ringvirkninger i Norge. 

Det store spørsmålet er hvorfor det ikke får praktiske ringvirkninger. Hvorfor en faktisk og dokumenterbar negativ tendens ikke blir snudd, eller stanset. 

Vi kan ikke tillate at vold og voldtektsstaistikkene går opp. 

Jeg tror ikke at en til voldtekt, at et til drap kommer til å endre noe som helst i Tyskland. Det som kan endre Tyskland er om det kommer et politisk parti, med innflytelse, som tar tak i immigrasjonsbølgen som årsak til den økte volden. 

Tror det er viktig at det blir et parti med samlende krefter, ikke et høyreekstremt alternativ. Folket ønsker ikke høyre ekstreme, nynazister og skinheads.  

Så lenge en ikke ser faktiske handlinger egnet til å bedre situasjonen, så skjer det ingen endring. 

Hvorfor skulle det komme nå? Jeg tror det ikke før jeg ser det. Det er lenge siden den forferdelige nyttårsfeiring i Køln. Den burde endret Tyskland, men lite skjedde.  Det har vært mange episoder, som burde fått myndigheter til å handle annerledes.

Med hvert drap og hver voldtekt minsker Merkels popularitet fordi flere og flere ser at hun er direkte skyldig i Tysklands utvikling gjennom en bevisst og målrettet politikk som tilrettela for dette tross advarslene fra flere hold. På et eller annet tidspunkt renner vannglasset over og mange tror det var nemlig den avgjørende dråpen. Men jeg tror det ikke før jeg ser det, altså. Endringen. Spørsmålet er hva lærer norske politikere av andre lands erfaring - herunder Frankrike, Sverige, Belgia, Nederland, Storbritannia, mm. Svaret er - ingenting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...