Pølsevann Skrevet 16. juni 2018 #1 Skrevet 16. juni 2018 Babyen er 6 uker og har fått rødt utslett på kinnene. Det er små nupper/prikker. Jeg tror det kommer av melkesøl og klamhet under amming og kosing hud mot hud. Det ser ut til å bli litt bedre i løpet sv natta da vi ammer mindre men blusser opp om dagen etter amming. Jeg tørker og prøver å holde det tørt mens jeg ammer men det er ikke lett. Hva kan jeg smøre med for at det kan bli bedre?
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #2 Skrevet 16. juni 2018 5 minutter siden, Omo skrev: Babyen er 6 uker og har fått rødt utslett på kinnene. Det er små nupper/prikker. Jeg tror det kommer av melkesøl og klamhet under amming og kosing hud mot hud. Det ser ut til å bli litt bedre i løpet sv natta da vi ammer mindre men blusser opp om dagen etter amming. Jeg tørker og prøver å holde det tørt mens jeg ammer men det er ikke lett. Hva kan jeg smøre med for at det kan bli bedre? Høres ut som hormonutslett? Det er veldig vanlig og går over av seg selv Det er en reaksjon på mammas hormoner og kommer av amming. Det skal ikke behandles. Anonymkode: 2fddd...f56
Mnjah Skrevet 16. juni 2018 #3 Skrevet 16. juni 2018 11 minutter siden, Omo skrev: Babyen er 6 uker og har fått rødt utslett på kinnene. Det er små nupper/prikker. Jeg tror det kommer av melkesøl og klamhet under amming og kosing hud mot hud. Det ser ut til å bli litt bedre i løpet sv natta da vi ammer mindre men blusser opp om dagen etter amming. Jeg tørker og prøver å holde det tørt mens jeg ammer men det er ikke lett. Hva kan jeg smøre med for at det kan bli bedre? Hvis det kommer av at huden ikke får puste, så bør du ikke kvele huden med krem. Går det over så er det null stress.
Pølsevann Skrevet 16. juni 2018 Forfatter #4 Skrevet 16. juni 2018 Åh, kanskje det er hormonutslett? Det kom over natta for snart 2 uker siden. Noen av prikkene er blitt litt gule skorper på
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #5 Skrevet 16. juni 2018 18 minutter siden, Omo skrev: Åh, kanskje det er hormonutslett? Det kom over natta for snart 2 uker siden. Noen av prikkene er blitt litt gule skorper på Garantert det altså Min er 2 uker nå og har fått et par små prikker nå. Ser litt ut som små kviser. Veldig vanlig Anonymkode: 2fddd...f56
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #6 Skrevet 16. juni 2018 Høres ut som hormonutslett Anonymkode: f27d3...926
Pølsevann Skrevet 16. juni 2018 Forfatter #7 Skrevet 16. juni 2018 Jeg var bekymret for eksem/allergi siden jeg har det selv, men da kan jeg roe ned da 😄
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #8 Skrevet 16. juni 2018 Enig med de andre her, det høres ut som hormonutslett. Jeg leste litt rundt på nettet og forstod at det skulle hjelpe å smøre på A-derma. Kjøpte kremen for å prøve på min baby som også har hormonutslett, og det var betydelig bedre over natten. Anonymkode: 893b2...427
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #9 Skrevet 16. juni 2018 Hormonutslett skal man bare la gå over. Anonymkode: 78a51...e13
AnonymBruker Skrevet 16. juni 2018 #10 Skrevet 16. juni 2018 5 timer siden, Omo skrev: Jeg var bekymret for eksem/allergi siden jeg har det selv, men da kan jeg roe ned da 😄 Er du usikker/redd så tar du deg en tur til helsestasjonen Anonymkode: 78a51...e13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå