AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #1 Del Skrevet 15. juni 2018 Jeg fikk ADHD-diagnose da jeg var 14, og da jeg tok lappen gikk jeg på høye doser Concerta og Ritalin. Så vidt jeg vet ble førerkortet mitt godkjent med forbehold om medisinering. Noen år etter jeg tok lappen la jeg om kostholdet, kuttet ut alle medisiner, og for 7 år siden ble jeg klinisk vurdert av psykiater som fjernet diagnosen. Mao, jeg har ikke lenger ADHD, og bruker ikke medisiner. Men idag begynte jeg å tenke på om jeg burde gjøre noe med forbeholdet som ble lagt inn med førerkortet mitt? Er dette registrert noe sted? Kan dette komme opp hvis politiet skulle sjekke? Jeg fikk en fartsbot for noen år siden, da så de ingenting om det.. Eller er forbeholdet slettet automatisk sammen med diagnosen? Anonymkode: 68415...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #2 Del Skrevet 15. juni 2018 Tror ikke det har noe å si. Anonymkode: 27692...741 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oddy Skrevet 30. juni 2018 #3 Del Skrevet 30. juni 2018 Høres ikke ut som det er noen problemstilling her. Hadde vært en annen sak hvis du gikk på tabletter for ADHD (slike med varseltrekant) men siden du har t.o.m blitt vurdert av en psykiater for 7 år at du ikke har dette lengre, er nok dette 100% i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #4 Del Skrevet 30. juni 2018 Men jeg fikk jo førerkortet med betingelsen at jeg tok de medisinene (de hjelper jo mot uoppmerksomhet og impulsivitet når man har ADHD). Så vidt jeg vet hadde jeg ikke lov til å kjøre umedisinert.. Anonymkode: 68415...584 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2018 #5 Del Skrevet 30. juni 2018 Du har jo ingen diagnose lenger? Ulovlig å kjøre på drugs da. Anonymkode: 8b5c6...b40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå