AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #1 Skrevet 15. juni 2018 Hei.. kjenner at jeg er veldig usikker på hva jeg burde gjøre, og trenger noen råd. Jeg bor på et lite sted (typ alle kjenner alle). Det har seg nå slik at det er ei veldig syk jente/dame som går rundt i nabolaget. Hun går alltid alene, og ser helt apatisk ut. Det ser ut til at hun har en BMI på rundt 10-11 (jeg vet dette da jeg selv har vært i en lignende situasjon), og jeg lurer på om jeg kan melde i fra til noen. Hun bor alene så det er vanskelig å vite helt hvem jeg skal kontakte, men det er helt tydelig at tilstanden hennes er kritisk, og at hun trenger hjelp asap. Det jeg lurer på er altså om noen vet hvem jeg kan melde fra til? Anonymkode: f9538...fa4
Gjest Jegskulleønskeat Skrevet 15. juni 2018 #2 Skrevet 15. juni 2018 Det er ikke sikkert hun har anoreksi, og hvis hun har det er det mulig hun får oppfølging. Det kan også være at hun har gått ned i vekt pga en fysisk sykdom også. Ville tatt kontakt med noen ja om du føler det er veldig kritisk. Vet du om hun går på skole? Kan du ta kontakt med noen som du vet omgås henne? Fastlegen? Helsesøster?
pepsimaxtakk Skrevet 15. juni 2018 #3 Skrevet 15. juni 2018 1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev: Det er ikke sikkert hun har anoreksi, og hvis hun har det er det mulig hun får oppfølging. Det kan også være at hun har gått ned i vekt pga en fysisk sykdom også. Ville tatt kontakt med noen ja om du føler det er veldig kritisk. Vet du om hun går på skole? Kan du ta kontakt med noen som du vet omgås henne? Fastlegen? Helsesøster? Hun går ikke på skole, ser ut til å være i 20-årene. Hun går som sagt ALLTID alene (har aldri sett henne med andre folk..) Tingen er at om hun hadde blitt fulgt opp, ville hun nok vært innlagt nå. Vi bor som sagt på et lite sted, med et lite fastlegekontor. De har som hovedregel at de søker innleggelse ved BMI fra 14/13 og under (selvfølgelig også dersom tilstanden ellers er kritisk). Hun oppfører seg i tillegg som en typisk anoreksipasient (trener utrolig mye, er apatisk, går alene..) Takk for innspill forresten. Var greit å høre at noen andre tenker at jeg kan ta kontakt med helsetjenester, og tror jeg gjør det etter helgen.
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #4 Skrevet 15. juni 2018 Glemte å skrive som AB. Jaja.. Anonymkode: f9538...fa4
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #5 Skrevet 15. juni 2018 Det du kan gjøre er å ringe legekontoret og melde din bekymring, hennes fastlege vil da ta saken videre dersom h*n mener det er nødvendig. Anonymkode: b7e4b...ebc 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå