Gå til innhold

Sterilisering av kona?

Fremhevede innlegg

Skrevet
På ‎15‎.‎06‎.‎2018 den 18.17, Hulderen skrev:

Feil. I Norge får man ikke fryse ned sæd pga sterilisering. Det er bare menn som har fått påvist testikkelkreft som får det. Kvinner får ikke fryse ned egg som ikke er befruktet.

Hvem sier man må gjøre det i Norge? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er den som absolutt ikke vil ha flere barn og som er helt sikker som bør sterilisere seg. 

Her kunne sikkert mannen gjort det, og kommer kanskje til å gjøre det og. Men jeg ville være sikker på at jeg ikke kunne få barn mer, og derfor valgte jeg å bli sterilisert. Min kropp, mine ønsker, mitt valg og mitt ansvar. 

Jeg ville sterilisert meg uavhengig av om han skulle sterilisert seg eller ikke. 

Skrevet
On 6/15/2018 at 5:14 PM, Tamsi said:

Dersom dette er noe de er enige om, og de tror de vil holde sammen, er det veldig fint om det er mannen som tar den støyten. Kvinner må legges i narkose og åpnes opp, mens mannens inngrep gjøres med et snipp under lokalbedøvelse. Jeg hadde satt enormt pris dette, særlig siden jeg har stått helt alene med prevensjonen i hele mitt liv. 

Kvinner må legges i narkose, noe som er en risiko i seg selv. Men det brukes kikkhullskirurgi, så man blir ikke "spretta opp" som ved keisersnitt. Ofte utskrives kvinnen samme dag som operasjonen, så det er ikke et voldsomt inngrep, slik det var i gamle dager.

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Husk at du vet aldri hva som skjer i fremtiden. Ting endrer seg og ting kan se helt annerledes ut. Ikke minst du endrer deg. Så tenk på det før du kutter av deg ballene...

Anonymkode: 0899d...298

Så fint det ikke er kastrering det er snakk om da. Det er bare sædlederne som kuttes av. Å det kan reverseres i de fleste tilfeller

Anonymkode: 627e8...1f4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 15.6.2018 den 17.03, AnonymBruker skrev:

Det er mye enklere for en mann å kutte strengen, i tilleg til at det er mulig å reversere inngrepet (det er dog ikke garrantert). Mindre muligheter for komplikasjoner etc. 

Anonymkode: 627e8...1f4

Dette er ikke sant 

Anonymkode: 633d9...999

Skrevet
1 time siden, Drakan skrev:

Hvem sier man må gjøre det i Norge? 

Ingen sier det. Men det er også uvisst om det er mulig å få gjort det i utlandet, og i såfall hvilket land. Sist jeg prøvde å google det, så fant jeg ett eller to land der det så ut til å være mulig, mens de jeg diskuterte med, mente å ha kunnskap om at de landene heller ikke gjorde det lenger. Så for enkelthets skyld nevnte jeg bare Norge. Hva med deg, vet du noe sted det er mulig, siden du anbefalte det for TS?

AnonymBruker
Skrevet
På 15.6.2018 den 17.09, Occulta skrev:

Dersom du ikke vil ha flere barn så burde jo du sterilisere deg. Vasektomi kan også reverseres i de fleste tilfeller. Det kan ikke hysterektomi (som også er et stort inngrep med betydelig risiko, i motsetning til vasektomi). 

Sterilisering av kvinner og hysterektomi (fjerning av livmor) er IKKE det samme. 

https://nhi.no/familie/seksualitet-og-prevensjon/sterilisering-kvinne/

Anonymkode: 507ac...e8c

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet
På 16.6.2018 den 22.29, AnonymBruker skrev:

Husk at du vet aldri hva som skjer i fremtiden. Ting endrer seg og ting kan se helt annerledes ut. Ikke minst du endrer deg. Så tenk på det før du kutter av deg ballene...

Anonymkode: 0899d...298

Man kutter ikke av seg ballene når man steriliserer seg (det kalles kastrering). Man kutter av sædlederen. 

AnonymBruker
Skrevet
På 15.6.2018 den 17.15, AnonymBruker skrev:

Hadde det blitt keisersnitt på dattera vår så hadde hun avtalt med legen/sykehuset at de da hadde sterilisert henne. Det er kanskje derfor jeg formulerer meg litt snodig...

Hun har snakket om at hun vil sterilisere seg og hadde muligens fått dekket operasjonen på grunn av plagene hun har hatt i graviditetene.

Men er det noen spesielle bivirkninger hun kan få etterpå?

Anonymkode: 18e83...51d

Du får ikke dekket operasjonen pga evt plager i svangerskap. 

Tenker du ikke kan planlegge livet i tilfelle det blir slutt mellom dere. Mannen min valgte å klippe strengen etter barn nr 2. Jeg hadde tøffe svagerskap og fødsler. 

Mannen fikk spm som "Hva om det bli slutt mellom dere?" " Hva om du bli enkemann?" Han ble ganske irritert og svarte at han ikke lever etter "Hva om...." Og så så han at hvis vi blir skilt eller jeg dør, vel så har han to barn. Og han vil ikke ha flere. Det må evt en ny partner forholde seg til. 

Det at mannen valgte å klippe strengen ser jeg på som en ganske stor kjærlighets erklæring. 

Og sexlivet ble mye bedre. Vekk med hormonprevensjon. Mye bedre humør på frua👍

Anonymkode: facce...6fe

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det at mannen valgte å klippe strengen ser jeg på som en ganske stor kjærlighets erklæring. 

Og sexlivet ble mye bedre. Vekk med hormonprevensjon. Mye bedre humør på frua👍

Anonymkode: facce...6fe

Det samme var det da jeg var gift. Mannen var ferdig med å få barn og han steriliserte seg for min skyld. Vi hadde fått barn sammen og han sa at det var todelt; han var ferdig med å få barn, og ved sterilisering så slapp jeg å gå på hormonprevensjon. Tok det som en kjærlighetserklæring jeg også. 

Anonymkode: 2827c...589

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes ikke du burde gjøre det. Kjæresten min gjorde det for eksen sin skyld og nå kan ikke vi få barn sammen. 

Anonymkode: 9a493...79f

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Synes ikke du burde gjøre det. Kjæresten min gjorde det for eksen sin skyld og nå kan ikke vi få barn sammen. 

Det er forresten han som angrer fryktelig og har mye mer lyst på flere barn enn det jeg har. 

AnonymBruker
Skrevet

Synes det høres helt sprøtt ut å sterilisere seg i en alder av 30 år fordi KONA ikke vil ha flere barn. TS, du har et langt liv foran deg og Gud vet hva som skjer og hvem du ender opp med til slutt. Plutselig treffer du en yngre drømmedame og ønsker barn med henne, eller så fortsetter du å være sammen med hun du er med nå. Hvem vet. Det er i alle fall galskap å sterilisere seg for noen andres del, med mindre man er 50 år og har 3-4 barn fra før. 

Anonymkode: e6c40...7f2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...