AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #1 Skrevet 15. juni 2018 Heii! ☺️ Fikk telefon fra legekontoret i dag at blodprøver de har tatt viser at jeg har urinsyregikt! 🙄 Er det noen her som kan litt om dette? Blodprøvene ble tatt i forbindelse med at hoftene mine meldte seg ut for to uker siden, og fingrene mine på høyre hånd har vært vonde det siste året. Haaaar så vondt i setemusklene, rundt hoftene og ned til høyre kneet. Jeg føler ikke helt at jeg kjenner meg igjen når jeg leser om urinsyregikt, men jeg må vel bare tenke at det er det. Jeg er vant til å trene en del, både hopp og sprett + styrke. Og håper jeg kan fortsette med det..? 🙏🏼😬 Og nå som jeg har vondt, anbefales det å holde kroppen i ro? Bevegelse? Trening? Det man klarer av trening? I know nothing! 🤷🏻♀️ Tusen takk for svar! 🙏🏼 Anonymkode: 57bbd...b1f
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #2 Skrevet 15. juni 2018 Den gamle oppskriften på å bli kvitt podagra, er vel, "kutt ut portvinen". Drikker du øl, gå over på lagret rødvin. Anonymkode: cf1d2...7b2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #3 Skrevet 15. juni 2018 Urinsyregikt, kjent som podagra og Kaptein Voms sykdom, befester seg i stortærne og er veldig smertefullt. Framkalles av diverse mat og drikke (bl.a. mørke grønnsaker og alkohol) som man av lege blir bedt om å avstå fra. Lindring for dette er ulik. Spør din fastlege. Anonymkode: 8bcd8...210 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå