Gå til innhold

Gaustatoppen - HJELP!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er dårlig trent eller jeg klarer fint å gå lange avstander selv om jeg blir sliten. Går litt tregere, men absolutt ikke så elendig form. Nå er Gaustatoppen foreslått som tur og jeg kvier meg skikkelig. Jeg har gått ned toppen i det brateste terrengenet og syns det var slitsomt. Nå skal vi gå en annen rute som har ca tre timer opp. 

Noen som kan komme meg erfaring og fortelle hvordan turen opp er? Hvordan var formen din. 

Anonymkode: cee3a...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Turen er ikke så hard hvis man går i normalt tempo(dvs ikke jogger eller løper.) Jeg hadde relativt dårlig kondis da jeg gikk opp dit selv, og det gikk helt fint. Instillingen din har selvfølgelig også litt å si. Jeg var litt redd for å bli sliten, men var samtidig veldig gira på å bestige toppen, så jeg hadde positive tanker, og ble derfor ikke så sliten. Det er den siste lille biten som er hard, og da kan du jo slappe av på toppen etterpå. Barn går også opp dit hele tiden, så du klarer det sikkert fint!

Anonymkode: 1182c...383

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Turen er ikke så hard hvis man går i normalt tempo(dvs ikke jogger eller løper.) Jeg hadde relativt dårlig kondis da jeg gikk opp dit selv, og det gikk helt fint. Instillingen din har selvfølgelig også litt å si. Jeg var litt redd for å bli sliten, men var samtidig veldig gira på å bestige toppen, så jeg hadde positive tanker, og ble derfor ikke så sliten. Det er den siste lille biten som er hard, og da kan du jo slappe av på toppen etterpå. Barn går også opp dit hele tiden, så du klarer det sikkert fint!

Anonymkode: 1182c...383

Jeg har skikkelig lyst, men skal gå med en godt trent gjeng og det gjør at jeg egentlig er litt flau over min egen form for å si det sånn.

Hi

Anonymkode: cee3a...c0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fra området rundt og vet om mange som går opp dit med f.eks. 7-åringer. Ikke stress, du klarer det fint.

Anonymkode: a5def...5c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Erna Solberg kan gå til toppen av Galdhøpiggen så klarer du nok dette, skal du se.

Anonymkode: a7f9f...2f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer fint å komme deg til toppen, men jeg ville ikke gått med godt trente folk når jeg selv var dårlig trent. Jeg er dårlig trent og brukte dobbelt så lang tid opp som en vanlig trent person. Siste kneika før toppen er den tyngste og jeg var heeelt utslitt. Det er i tillegg tungt terreng å gå i-bare steinrøys så du bruker en del ekstra krefter på det. 

Anonymkode: 3dfc0...022

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med å foreslå å starte turen fra Stavsro? Da tar turen rundt 2 timer, fremfor 3.

Anonymkode: f8573...c29

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...