Gå til innhold

Upskirting forbudt i UK


Miss Blue

Anbefalte innlegg

Superbra! Fantastisk å se at kvinner blir tatt så på alvor at de innfører at dette er en kriminell handling med strafferamme inntil 2 års fengsel. 

For de som ikke vet, upskirting er når vi kvinner har skjørt på, at menn bøyer seg ned å tar bilde opp skjørtet, ofte uten vår viten. 

https://www.theguardian.com/law/2018/jun/15/upskirting-to-become-a-criminal-offence-punishable-by-two-years-in-jail

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så hva med kvinner som tar bilder med telefonen av menns ansikter og skritt som sprer det på facebook og sosiale medier? 

2 år for ikke et fysisk overgrep, vi har voldtekts dommer i Norge som har lavere strafferamme. Nei dette tror jeg går forlangt, overreguleringen av interaksjonen mellom kvinner og menn kommer gjøre at menn unngår kvinner. Dette ser vi hele tiden på arbeids plassen i dag og professorer  som har døren åpen når de snakker med kvinnelige studenter.     

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Rocka69 said:

Dessverre ble forslaget blokkert av en Tory MP - https://www.bbc.com/news/uk-politics-44496427

Og den mannlige Tory MP`en visste ikke egentlig hva upskirting var engang i følge artikkelen. Det er så lavmål. 1 person kan velte tua slik, det burde jo vært avstemming med flertall! Kan ikke forstå annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Miss Blue said:

Og den mannlige Tory MP`en visste ikke egentlig hva upskirting var engang i følge artikkelen. Det er så lavmål. 1 person kan velte tua slik, det burde jo vært avstemming med flertall! Kan ikke forstå annet!

Forstår du om dette blir lov så kommer det langt flere kvinner som blir dømt for "Kikking" (Voyeurism) enn menn, siden loven ikke omhandler skjørt men voyeurism. Jenter og kvinner tar samtlige "creap shots" av menn på busser, restaurant og på fester enn det menn gjør. Kvinner og jenter sender bilder på sosiale medier av menn som har ingen viten at det har skjedd.

Om man gjør loven gjelder kun for menn og skjørt så er den ikke universelt og blir kastet ut ifra rettsystemet, på grunnlag at man kan ikke diskriminere mot grupper (menn) og gir et pass til kvinner som gjør det samme og dette ikke gir ikke president for andre dommer. Med mindre man kaster ut 400 år av "commen court law".      

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er faktisk litt forundret over dette her. Akkurat hvordan et slikt bilde vil se ut.

Jeg kan se for meg at slik fotografering blir et sånt bilde en bare sletter fordi en ikke greier å se hva motivet er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt for å begrense at bilder av folk tatt på fritiden spres. Samtidig tenker jeg at så lenge det er lov med bilder i offentligheten blir det rart å forby folk å ta bilder i slike situasjoner.

Sånn sett må kanskje regelen bli at om du ikke ønsker at noen skal se på eller ta bilder av trusa di så ikke vis den frem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltaket er bra. Strafferammen helt absurd sammenlignet med andre forbrytelser.

Hvis upskirting kan gi 2 års fengsel, burde voldtekt gi 20 (noe den burde uansett da....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Inspektøren said:

Tiltaket er bra. Strafferammen helt absurd sammenlignet med andre forbrytelser.

Hvis upskirting kan gi 2 års fengsel, burde voldtekt gi 20 (noe den burde uansett da....)

Hvorfor er tiltaket bra? Mesteparten av creap shots er tatt av kvinner, det er et ekstremt mindre tall av menn som tar creap shots. og Loven omtaler kikking på sosiale medier og ikke upskirting.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne heller forby mobilprodusenter å integrere fotoapparat i telefonen. Det ville gjort hverdagen bedre for de aller fleste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dere misforstår feminisme. Det handler ikke om likhet men makta til kvinner. Likhet er et bi produkt men ikke det feminisme står for. Hvis det å ydmyke folk er å gjøre kvinner mektigere.. vel det er også en form for feminisme. Man trenger ikke å være enig i alt de står for innenfor visse ting de vil fremheve kan godt bare vitse bare for kødd om de blir for frempå og massivt hysteria. Også trenger man ikke å finne seg i alt de ønsker du skal gjøre heller, da er du en sau i bestefall. Men så har jeg aldri sett behovet for å gjøre slikt så ikke at det er mitt problem. Men man kan alltids ta igjen for å kødde litt tilbake, med noe om de prøver noe på deg, er bare mitt forslag.

Endret av Lokus02
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...