AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #1 Skrevet 15. juni 2018 Enkelte ting ble vi aldri enige om, men det løste seg jo ved at vi holdt på våre egne tradisjoner. Jeg har alltid brukt Soft flora på brødskiva, han har alltid brukt Bremykt. Jeg pusser alltid tennene etter frokost om morgenen, han pusser dem først og spiser rett etterpå, virker helt uforståelig for meg, selv om han prøver å henvise til diverse «eksperter» som støtter hans syn. Plantemargarin er da sunnere enn smør, så skjønner ikke hva som er greia her. Men nå sier han altså at for vår sønns skyld, så må han (det gjelder andre ting enn margarin/smør og tannpuss, men bruker det som eksempler) gjøre som han gjør, greit om jeg gjør «feil» ting, men at det ikke skal gå ut over sønnen vår(!). Enig i prinsippet, derfor jeg nekter å godta dette, når det gjelder ting i hjemmet har jeg bedre greie enn han, enkelt og greit. Og det skaper dårlig stemning, selv om han ikke sier det høyt skinner det klart gjennom at han er oppgitt over meg(!). Alt jeg vil er det beste for gutten vår, hvordan få han til å forstå det? Anonymkode: ca712...567
Gjest Sirah Skrevet 15. juni 2018 #2 Skrevet 15. juni 2018 Man skal velge sine kamper med omhu sier dem. Jeg hadde kanskje ikke valgt margarin/smør som den største kampsaken, men det er nå meg. Kanskje du kan komme med noen andre eksempler?
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #3 Skrevet 15. juni 2018 Margarin er kanskje det mest søplete og industrielt fremstilte produktet som finnes i butikken, så hvorfor du tviholder på dette er meg en gåte. Med den alderen er han vel neppe i risikosonen for å utvikle hjertekar-sykdommer heller. Ellers synes jeg dere gjør mye ut av lite, og konsekvensene er at det sliter på hverdagen og familielivet. Dette er jo bare bagateller! Når man pusser tenner eller hvilken smørtype man bruker - jeg skjønner ikke engang at dere klarer å lage konflikt ut av dette! Dere skal leve sammen i mange år - velg kampene med omhu. Dette er småting. Anonymkode: 129f7...0df 7
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #4 Skrevet 15. juni 2018 Det er jo helt vanlig å holde på sine vaner i et forhold. Her spiser mannen smør, jeg ikke. Jeg pusser tennene med en gang jeg står opp, han ikke. Har aldri tenkt over at dette kan være et problem? Så er det jo ofte forskere som sier at vanlig smør er bra og sunnere for kroppen enn mye av det andre vi har i oss som skal etterligne smør. Jeg gir heller mine barn bremykt enn andre produkter. Når det gjelder barnet, er det viktigst med rutiner som fungerer for dere. ang. pussing av tenner synes jeg det er lettest med små barn å gjøre det unna med morgenstellet, altså før frokost. Ellers kan det lett bli glemt i en hektisk morgentime, når man skal skynde seg i barnehagen rett etter frokost. Anonymkode: 2e1d4...f8f 3
Lou Salome Skrevet 15. juni 2018 #6 Skrevet 15. juni 2018 Men hvis det er greit for han at du gjør det på din måte, men han gjør sine ting, hvorfor kan ikke du ha den samme holdningen? Som med tannpuss og smør, det er jo greit? Far pusser før frokost, mor etter. Far bruker bremyk, mor soft flora. Vær enig om å være uenig? "Barnets beste" blir jo godt ivaretatt uansett. En ekte konflikt ville det vært hvis du mente at barnet skulle ha strengt vegansk kosthold, eller far ville dere skulle flytte, og den andre var sterkt uenig. Da måtte dere se på barnets beste, og familiens beste i det lange løp, og komme til enighet. Men eksemplene dine gir jo ingen mening, det er verken verre eller bedre for barnet på et vesentlig nivå?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå