AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #1 Skrevet 15. juni 2018 Jeg har vært der du er. Alle sa til meg at det blir bedre. Men jeg visste at ikke det ville bli det og jeg ville bare dø. Men så begynnte jeg å tro på Jesus og plutselig fikk livet mening. Du kan oppsøke en kirke/menighet og lese litt i Den nye testamentet i en bibel. Gi det en sjangse! Anonymkode: d6254...0fe 2
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #2 Skrevet 15. juni 2018 Det er ikke lov til å diskutere selvmord her inne Anonymkode: ede06...ea0 3
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #3 Skrevet 15. juni 2018 Etter å ha lest tråden til denne personen du nevner så tror jeg faktisk ikke den personen EGENTLIG ønsker å dø. Jeg tror han bare ønsket å høre at han ikke burde gjøre det. Det er liksom ikke så vanskelig å ta selvmord dersom man er fast bestemt på å gjennomføre det, har man egen familie så er det jo ikke verre enn å bare gjøre det når de andre er på jobb/skole, det er åpenbart. Anonymkode: 71b0f...63c 1
Gjest ilsep Skrevet 15. juni 2018 #4 Skrevet 15. juni 2018 Noe av det mest patetiske jeg ser er nyfrelste som forsøker å "redde" andre ved å promotere Jesus og alskens religioner. Hjelpes!
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #5 Skrevet 15. juni 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har vært der du er. Alle sa til meg at det blir bedre. Men jeg visste at ikke det ville bli det og jeg ville bare dø. Men så begynnte jeg å tro på Jesus og plutselig fikk livet mening. Du kan oppsøke en kirke/menighet og lese litt i Den nye testamentet i en bibel. Gi det en sjangse! Anonymkode: d6254...0fe Slutt å prakk den forbanna religionen ned på folk. Anonymkode: 3258a...f81 3
Trampo-Line Skrevet 15. juni 2018 #6 Skrevet 15. juni 2018 skal snart dø selv, og hva du skriver sier meg bare at du ikke har vært i nærheten av å være gjennom noe sånt i det hele tatt.
SoWhat? Skrevet 15. juni 2018 #7 Skrevet 15. juni 2018 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter å ha lest tråden til denne personen du nevner så tror jeg faktisk ikke den personen EGENTLIG ønsker å dø. Jeg tror han bare ønsket å høre at han ikke burde gjøre det. Det er liksom ikke så vanskelig å ta selvmord dersom man er fast bestemt på å gjennomføre det, har man egen familie så er det jo ikke verre enn å bare gjøre det når de andre er på jobb/skole, det er åpenbart. Anonymkode: 71b0f...63c Og det er på grunn av bla slike kommentarer at en ikke skal skrive om selvmord her inne. At det går an! 2
Duftavsommerregn Skrevet 15. juni 2018 #8 Skrevet 15. juni 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slutt å prakk den forbanna religionen ned på folk. Hvem er du som bestemmer hva andre skal fortelle til mennesker som er i krise? Dette kan jo de som ønsker å ta det til seg, gjøre og det som ikke vil forkaste. I tunge tider er troen noe av det beste som har hendt meg, hvorfor skal ikke det kunne hjelpe andre? Så slutt med tullet ditt, det er faktisk ikke du som bestemmer dette, vi lever ikke i Kina. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #9 Skrevet 15. juni 2018 Jeg har karret meg opp fra smerte, forvirring, hukommelsestap, spisevegring, osv osv UTEN religion👍 måtte bare lære meg å spise regelmessig, gå mye og gjøre ting i stedet for å glo i veggen. Vanskelig å ha smerte i kroppen når den blir tatt vare på. Når det gjelder det psykiske; vel, der måtte jeg lære meg at tanker ikke er så viktige. Det er hva jeg fysisk gjør i løpet av dagen som teller. Om det så er stort eller lite. Begynte med puslespill og strikking, selv om jeg tenkte vonde tanker som jeg kastet opp av, så var det tilbake til aktiviteten. Tankene er ikke sanne, bare det du gjør. Og jo, jeg var der. Sikkert vanskelig å tro meg siden jeg er så cocky om det, men en dag kan du som sliter også bli like cocky! Det krever arbeid, og alle bruker forskjellig tid på det. Noen er ok etter 2 uker. Jeg ble ok etter 2.5 år. Jeg har lest om en som brukte 10 år. Det høres uutholdelig ut kanskje, men egentlig utgjør det lite tid av livet ditt når utbyttet kan vare resten av livet. Anonymkode: eadef...b45
AnonymBruker Skrevet 15. juni 2018 #10 Skrevet 15. juni 2018 8 timer siden, ilsep skrev: Noe av det mest patetiske jeg ser er nyfrelste som forsøker å "redde" andre ved å promotere Jesus og alskens religioner. Hjelpes! Så foreslå noe bedre selv da i det minste! Jeg er ikke personlig kristen selv, men har ett par som har tilbudt meg å være med. Jeg har vært med på bønnemøter og gudstjenester. Det er ett felleskap, noen som ønsker å ha deg der, noen som bryr seg og er oppmerksom på deg. Selv om kristendom ikke «vekker» noe hos meg og jeg ikke fulgte opp ift dette, så var det ett tilbud og ikke noe press fra de som sa jeg kunne være med hvis jeg ville. Det kan være godt for andre som er fortapt å tro på noe, når de har mistet alt håp. Anonymkode: bbcd3...23a 2
Perelandra Skrevet 15. juni 2018 #11 Skrevet 15. juni 2018 Kjære Trådstarter! Selv om denne tråden ikke direkte inneholder selvmordstanker, velger jeg å stenge den nå. Vi ønsker ikke å vurdere og tolke ordbruk når det kommer til vanskelige livssituasjoner hvor vi opplever at man befinner seg i en sårbar tilstand, og det er umulig for oss å vite hva den enkelte legger i ordene som brukes. Vi kan ikke vite om det er en generell følelse av å ville dø - i den forstand at man er nedbrutt og sliten, og ønsker å slippe - eller om det involverer en tanke om selvmord hvor man ønsker å utføre en handling som fører til døden for den som utfører det. Vi ønsker på ingen måte å tabubelegge de følelsene du har, men vi må stenge denne tråden med bakgrunn i det ovennevnte, samt at vi ikke har mulighet til å overvåke tråden din og vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Du kan lese mer om hvorfor vi har denne regelen her. Hvis du sliter med slike tanker vil vi oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113. Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i. Mental Helse: 116 123 Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år) Kirkens SOS: 22 40 00 40 Med vennlig hilsen, Perelandra, mod.
Fremhevede innlegg