Gå til innhold
AnonymBruker

Utredning hos DPS

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg skal på utredning hos DPS neste uke grunnet depresjon og selvmordstanker, og jeg vet ikke hva jeg skal forvente. Hva gjør de, hvilke spørsmål stiller de, hvordan fungerer hele greia? Er det noen som har noen erfaringer å dele? I tillegg er jeg livredd for å bli tvangsinnlagt eller bli prakket på medisiner, så jeg gruer meg skikkelig nå. 

Anonymkode: 384e9...ffb

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rockabillyjente

De kommer nok til å ta en MINI plus screen på deg. Denne kan du finne på helsebiblioteket.no. Det er viktig at du svarer helt ærlig slik at du kan få best mulig behandlig. Ikke vær redd for innleggelse eller medisiner (de vil aller helst gi så lite medisiner som mulig). Både innleggelse og medisiner kan være svært hensiktsmessig i hjelpen for at du skal få et bedre liv! Jeg har MYE å takke psykriatrien for, så tenk på dette som en start på veien mot et bedre liv og ta i mot all hjelp du kan få. Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Du blir ikke tvangsinnlagt og de prakker ikke på deg medisiner. Dette er noe du selv velger. Du kan velge å bli innlagt og/eller få medisiner. 

Så sant du ikke sier at du skal hjem å ta livet ditt, så tvangsinnlegger de deg ikke.

Men det er viktig at du er ærlig med behandleren din. Du må sikkert svare på en del spørsmål, både muntlig og med avkrysningsskjemaer. Også vil behandleren prate med deg, om det meste tenker jeg. De ønsker jo å finne ut hvorfor du har det som du har, det er ikke alltid det er like lett å forstå selv. 

Anonymkode: 7fd9d...a3b

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jegskulleønskeat

Husker jeg ble stilt veldig mange spørsmål om alt fra bipolar/ADHD og PTSD til alle mulige personlighetsforstyrrelser. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her