Gå til innhold

Jeg er så redd for å bli funnet i live


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har planlagt å ta livet mitt siden forrige selvmordsforsøk, det er snart ett år siden nå. Jeg kommer til å gjennomføre det snart. Jeg har vært usikker på noen få ting i prosessen, men to ting har jeg alltid vært sikker på og det er at jeg ønsker å dø og at jeg har tatt riktig valg. Sist gang var jeg aldri redd og jeg har heller aldri angret i ettertid. Jeg har funnet en metode som jeg ser på som ganske sikker, men den medfører en viss risiko for at jeg blir funnet i tide og at de klarer å redde meg. Jeg kommer til å gjennomføre det når ingen er hjemme og med låst dør så egentlig er det ganske liten sjanse for å bli reddet, men man vet jo aldri. Om de finner meg når jeg ennå lever kan jeg ende opp med organsvikt eller hjerneskade på grunn av oksygenmangel, og det er derfor jeg er redd for å bli funnet i live.

Jeg har prøvd å regne ut hvor lang tid det vil ta for politi og ambulanse å nå frem til huset jeg bor i og jeg tror det vil ta rundt 1 minutt for politiet og 3 minutter for ambulansen beregnet ut i fra hvor stasjonene ligger. Jeg er usikker på om politiet har utrykningskjøretøy stående ved stasjonen, om de ikke har det kommer det jo an på hvor nærmeste politibil befinner seg. Og ambulansen er jo ikke sikkert står på stasjonen den heller om den er under utrykning. Men trolig vil det nok ikke ta mer enn 10 minutter fra de mottar meldingen til de er her.

Om det skulle skje at noen skulle komme hjem tidligere enn planlagt, oppdage at døren til rommet mitt er låst og ringer politiet eller ambulanse med en gang så har jeg mest sannsynlig 10 minutter på meg. Om jeg ikke allerede har gjennomført det jeg har planlagt så tror jeg at det i alle fall vil begynne å få virkning innen disse 10 minuttene. Men man kan vel anta at det vil ta rundt 5 minutter før personen tar beslutningen om å ringe nødnummeret og det vil uansett ta ytterlige 12 minutter for ambulansen å nå frem til sykehuset. 27 minutter til sammen. Så vidt jeg har forstått har de veldig lite utstyr, medikamenter o.l i ambulansen, så det er lite behandling de får gjort på vei til sykehuset og det jeg har gjort vil da få ennå mer tid til å gjøre skade. Jeg er usikker på om jeg er død innen 27 minutter eller om jeg bare vil ende opp med permanente skader og også dette gjør meg redd. Dette er jo et veldig lite sannsynlig scenario, men jeg har tenkt gjennom det mange ganger likevel. Jeg har vel kanskje hatt litt for mye tid til å planlegge.

Anonymkode: 6bc9d...ce7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Dævendøtte
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har planlagt å ta livet mitt siden forrige selvmordsforsøk, det er snart ett år siden nå. Jeg kommer til å gjennomføre det snart. Jeg har vært usikker på noen få ting i prosessen, men to ting har jeg alltid vært sikker på og det er at jeg ønsker å dø og at jeg har tatt riktig valg. Sist gang var jeg aldri redd og jeg har heller aldri angret i ettertid. Jeg har funnet en metode som jeg ser på som ganske sikker, men den medfører en viss risiko for at jeg blir funnet i tide og at de klarer å redde meg. Jeg kommer til å gjennomføre det når ingen er hjemme og med låst dør så egentlig er det ganske liten sjanse for å bli reddet, men man vet jo aldri. Om de finner meg når jeg ennå lever kan jeg ende opp med organsvikt eller hjerneskade på grunn av oksygenmangel, og det er derfor jeg er redd for å bli funnet i live.

Jeg har prøvd å regne ut hvor lang tid det vil ta for politi og ambulanse å nå frem til huset jeg bor i og jeg tror det vil ta rundt 1 minutt for politiet og 3 minutter for ambulansen beregnet ut i fra hvor stasjonene ligger. Jeg er usikker på om politiet har utrykningskjøretøy stående ved stasjonen, om de ikke har det kommer det jo an på hvor nærmeste politibil befinner seg. Og ambulansen er jo ikke sikkert står på stasjonen den heller om den er under utrykning. Men trolig vil det nok ikke ta mer enn 10 minutter fra de mottar meldingen til de er her.

Om det skulle skje at noen skulle komme hjem tidligere enn planlagt, oppdage at døren til rommet mitt er låst og ringer politiet eller ambulanse med en gang så har jeg mest sannsynlig 10 minutter på meg. Om jeg ikke allerede har gjennomført det jeg har planlagt så tror jeg at det i alle fall vil begynne å få virkning innen disse 10 minuttene. Men man kan vel anta at det vil ta rundt 5 minutter før personen tar beslutningen om å ringe nødnummeret og det vil uansett ta ytterlige 12 minutter for ambulansen å nå frem til sykehuset. 27 minutter til sammen. Så vidt jeg har forstått har de veldig lite utstyr, medikamenter o.l i ambulansen, så det er lite behandling de får gjort på vei til sykehuset og det jeg har gjort vil da få ennå mer tid til å gjøre skade. Jeg er usikker på om jeg er død innen 27 minutter eller om jeg bare vil ende opp med permanente skader og også dette gjør meg redd. Dette er jo et veldig lite sannsynlig scenario, men jeg har tenkt gjennom det mange ganger likevel. Jeg har vel kanskje hatt litt for mye tid til å planlegge.

Anonymkode: 6bc9d...ce7

Ring: 116 123

http://nssfinfo.no/informasjon/

 

Endret av Dævendøtte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvmord eller selvmordforsøk er aldri løsning på noe. Livet kan være hardt noen ganger, og man bør forsøke å finne styrke til å håndtere dette. Du har helt sikkert folk rundt deg som bryr seg om deg, familie og venner, dette fortjener verken de eller du. 

Snakk med noen.....❤️❤️

Har forresten rapportert tråden 

Endret av sonush
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær så snill å ta kontakt med lege, legevakt eller hjelpetelefon. 

Jeg rapporterer tråden. Da får du snart et innlegg fra moderator som inneholder en del nyttige telefonnummer. 

Jeg håper det går bedre med deg snart ♥️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, solmåneogstjerner skrev:

Vær så snill å ta kontakt med lege, legevakt eller hjelpetelefon. 

Jeg rapporterer tråden. Da får du snart et innlegg fra moderator som inneholder en del nyttige telefonnummer. 

Jeg håper det går bedre med deg snart ♥️

Jeg har planlagt dette så lenge og jeg er klar, jeg kan ikke be om hjelp nå. 

Anonymkode: 6bc9d...ce7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, solmåneogstjerner skrev:

Vær så snill å ta kontakt med lege, legevakt eller hjelpetelefon. 

Jeg rapporterer tråden. Da får du snart et innlegg fra moderator som inneholder en del nyttige telefonnummer. 

Jeg håper det går bedre med deg snart ♥️

De som allerede har bestemt seg ser ikke på de der telefonnummerene som hjelp....

Anonymkode: 7971a...4e8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det kan du. Døden er veldig endelig du er klar over det? Ting kan ALLTID bli bedre. 

Anonymkode: fa4d4...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har planlagt dette så lenge og jeg er klar, jeg kan ikke be om hjelp nå. 

Anonymkode: 6bc9d...ce7

Nei jeg tror ikke du er klar for det. Det er aldri feil eller for sent å be om hjelp. Vær så snill å gjør det! 

Du føler deg helt på bunnen, ting kan bare bli bedre. Men da trenger du hjelp. Og den hjelpen kan du få flere steder. Ring til legevakten nå. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke gjør det. 

Jeg har stadig vekk pasienter som har prøvd å ta sitt eget liv, men heller blitt pleietrengende og/eller hjerneskadet.

Det blir bedre! Hold ut. Snakk med noen.

Anonymkode: 45600...782

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også rapportert.
Bare til opplysning så er ambulansene utstyrt med mye medikamenter. Ved behov rykker det også ut lege som har enda mer medisiner, f eks medisiner som kan legge folk i narkose på vei til sykehuset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du familie? Venner? Har du tenkt over hvordan dette vil prege dem resten av livet? 

Anonymkode: c6338...fd3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, det kan du. Døden er veldig endelig du er klar over det? Ting kan ALLTID bli bedre. 

Anonymkode: fa4d4...9e3

Ja, jeg er klar over at døden er endelig.

Anonymkode: 6bc9d...ce7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring noen! Oppsøk noen! Ikke gjør dette! Vær så snill, ikke gjør dette! SNAKK med noen!!

Anonymkode: dd9ee...924

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har planlagt dette så lenge og jeg er klar, jeg kan ikke be om hjelp nå. 

Anonymkode: 6bc9d...ce7

Jo, du kan be om hjelp nå. Det at du har planlagt det lenge betyr ikke at du må gjennomføre det. I første omgang kan du bestemme deg for å utsette det i 5 år. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må dessverre stenge tråden din fordi vi ikke tillater at man skriver om selvmordstanker på Kvinneguiden. Dette er ikke for å tabubelegge disse følelsene, men fordi vi ikke kan vite hvem som har kompetanse til å hjelpe og hvilke svar som kan være skadelige (les mer her om hvorfor vi har denne regelen). 

Vi vil oppfordre deg til å ta kontakt med din fastlege/lege for samtale eller henvisning videre. Hvis du opplever at situasjonen er akutt, oppfordrer vi deg å kontakt med legevakt på tlf 116117 eller ringe nødnummer 113.

Alternative kan du også ta kontakt med en hjelpetelefon hvor du vil treffe mennesker du kan prate med, som ønsker å hjelpe deg og som kan gi råd i den situasjonen du er i.

  • Mental Helse: 116 123
  • Røde Kors: 800 33 321 (man-fre 14-22 for de under 18 år)
  • Kirkens SOS: 22 40 00 40

Vennlig hilsen
lillesky (mod)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...