Gå til innhold

Oppkjøring!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har en sånn type greie der jeg stresser enormt mye på alt hvergang jeg vet at noen skal vurdere meg. Og gjør mye feil ellers jeg ikke gjør til vanlig. Jeg har strøket pga det 3 ganger i oppkjøringen nå, førelæreren min er så sjokka, han skjønner bare ikke! Han mener at jeg er så flink, har  øvelse kjørt  i 3 år nå.  Lurer på om det er noe  statens vegvesen  tilrettelegger noe sånt? Evt hvordan?

Anonymkode: 0c44e...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min kjørelærer fikset en sensor som var spesielt flink med nervøse mennesker. Han hadde egentlig ikke lov til det, men det hjalp helt enormt. Strøk 7 ganger før jeg endelig fikk til. Bare på dumme ting jeg ellers ikke gjorde. Synes nesten det bør være automatikk i det, at man setter litt spesielle sensorer (som har erfaring med angst eller lignende) på de som stryker ofte når kjørelærer mener de er klare.

Sier kjørelæreren noe til deg? Du kan prøve å snakke med han/henne om prestasjons angsten. Vil det hjelpe om kjørelærer er med i bilen? Vet noen tilbyr og tillater dette. 

Anonymkode: 466e1...237

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns også at kjørelærer må være med når du tar prøva. Kanskje det kan være til hjelp. Hadde også snakket med sensor om det på forhånd før du begynner å kjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2018 den 6.30, AnonymBruker skrev:

Hei. Jeg har en sånn type greie der jeg stresser enormt mye på alt hvergang jeg vet at noen skal vurdere meg. Og gjør mye feil ellers jeg ikke gjør til vanlig. Jeg har strøket pga det 3 ganger i oppkjøringen nå, førelæreren min er så sjokka, han skjønner bare ikke! Han mener at jeg er så flink, har  øvelse kjørt  i 3 år nå.  Lurer på om det er noe  statens vegvesen  tilrettelegger noe sånt? Evt hvordan?

Anonymkode: 0c44e...34d

Prøv en annen lærer. Det er fort gjort å se seg blind på en elev sine feil.

Husk at tilbakemeldingene ikke forteller alt. De summerer bare de mest alvorlige feilene.

Har du sagt fra til sensor at du er nervøs? Dette er noe de er vant med. Jeg har sett kandidater som svetter som en foss, eller som skjelver fordi de er så nervøs. Hvis uniformen gjør deg nervøs kan de kle seg i sivil. Læreren din kan også snakke med sensor om nervøsiteten.

På 15.6.2018 den 6.53, AnonymBruker skrev:

Min kjørelærer fikset en sensor som var spesielt flink med nervøse mennesker. Han hadde egentlig ikke lov til det, men det hjalp helt enormt. Strøk 7 ganger før jeg endelig fikk til. Bare på dumme ting jeg ellers ikke gjorde. Synes nesten det bør være automatikk i det, at man setter litt spesielle sensorer (som har erfaring med angst eller lignende) på de som stryker ofte når kjørelærer mener de er klare.

Sier kjørelæreren noe til deg? Du kan prøve å snakke med han/henne om prestasjons angsten. Vil det hjelpe om kjørelærer er med i bilen? Vet noen tilbyr og tillater dette. 

Anonymkode: 466e1...237

Hvorfor skulle han ikke ha lov til det? Hvis noen ønsker en spesifikk sensor er det jo bare å spørre. SSV er veldig behjelpelige med slikt.

Alle sensorer har erfaring med angst og nervøsitet. Nesten alle er nervøse.

I de fleste distriktene kan lærer være med i bilen, men noen har unntak begrunnet i HMS. Men de vil ha beskjed om det på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvorfor skulle han ikke ha lov til det? Hvis noen ønsker en spesifikk sensor er det jo bare å spørre. SSV er veldig behjelpelige med slikt.

Vet ikke. Det var kjørelæreren som sa det. Han nevnte navnet hennes og snakket om hvordan hun var som person. Hun hadde tidligere jobbet på sykehjem og som psykolog og hadde visst jobbet mye med angstlidelser og ocd. Kanskje han prøvde å få meg til å føle meg tryggere på henne. Det virket i såfall.

Anonymkode: 466e1...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok det er tilfeldig hvilken sensor du får, spesielt på de større trafikkskolene. Jeg hadde oppkjøring for fem uker siden og hadde verdens snilleste sensor, som så ut som verdens strengeste da jeg kom til trafikkstasjonen. Gammel, svær type kledd i uniform med et ganske sint uttrykk. Liten og puslete jente som jeg var meddelte jeg at uniformen hans var veldig skummel så vel som hele typen forøvrig. Han tok det med et smil og brukte goood tid på å forklare hvordan han tenkte, at vi var likestilte i den situasjonen osv. Det var ingen hastverk. Og det er veldig viktig å huske på, for i stressende situasjoner pleier folk å skulle være veldig raske. Ta deg god tid, det har nok sensor ingenting i mot. Og det føles mye bedre når du meddeler at du er nervøs, i motsetning til å forsøke å skjule det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må spørre kjørelæreren din. Kanskje han kan forklare situasjonen din til vegvesenet og kanskje det finnes en form for tilrettelegging for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...