Gå til innhold

Bruker ikke kvinner strømpebukse lenger?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og sønnen min på 9 bruker strømpebukse veldig ofte. Nesten hver dag på vinteren. 

Mens dama og dattra vår på 13 bruker det bare 2 ganger i året. Det er juleaften og på 17mai. Da bare for å pynte seg. 

Nå skal det sies at jeg og sønnen min er de mest aktive i familien og har mye uteaktiviteter. 

Kommentert det mange ganger men skjønner det ikke? Er det mye bedre å gå å fryse enn å bare bruke strømpebukse? Eller fryser ikke kvinner så lett på bein og føtter? Hvorfor har kvinner sluttet å bruke strømpebukser? 

Anonymkode: 4116d...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi Jan-Thomas (motepolitiet) og andre trendsettere sa at det var ut med tynn strømpebukse og at man skulle ha bare legger om sommeren.... Dette var for 10 år siden, og slik har det fortsatt...  I dag hadde jeg på tynn nude strømpebukse for det var sommerstorm og litt kaldt, og så får jeg heller bare få terningkast 1 av motepolitiet... Skiter i dem uansett.. :)

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanvittig slitsomt bare å ha strømpebukse under jeans, eneste grunnen til at jeg ikke bruker det noe særlig. Bruker det som eneste ullplagg under utebukse om jeg skal være lenge ute. Ellers bruker jeg nude strømpebukse ved korte kjoler.

Anonymkode: 35bb3...b6d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stillongs er lettere å få kjøpt i ullvariant for fysisk aktivitet... men blir for tykt og upraktisk under vanlige bukser, da går det fint med en lang jakke i de korte periodene jeg er ute. Skal jeg på skitur osv blir stillongsen brukt. 

Nylonstrømpebukser bruker jeg de sjeldne gangene jeg bruker kjole vinterstid. Til sommerkjoler ser jeg ikke hensikten

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som er mann, og sønnen din bruker strømpebukse:sjokk:

Anonymkode: 86d50...51a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker ull-longs. Noen ganger ull mamelukker

 Mvh sliten koldtjomfru

Anonymkode: 0dfe2...f3a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du som er mann, og sønnen din bruker strømpebukse:sjokk:

Anonymkode: 86d50...51a

Virker som far og sønn har samme interesser ja :biggrin:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Nei, bruker ullundertøy om vinteren, strømpebukse har jeg ikke brukt siden barneskolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpebukse... jeg grøsser bare av ordet. Bruker ullundertøy når det er kaldt, eller foret utebukse eller overtrekksbukse over treningsbukse når jeg sykler til og fra jobb.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og sønnen min på 9 bruker strømpebukse veldig ofte. Nesten hver dag på vinteren. 

Mens dama og dattra vår på 13 bruker det bare 2 ganger i året. Det er juleaften og på 17mai. Da bare for å pynte seg. 

Nå skal det sies at jeg og sønnen min er de mest aktive i familien og har mye uteaktiviteter. 

Kommentert det mange ganger men skjønner det ikke? Er det mye bedre å gå å fryse enn å bare bruke strømpebukse? Eller fryser ikke kvinner så lett på bein og føtter? Hvorfor har kvinner sluttet å bruke strømpebukser? 

Anonymkode: 4116d...602

Skinnyjeansene gjør det vanskelig å gå med ull under. Jeg har forsøkt mange ganger å kjøpe ny dongeri, men hver gang kommer de med en trang greie, fordi jeg er kvinne. Spør jeg etter herreklær, rister de på hodet og ser skuffet på meg. Størrelsen rundt livet blir også feil, og herrebuksene passer ikke. Har vurdert å kjøpe arbeidsklær på nett, og ha dem som hverdagsbukser, men det er vanskelig å kjøpe klær usett. Vi har ikke likestilling i klesbutikkene, og verden går i revers.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vinteren bruker jeg strømpebukser til kjole og skjørt, aldri under jeans da det blir for trangt. Nå på sommeren bruker jeg ikke steømpebukser under kjole. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker sort strømpebukse da jeg ikke liker å vise beina mine. Driter i hvor varmt det er ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og sønnen min på 9 bruker strømpebukse veldig ofte. Nesten hver dag på vinteren. 

Mens dama og dattra vår på 13 bruker det bare 2 ganger i året. Det er juleaften og på 17mai. Da bare for å pynte seg. 

Nå skal det sies at jeg og sønnen min er de mest aktive i familien og har mye uteaktiviteter. 

Kommentert det mange ganger men skjønner det ikke? Er det mye bedre å gå å fryse enn å bare bruke strømpebukse? Eller fryser ikke kvinner så lett på bein og føtter? Hvorfor har kvinner sluttet å bruke strømpebukser? 

Anonymkode: 4116d...602

For meg så høres du ut som en mann med fetish for strømpebukser og vil ha kommentarer på det,hvorfor ikke hellerbare spørre rett ut hva kvinner syns om det, jeg personlig synes folk kan gå med hva dem vil, strømpebukser på men kan faktisk være sexy ved riktig kombinasjon av klær

Endret av barbent
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Det som Jan Thomas og co ikke skjønner er hva menn syntes er fint på damer. Og tynne damestrømpebukser / strømper / stayups er som make up for damebein. Det er ikke for ingenting at nylonstrømper ble et skjønnhetsobjekt og et betydelig løft for damene i 50 årene. Det finnes knapt noe mer feminint enn dette. Så plutselig er det noen som skal sitte og bestemmer at dette er helt ut. Damebein blir 100 ganger vakrere med tynne strømpebukser - tygg på den damer - ikke hør på mannfolk som ikke er interessert i damer

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

HLS skrev (2 minutter siden):

Det som Jan Thomas og co ikke skjønner er hva menn syntes er fint på damer. Og tynne damestrømpebukser / strømper / stayups er som make up for damebein. Det er ikke for ingenting at nylonstrømper ble et skjønnhetsobjekt og et betydelig løft for damene i 50 årene. Det finnes knapt noe mer feminint enn dette. Så plutselig er det noen som skal sitte og bestemmer at dette er helt ut. Damebein blir 100 ganger vakrere med tynne strømpebukser - tygg på den damer - ikke hør på mannfolk som ikke er interessert i damer

Jeg vil nesten sette en knapp på at det var fordi nylon ble heller brukt til fallskjermer under andre verdenskrig og at nylonstrømper dermed ble en eksklusiv vare. Litt på samme måte som andre dyre eller eksklusive produkter blir populære kun på grunn av at det er dyrt og eksklusivt. Når man får i gang masseproduksjon av varen igjen og prisene faller så fader produktet sakte, men sikker ut 

Jeg (og egentlig alle andre kvinner jeg kjenner) hører generelt ikke på mannfolk når det kommer til klær og mote. Dere har jo ikke smak og ønsker jo bare at vi skal se så sexy ut som mulig i deres øyne istedenfor å kle oss etter hva vi selv synes er pent og omstendighetene rundt oss

Anonymkode: ec2b1...f45

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, HLS said:

Det som Jan Thomas og co ikke skjønner er hva menn syntes er fint på damer. Og tynne damestrømpebukser / strømper / stayups er som make up for damebein. Det er ikke for ingenting at nylonstrømper ble et skjønnhetsobjekt og et betydelig løft for damene i 50 årene. Det finnes knapt noe mer feminint enn dette. Så plutselig er det noen som skal sitte og bestemmer at dette er helt ut. Damebein blir 100 ganger vakrere med tynne strømpebukser - tygg på den damer - ikke hør på mannfolk som ikke er interessert i damer

Opprettet du en bruke og svarte på en 3 år gammel tråd for dette?

Anonymkode: 6a819...077

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger det ikke i menneskets natur å kle seg slik det motsatte kjønn liker? Ser ut som det er bare i Øst-Europa damene fortsatt forstår dette. Ta for eksempel Polen. Der kler damene seg i dameklær ja. Kjole og tynne strømpebukser på vår/høst. Kjole og halvtynne strømpebukser på vinteren. Her i Vest har mann og kvinne blitt fullstendig utvannet, og snart ikke mulig å se forskjell verken på klær eller hår. Merkelig at de går sånn hvis det er så sinnsykt ubehagelig å gå i? Liker damer i strømpebukser ja - og liker damer som LIKER å pynte seg og se ut som damer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...