Gå til innhold

Vasker dere nye klær/sengetøy


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Før det brukes?

Jeg vasker nytt sengetøy og barneklær,men kan godt hoppe rett i en bukse eller ta på ny genser uten å vaske først. Fikk for meg at det kanskje er litt ekkelt med tanke på at de kan være prøvd..

Anonymkode: 17528...361

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vasker sengetøy på en kort vask. Men ikke nye klær. 

Anonymkode: 45699...342

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Før det brukes?

Jeg vasker nytt sengetøy og barneklær,men kan godt hoppe rett i en bukse eller ta på ny genser uten å vaske først. Fikk for meg at det kanskje er litt ekkelt med tanke på at de kan være prøvd..

Anonymkode: 17528...361

Ja, men av andre årsaker (som helsefarlige midler som de fleste nye klær er insatt med). Det kan du lese om i denne tråden: 

Vasker du din nyinnkjøpte BH før bruk? 

Anonymkode: 757c4...772

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vasker, ja. Ikke fordi de kan være prøvd, men fordi jeg vil fjerne overflødige kjemikalier før bruk. Vasker ikke rynnstrømpebukser, da 😊

Anonymkode: 868eb...0eb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, men av andre årsaker (som helsefarlige midler som de fleste nye klær er insatt med). Det kan du lese om i denne tråden: 

Vasker du din nyinnkjøpte BH før bruk? 

Anonymkode: 757c4...772

Her er link

 

Anonymkode: 757c4...772

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok av den late sorten når det kommer til det der. Vasker sengetøyet. Men ellers vaskes ikke klær før bruk her. 

Anonymkode: e09a4...1f4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasker sengetøy, håndklær og truser før bruk.

BHer, skjorter, gensere, sokker og bukser har jeg ingen problemer med å bruke før første vask.

Anonymkode: 36386...ecf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker sengetøy før bruk, der lukter man jo ofte kjemikaliene når man ligger i det. 

Vasker også truser før bruk, men aldri BHer.

Vasker ingen andre klær før første bruk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alltid alt ør bruk. Dette for å vaske ut alle kjemikaliene.

Anonymkode: 8d65f...3e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alt før bruk, både sengetøy og klær (inkl bh). Eneste unntaket mitt er vel ytterjakker, som jeg drar over med en klit med vaskemiddel for å ikke slite mer enn nødvendig. Gjør det både pga kjemikalier og lukt, og på grunn av at jeg synes det er kjempeekkelt å tenke på hvor mange som har tatt på og prøvd klærene før de havner hos meg. Har bla lest at det er my tarmbakterier på nye klær🤢 

Anonymkode: e2f31...818

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sengetøy har jeg så mye av at jeg husker faktisk ikke hva jeg gjorde sist jeg kjøpte nytt..

Vasker ikke klær før jeg bruker dem. Truser er innimellom unntaket om jeg uansett skal vaske klær neste dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker alt før bruk. Kan jo også ofte lukte kroppen til en som har prøvd klærne på og vil ha det bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
På 14.6.2018 den 23.04, AnonymBruker skrev:

Før det brukes?

Jeg vasker nytt sengetøy og barneklær,men kan godt hoppe rett i en bukse eller ta på ny genser uten å vaske først. Fikk for meg at det kanskje er litt ekkelt med tanke på at de kan være prøvd..

Anonymkode: 17528...361

Sengetøy ja, klær nei. Sengetøy fordi det blir mykere og mer behagelig, klær tar jeg ikke så tungt. Vasket truser før, men gidder ikke det lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker sengetøy på 60 grader, gjerne 2 ganger. Alle klær vaskes før bruk, med unntak av yttertøy og penere klær som feks strikket genser, silkebluse eller annet jeg vil ha minst mulig slitasje på. Har dere ikke lagt merke til at ansatte på HM (hvor iallefall  jeg handler) har hansker på når de pakker ut nytt tøy? 🤔

Anonymkode: de0e4...f5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg over igjen; kjøpte et pannebånd fra Dæhlie. Der stod det at vask før bruk anbefales. På den lille tøyfilla til og med. 😳

Anonymkode: de0e4...f5e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vasker alt, alltid. Det er masse kjemikalier i nye tekstiler som kan skape feks. allergi. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 år senere...

Hvor mange grader vasker dere på? Holder en 30graders vask? 

Anonymkode: 2baa3...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste jeg ikke vasker før bruk, er sokker. Alt annet vaskes.

Anonymkode: ad754...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker ikke bukser eller sokker før bruk, men ellers vasker jeg alt.

Anonymkode: 5ea89...7f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...