Gå til innhold

Tur med små hunder.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som har en liten hunderase, hvor mange turer går dere hver dag (utenom lufting i hage)? Og hvor lange er turene? 

Hvor mye tur det blir kan selvfølgelig variere fra dag til dag. Jeg har selv en lhasa apso og en yorkshire terrier. Forsøker minst å gå to turer på rundt 20/30 minutt + en luftetur i hage. Er usikker på om dette er lite? Senere vil vi få en større hage. Vil da en tur til dagen være nok til tider om hundene får lufte seg mye i inngjæret hage? Noen meninger?

Anonymkode: 5f851...6b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har to pomeranian, går tur 3 timer om morgenen og en luftetur på 30 - 60 min om kvelden. I helgene går jeg 5 timer om morgenen og dropper turen på kvelden.

Anonymkode: 052d4...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Prazsky Krysarik (bitteliten hund), som får en halvtimes tur morgen og kveld - og en lengre tur på minst en time midt på dagen/før/etter jobb avhengig av hvilket skift jeg har (jobber turnus).

Dager jeg har fri går vi gjerne lange turer i marka på alt fra 2 til 4 timer. Hun er superaktiv og kan gå og gå i evigheter. Eneste hun ikke kan være med på er løpeturer - det blir for stor forskjell i mitt og hennes «arbeidstempo». 

Anonymkode: e7838...336

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har to pomeranian, går tur 3 timer om morgenen og en luftetur på 30 - 60 min om kvelden. I helgene går jeg 5 timer om morgenen og dropper turen på kvelden.

Anonymkode: 052d4...e07

Å herlighet! De får hvertfall nok mosjon 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har to pomeranian, går tur 3 timer om morgenen og en luftetur på 30 - 60 min om kvelden. I helgene går jeg 5 timer om morgenen og dropper turen på kvelden.

Anonymkode: 052d4...e07

Ja, særlig. Det det virket ikke troverdig. Tenker du er ironisk, eller stokk dum.

Jeg har japansk spisshund, vi går 4 turer hver dag. 20-30 min på hver tur. To av disse er til og fra jobb. Hundene er med på jobb hver dag. De er mye ute, i tillegg til turer, da vi har 2 mål inngjerda tomt de kan løpe løs på. 

Anonymkode: b4c0b...3d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, særlig. Det det virket ikke troverdig. Tenker du er ironisk, eller stokk dum.

Ehm, nei? Jeg er arbeidsledig og har en labrador i tillegg til dem, så da blir det faktisk mye tur.

Anonymkode: 052d4...e07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går ca halvannen time på morgen og kveld, samtidig som jeg går to tisseturer på dagtid på rundt 20 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene har en shih tzu jeg passer av og til. Da får hun 20-30 minutter om morgenen, 20 minutter før jobb og 20 minutter før vi legger oss. Turene kan bli kortere når solsteika står på siden hun har flat nese. Hun har stresskolitt så vi prøver å ikke presse henne. Hjemme hos foreldrene har hun inngjerdet hage hvor hun løper fritt om morgenen til hun vil inn igjen.

(hun er ellers veldig aktiv inne, så det er ikke det at hun ikke får mosjon)

Anonymkode: 402d1...0c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Missyme2 skrev:

Oi!

Går ikke i nærheten sv så lange turer som dere gjør 😅

Hvor lange turer går du? 😄

Endret av Eliseee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Eliseee skrev:

Hvor lange turer går du? 😄

Går 3-4 turer om dagen på rundt 20 minutter. I helgene tar vi oss gjerne en litt lenger tur i skogen hvis været tillater det, men thats it😂 hund på 15 kg.   

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Missyme2 skrev:

Går 3-4 turer om dagen på rundt 20 minutter. I helgene tar vi oss gjerne en litt lenger tur i skogen hvis været tillater det, men thats it😂 hund på 15 kg.   

Ja, men burde vell holde det 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en malteser som får minst 3 turer om dagen. Hvor lange de er kommer an på været, så lenge det ikke regner for mye blir det vanligvis to turer på ca en-halvannen time, og en litt kortere tur. Hvis det er dårlig vær blir det litt kortere turer hvor vi heller legger inn litt godbitsøk enten på tur eller når vi kommer hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har Pomeranian. Går 3 turer om dagen. Halvtime på morgen og kveld, en time på dagen. Hvis det er veldig varmt tar vi bare en kort tissetur på dagen og gjør noe gøy inne.

Anonymkode: 53139...827

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bichon havanais som jeg går med tre ganger om dagen. 15-20 minutter før jobb, 30 minutter etter jobb og 30-45 minutter litt senere på dagen. I tillegg blir det en kort tissetur i hagen før han legger seg. I helgene går vi gjerne lengre turer hvis været er greit. Nå om sommeren står han mye ute i langline i hagen, men da beveger han seg ikke så mye :ler: 

Anonymkode: 7ab40...188

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time før jobb på morgenen, 20 minutt etter jobb(bor i varme strøk) og ca 1 time på kvelden. Han virker fornøyd så da regner jeg med det ikke er for lite eller for mye 😊 Blir jo også lek og hjernetrim inne selvsagt.

Anonymkode: f585e...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...