Gå til innhold

Trosterud i Oslo


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som bor i/vet av det området i Oslo? Hvordan er det der, hvilke type mennesker bor der? Er det et trygt og rolig sted? Vurderer å leie leilighet der... 

Anonymkode: 50306...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Multikulturelt, nært marka, nært E6. Ikke mitt favorittsted.

Anonymkode: ace84...79d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva som er av tilbud til barn/unge der, men som voksen er det neppe mye å ta seg til utenom en tur i skauen, for den har man rett utenfor døra. Blokkbebyggelse, og et lite nærsenter, tror jeg. Så vidt innenfor bomringen (enn så lenge). Ikke spesielt spennende, ikke spesielt vakkert, men det er vel et av de stedene du får flest kvadrat for kronene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bodd i nærheten i mange år nå. Er man.

Så ,flestparten av de som bor der er utlendinger ,noen eldre norske. I rekkehusene og eneboliger kan man finne norske i 30 årene men i mindre tall da.

Igjen jeg er man ,stor og skummel (dritt ungdom i område sier at jeg er skummel>les videre) så jeg opplever hele område som trygg. Dritt ungdom som lager faenskap og bråk men som stikker av med en gang de får litt skjeft ....

Rolig område ja ,men hvis man bor i blokk så avhenger masse av hva slags naboer man har .... Kan vare rolig og kan vare bråkete men sånn er det overalt hvis man bor i blokk.

Marka er rett her ,nærmeste kjøpesenter blir vel Tveita eller Alna ,sentrum er 20min unna med t-bane osv...

 

Endret av mr.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trosterud og Lindebergåsen har vel tidligere vært regnet som et "sosialklientstrøk". Om det fremdeles er sånn, vet jeg ikke.

I Oslo får du stort sett det du betaler for. Er det billig, er det noen ulemper som følger med på kjøpet.

Anonymkode: 01ff8...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for ærlige svar, dere! Det er nok ikke helt området for meg... Er ikke så kjent i Oslo, så greit å bli opplyst. Det er virkelig en delt by må jeg si, i forhold til andre steder i landet... utrolig stor forskjell mellom områdene. Synes det er litt trist. Men sånn blir det vel med veldig store byer... 

Anonymkode: 50306...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for ærlige svar, dere! Det er nok ikke helt området for meg... Er ikke så kjent i Oslo, så greit å bli opplyst. Det er virkelig en delt by må jeg si, i forhold til andre steder i landet... utrolig stor forskjell mellom områdene. Synes det er litt trist. Men sånn blir det vel med veldig store byer... 

Anonymkode: 50306...69e

Jeg bodde en periode på Trosterud i påvente av egen leilighet. Jeg kom rett fra bygda. 

Jeg har aldri følt meg utrygg der og er ofte på besøk der, selv om jeg bor på andre siden av byen. Det henger alltid ungdommer ved t-banestasjonen og de har aldri plaget meg. De hilser og jeg hilser tilbake. 

Mulig jeg er litt naiv der jeg sprader med dyr klokke, klær og designerveske, men jeg har ennå ikke blitt ranet. 

Anonymkode: 53429...261

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...