Gå til innhold

Gardinhøyde og boligverdi?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Skal sette opp et gardinfeste. Enten blir rett over vinduene eller så blir det på høyde med andre gardinfester på den andre siden av veggen. Hva har det å si på boligverdien? Hva er penest? :) 

Anonymkode: c1fd8...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har nok ingen ting å si for boligverdien...

Anonymkode: e22a7...759

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cocosa
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Dette har nok ingen ting å si for boligverdien...

Anonymkode: e22a7...759

Enig. Men om man skal selge kan slike «bagateller» løfte eller senke helhetsinntrykket hos potensielle kjøpere - noe som igjen kan gi høyere bud. Folk er stort sett enkle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Cocosa skrev:

Enig. Men om man skal selge kan slike «bagateller» løfte eller senke helhetsinntrykket hos potensielle kjøpere - noe som igjen kan gi høyere bud. Folk er stort sett enkle. 

Nettopp! :)

Anonymkode: c1fd8...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Cocosa said:

Enig. Men om man skal selge kan slike «bagateller» løfte eller senke helhetsinntrykket hos potensielle kjøpere - noe som igjen kan gi høyere bud. Folk er stort sett enkle. 

Gardiner er også umoderne. Jeg kjenner ingen under 50 som har gardiner hjemme. Så om man skal tenke at denne bagateller hever/senker verdien så ville jeg aldri skrudd opp gardinfester i det hele tatt.

Anonymkode: b036a...344

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har nok ikke så mye å si, som andre er inne på så er gardiner for spesielt interesserte eller veldig smak og behag uansett, og jeg har byttet gardiner/persienner i de leilighetene jeg har kjøpt. Når man sitter og ser på prospekter så er ofte første tanke at gardinene må ut, for det er mye rart der ute, men det er jo bare en bagatell og ikke noe som trekker ned. 

Men er jo forsåvidt et poeng at et mer eller mindre ubevisst inntrykk kan spille inn, ikke alle som kan sette fingeren på hva som er "feil" eller se forbi det, de får bare et dårlig inntrykk. Ser jo også på boligjakten og lignende serier at noen ikke vil ha en leilighet fordi den ene veggen er lilla liksom. Som om det er noe stress å fikse. 

Men for å prøve å svare på det andre du spør om så er det jo umulig å si hva som ser penest ut uten å se dette her da altså.. :) Rett over eller i vinduet er vel best tenker jeg? Vet ikke hva alternativet er, langt over?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gardiner er også umoderne. Jeg kjenner ingen under 50 som har gardiner hjemme. Så om man skal tenke at denne bagateller hever/senker verdien så ville jeg aldri skrudd opp gardinfester i det hele tatt.

Anonymkode: b036a...344

Tekstiler er absolutt in igjen. De som ikke har gardiner er bare sååå 2016. Dessuten har de dårlig akustikk i rommene sine.

Anonymkode: c163c...223

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal gardiner helst gå fra taket til gulvet, slik du ser på hotellrom. Gardinstenger og fester skal være skjulte. Men til dilemmaet ditt så ville jeg hatt alle gardiner i samme høyde (og farge og lengde).

Anonymkode: 22ded...2c4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.6.2018 den 0.17, AnonymBruker skrev:

Nå skal gardiner helst gå fra taket til gulvet, slik du ser på hotellrom. Gardinstenger og fester skal være skjulte. Men til dilemmaet ditt så ville jeg hatt alle gardiner i samme høyde (og farge og lengde).

Anonymkode: 22ded...2c4

Gardiner i samme høyde, farge og lengde er en ting. Hva med gardinfester i samme høyde? Noen av vinduene er lavere og mindre enn andre vinduer. 

Anonymkode: c1fd8...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
På 16.6.2018 den 13.34, AnonymBruker skrev:
 

Gardiner i samme høyde, farge og lengde er en ting. Hva med gardinfester i samme høyde? Noen av vinduene er lavere og mindre enn andre vinduer. 

Anonymkode: c1fd8...8c3

Ja, hva med gardinfester i samme høyde, bør de være i samme høyde? :)

Anonymkode: c1fd8...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2018 den 18.45, AnonymBruker skrev:
 

Hei. Skal sette opp et gardinfeste. Enten blir rett over vinduene eller så blir det på høyde med andre gardinfester på den andre siden av veggen. Hva har det å si på boligverdien? Hva er penest? :) 

Anonymkode: c1fd8...8c3

En bagatell ingen bryr seg nevneverdig med.

Anonymkode: 4a139...9f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal et gardinfeste ha noe å si på verdien på en bolig?  Det er jo bare å flytte!  Merkelig spørsmål.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 7.10.2018 den 21.10, loveli skrev:

Haha, men sånn serriøst hvor høyt bør de henge? Det er inngripen i eiendomsmassen, så "feil" høyde har da noe å si.

Anonymkode: c1fd8...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.10.2018 den 20.23, AnonymBruker skrev:
 

Haha, men sånn serriøst hvor høyt bør de henge? Det er inngripen i eiendomsmassen, så "feil" høyde har da noe å si.

Anonymkode: c1fd8...8c3

Har dere noen flere forslag her? :)

Anonymkode: c1fd8...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlige gardiner man kkøper ferdige er 220cm fra gulvet, dermed henger jeg da gardinfestet 219Cm over gulvet,da jeg liker gardinene er helt ned til gulvet. 

Hadde jeg hatt vinduer som ikke sitter like langt opp på veggen, hadde jeg nok fått kraftik ocdanfall og måtte flyttet. Men går greit med vindu fra tak til gulv og vanlige vinduer.

Anonymkode: cfbd6...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...