Gå til innhold

Tilpasset dagsmeny på ca 1600 pr dag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med å gå fra en type brød til havrebrød feks. Det er ikke gjort på en dag. Dette er kun et eksempel.

Det betyr at dette er kjøttet jeg spiser. Ytrefileten er biff. Hvorfor henger du deg opp i det?

Anonymkode: 2113c...787

Jeg vil ikke si jeg henger meg opp i det, det var mer formuleringen jeg stusset over. Kanskje bare en feiltolkning fra min side av ordet "kan". Jeg ser jo du kjøper helst de pakkene på 150 gr) og biff ytrefilet 150 gr, det gjør jeg også, det er passe porsjonsstørrelser for meg som er liten, dame og inaktiv.

Angående brød, så spiser man vel opp det brødet man har, og neste gang kjøper man en annen type. Behøver det ta lang tid?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber med å gå fra en type brød til havrebrød feks. Det er ikke gjort på en dag. Dette er kun et eksempel.

Det betyr at dette er kjøttet jeg spiser. Ytrefileten er biff. Hvorfor henger du deg opp i det?

Anonymkode: 2113c...787

Men er det bare bacon, biff og kyllingfilet du kan spise mener du? Sånn du skriver virker det som om det er det eneste du kan ha til middag.. Hva med forskjellig fisk? Svin?

Anonymkode: dddcf...121

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Avocadoene er max 6-7 cm lange. Det er de minste som finnes. Kidneybønnene er 235 kcal. pr boks. Type eldorado.

Anonymkode: 2113c...787

Ok, jeg valgte "liten avokado". Størrelse og mengde for en boks bønner er tydeligvis litt ymse, men da kan du jo bare trekke fra de overskytende kcal i regnestykket🙂

Endret av Roci
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du virker veldig vrang Ts, vil du egentlig ha råd? Eller ville du helst at alle skulle svare at dette allerede var lite mat og kaloriene juger?

Anonymkode: 7448a...c68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du virker veldig vrang Ts, vil du egentlig ha råd? Eller ville du helst at alle skulle svare at dette allerede var lite mat og kaloriene juger?

Anonymkode: 7448a...c68

Vrang fordi jeg ikke vil kaste meg på knekkebrød hysteriet?

#pekernese

Anonymkode: 2113c...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men er det bare bacon, biff og kyllingfilet du kan spise mener du? Sånn du skriver virker det som om det er det eneste du kan ha til middag.. Hva med forskjellig fisk? Svin?

Anonymkode: dddcf...121

Hater fisk og nakkekoteletter. Bacon er da svin?

Anonymkode: 2113c...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vrang fordi jeg ikke vil kaste meg på knekkebrød hysteriet?

#pekernese

Anonymkode: 2113c...787

Går jo an å takke for tips og være litt høflig, og ikke bare gå rett i vil ikke/kan ikke.

Anonymkode: 7448a...c68

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hater fisk og nakkekoteletter. Bacon er da svin?

Anonymkode: 2113c...787

Det var du som innsnevret det til bacon. Da regnet jeg med at det utelukket alt annet kjøtt fra grisen..?

Og du vil ha hjelp til å komme ned i 1600 kcal, men er ikke villig til å rikke på omtrent noe på menyen din? Når du vet at å bytte ut to brødskiver og droppe avokadoen gjør at du er nede på 1600 allerede der :klo: 

Anonymkode: dddcf...121

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du reduserer til 1 skive til frokost og 1 til lunsj, så skal du ha strøket ca 200 kcal og er nede på 1600 kcal. Men vær også obs på at margarin har mye kalorier. En spiseskje kan være opptil 100 kalorier.

Hvis du ikke liker LifeSum - hva med MyFitnessPal? Den minner meg om VGs Vektklubb - bare gratis (om man ikke betaler for premium da - noe som jeg ikke har gjort hittil nå, hehe).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser veldig mye brød. Jeg ville endret et av brødmåltidene, evt bakt brød som metter mer selv. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...