Gå til innhold

Jeg er så svak


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg har verdens svakeste psyke. Jeg takler ikke kritikk, enten den er konstruktiv eller ei. Jeg får svært destruktive tanker når det skjer, og særlig hvis jeg ikke lever opp til forventningene mine om meg selv, eller oppnår dårlige resultater. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: d1fc3...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jegskulleønskeat

Jeg tror ikke du er svak. Jeg sliter også med kritikk og selvdestruktive tanker, og jeg er ikke svak, derimot har jeg en psykisk lidelse. Det høres ut som du har dårlig selvfølelse. Har du snakket med noen om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Jegskulleønskeat skrev:

Jeg tror ikke du er svak. Jeg sliter også med kritikk og selvdestruktive tanker, og jeg er ikke svak, derimot har jeg en psykisk lidelse. Det høres ut som du har dårlig selvfølelse. Har du snakket med noen om det?

Nei, det er ikke noe å snakke om.

Anonymkode: d1fc3...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er ikke noe å snakke om.

Anonymkode: d1fc3...bd4

Hvorfor tenker du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Hvorfor tenker du det?

Det er ikke noe annet å si om det enn det jeg skrev i HI?

Anonymkode: d1fc3...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv syns jeg kritikk er bra! Det handler nok om måten en får den formidlet på også, men det er godt at andre bryr seg om og kan korrigere en iblant! Jeg stoler så mye mer på mennesker som tør å si fra, og en er aldri perfekt, så når en gjør feil, eller er på nippet til å ta et dårlig valg, så er det godt at en får reflektert videre.

Har det noe med at du ofte ble kritisert som barn? Blir kritikken formidlet på en ok måte? For det har litt å si. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo det er noe å snakke om om det plager deg veldig, snakk gjerne med psyk sykepleier i kommunen feks.d er gratis.gdt å prate med noen.

Anonymkode: 90b01...8d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, SoWhat? skrev:

Selv syns jeg kritikk er bra! Det handler nok om måten en får den formidlet på også, men det er godt at andre bryr seg om og kan korrigere en iblant! Jeg stoler så mye mer på mennesker som tør å si fra, og en er aldri perfekt, så når en gjør feil, eller er på nippet til å ta et dårlig valg, så er det godt at en får reflektert videre.

Har det noe med at du ofte ble kritisert som barn? Blir kritikken formidlet på en ok måte? For det har litt å si. 

Nei, har ingen dårlige erfaringer med måten å få kritikk formulert på. Ble heller ikke ofte kritisert som barn, så vidt jeg vet.

 

Jeg vet jo at det du skriver er poenget med kritikken, og st det er slik man burde reagere. Jeg prøver, men jeg får det ikke til. Skuffelsen blir bare for stor.

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo det er noe å snakke om om det plager deg veldig, snakk gjerne med psyk sykepleier i kommunen feks.d er gratis.gdt å prate med noen.

Anonymkode: 90b01...8d5

Jeg har svært dårlig erfaring med å få hjelp fra helsevesenet.

Anonymkode: d1fc3...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke noe annet å si om det enn det jeg skrev i HI?

Anonymkode: d1fc3...bd4

Det er nok ofte en grunn til at man reagerer som man gjør. Du kan få hjelp slik at du kan finne ut hvorfor du har det sånn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

Det er nok ofte en grunn til at man reagerer som man gjør. Du kan få hjelp slik at du kan finne ut hvorfor du har det sånn 

Jeg vil helst prøve å hjelpe meg selv først. Det skal gå ganske langt før jeg ber profesjonelle om hjelp. 

Jeg tenkte bare at jeg umulig kan være den eneste som takler kritikk dårlig, og at det helt sikkert er noen som har funnet og brukt noen teknikker eller lignende på å bli bedre.

Anonymkode: d1fc3...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest making.a.mess
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg har verdens svakeste psyke. Jeg takler ikke kritikk, enten den er konstruktiv eller ei. Jeg får svært destruktive tanker når det skjer, og særlig hvis jeg ikke lever opp til forventningene mine om meg selv, eller oppnår dårlige resultater. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. 

Anonymkode: d1fc3...bd4

Du er ikke alene om det. Jeg fikder ikke ros heller og avfeier det som vås. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, making.a.mess skrev:

Du er ikke alene om det. Jeg fikder ikke ros heller og avfeier det som vås. 

Ros takler jeg helt fint. 

Jeg bare takler ikke å ikke leve opp til mine/andres forventninger. Ender alltid opp med å hate meg selv noe så sykt. 

Anonymkode: d1fc3...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsøk hjelp. Ingen er perfekte og kritikk er noe man opplever ofte i løpet av ett liv. Det er helt normalt 

Anonymkode: 690b7...d7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppsøk hjelp. Ingen er perfekte og kritikk er noe man opplever ofte i løpet av ett liv. Det er helt normalt 

Anonymkode: 690b7...d7d

Som sagt kommer jeg ikke å oppsøke hjelp med mindre det er siste utvei. Jeg vil ha tips til teknikker ol fra folk som har vært i denne situasjonen før. 

Anonymkode: d1fc3...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...