Gå til innhold

Jentevenn i gutts utdrikningslag?

Anbefalte innlegg

Gjest Maryl
Skrevet

Min situasjon er som følger:

En av mine aller beste venner (en gutt) skal gifte seg i april. Utdrikningslaget skal være om ikke lenge, og hans forlover er selvfølgelig arrangør. Det skal være med ca 15 personer. Forloveren er klar over at jeg er en av denne guttens to-tre beste venner, men jeg er likevel tydeligvis ikke inkludert i planene til utdrikningslaget. Dette synes jeg er litt dårlig gjort.

Er det alltid sånn, at det kun er de av samme kjønn som skal være med på utdrikningslag, eller har jeg grunn til å føle meg litt utenfor her? Jeg er tross alt mye nærmere min venn enn de aller fleste av de andre deltakerne i utdrikningslaget!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

Den problemstillingen har jeg faktisk aldri tenkt over, men mitt inntrykk er at utdrikningslaget til brudgommen er siste kveld med gutta også omvendt.

Men jeg har jo all forståelse for at du synes dette er sårt :-(

Gjest guttejente
Skrevet

vi var en vennegjeng som besto av fire gutter og to jenter.

Når den ne kamaraten vår skulle gifte seg, var både jeg og venninnen min invitert i utdrikkingslaget hans. Det var helt naturlig, siden vi var en veldig samensveiset gjeng!

Vi var liksom en av gutta, og det var bare en i gjengen som reagerte på det, men kun fodi han er meget konservativ og gammeldags:) men det var brudgommens ønske at vi skulle være med:)

Gjest TomKrus
Skrevet
Jeg er tross alt mye nærmere min venn enn de aller fleste av de andre deltakerne i utdrikningslaget!

Men regnes du som en av gutta av gutta? Tipper familien og er ham ganske så nær, uten at hele familien dukker opp på utdrikkingen.

Men forstår at du føler deg forbigått.

Skrevet

Min mann hadde med venninne på sitt u. lag (hun var i mitt også). Vet hun ble kjempeglad da hun ble bedt, fordi hun ikke hadde reknet med det.

Gjest Dalwhinnie
Skrevet

Gymnasgjengen min består av 6-7 gutter og meg, og det har vært en selvfølge at jeg har vært med på utdrikningslagene deres. Som en av gutta.

Gjest GreenSky
Skrevet

Du får klage til likestillingsombudet. :wink:

Hm, mitt potensielle sannsynligvis ikke-eksisterende utdrikningslag ville bestått av flere gutter enn jenter, da jeg har flest kamerater. :)

Men... Det var vel ikke han som arrangerte utdrikningslaget, da, men kameratene? Kanskje de skal gjøre en del gutteting, som å dra på strippebar og sånn?

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg har alltid ansett utdrikningslag som siste "guttekveld" og "jentekveld" jeg da, så det kan jo hende at kameratgjengen også ser det sånn, og ikke har invitert deg av den grunn.

K

Gjest gjesta
Skrevet

Trodde det var bare gutter for gutten og jenter for jenta. alltid vært sånn som jeg har forstått og hørt.

Men, de kan vel gjøre en endring hvis du er en god venn syns jeg :)

Gjest celine
Skrevet

Jeg skjønner din reaksjon, og jeg ville vel reagert ganske likt...

Nå finnes det vel like mange vaner og tradisjoner som det fins mennesker i dette landet, så jeg vil tro at forloveren rett og slett har vært av en annen oppfatning enn oss. Hev deg over det - korttenkte mennesker finnes overalt. Ta heller en prat med brudgommen i etterkant, og forsøk å lodde stemningen der. Kan jo hende han savnet deg der, og tar en prat med sin forlover.

Jeg skal selv gifte meg, og har valgt en forlover av det andre kjønn - ville være helteit å ha et utdrikningslag der han ikke kunne være med fordi han var mann!!

Skrevet

jeg har noen gode kompiser, jeg hadde blitt drit skuffa hvis forloveden ikke hadde bedt meg. dem er jo hjertlig velkommen i mitt utrikningslag. De kompisene mine er de jeg har det morsoms sammens med når jeg drikker.

Skrevet

Fra gammelt av var det jo som nevnt "siste kveld med gutta" (evnt med jentene, for bruden).

Nå er vel ikke sånt så viktig lenger, det viktigste er at laget blir bra - så spørsmålet blir vel om du har en naturlig plass i laget fordi du kjenner gutta som skal være med, ofte har vært med i "gjengen", og at din tilstedeværelse ikke medfører at gutta føler at de må legge bånd på seg.

Selv har jeg guttevenner som det ville vært naturlig å ha med, og guttevenner som det ikke ville vært naturlig å ha med - alt avhengig av om venninnene mine kjenner dem og om de passer inn i et skikkelig jente-utdrikningslag.

Skrevet

Mitt utdriknigslag var vennefest - min siste kveld som frøken - ikke nødvendigvis sammen med jentene. Nå var også broren min forlover, men likevel, jeg hadde i mange år sagt at jeg har venner jeg ønsker å være sammen med da, ikke bare rosa jenter.

Men man skal nok være rimelig en av guttagutta skal du inkluderes. Skjønner det er sårt, men gutter en nå en gnag gutter og gjøre gutteting sammen. Gjør du gutteting sammen med den gjengen?

Gjest Anonymous
Skrevet

I alle utdrikningslag jeg har vært i og hørt om har det bare vært venner av samme kjønn, selv om den som skal gifte seg også har gode venner av motsatt kjønn. Jeg synes det er helt naturlig! Jeg har også hatt guttevenner eller f.eks. søskenbarn som jeg har mye kontakt med, men har aldri forventet å bli invitert i deres utdrikningslag. Da har som regel samboeren min blitt invitert istedenfor, selv om han ikke har hatt så god kontakt med dem. Er det ikke sånn det fungerer hos de fleste da??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...