AnonymBruker Skrevet 13. juni 2018 #1 Skrevet 13. juni 2018 Hei, jeg har aldri vært reisevaner, og føler meg veldig lost nå som vi skal reise. Litt informasjon: Barn på litt 1,5 år. Blir borte en uke, skal bo på en hotell som i tillegg har standkant. Kommer ikke til å reise særlig ut av hotellet da det er et ganske så lukurativt hotell med mye område og aktiviteter. Ønsker å pakke alt, hva trenger vi da? Ønsker ikke unødvendig ting som pose til å ha bæsjebleier i for eksempel. Men et viktig moment er at stedet vi reiser til er 26-28 grader varmt, og er et skikkelig syden-reise. Trenger virkelig hjelp, har kun pakker bleier solkrem og våtservietter til nå og står helt tom for hva annet vi skal ha med... Anonymkode: 883cf...b5d
stan Skrevet 13. juni 2018 #2 Skrevet 13. juni 2018 Det kommer litt an på hvor det er. Hvordan er det med vaske muligheter? Du trenger omtrent det samme som hjemme på sommeren. Viktig er solkrem og solhatt. Og vær litt forsiktig med sola. Siden det er en uke ville jeg tatt med et skift til hver dag. Klærne til et lite barn tar ikke så mye plass. Det er greit å ha med et sett litt varmere klær, men det kan jo være det dere reiser i. Ta med kosedyr og favoritt leker.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #3 Skrevet 14. juni 2018 23 timer siden, stan skrev: Det kommer litt an på hvor det er. Hvordan er det med vaske muligheter? Du trenger omtrent det samme som hjemme på sommeren. Viktig er solkrem og solhatt. Og vær litt forsiktig med sola. Siden det er en uke ville jeg tatt med et skift til hver dag. Klærne til et lite barn tar ikke så mye plass. Det er greit å ha med et sett litt varmere klær, men det kan jo være det dere reiser i. Ta med kosedyr og favoritt leker. Takk for svar. Vi reiser til et typisk syden-strøk. Noen flere med tips? Jeg er såpass dårlig på dette at jeg virkelig trenger en konkret liste ellers ender jeg opp med å ikke ta med noe... som sist 😞 Anonymkode: 883cf...b5d
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #4 Skrevet 14. juni 2018 Spiller vel ingen rolle hvor varmt det er når dere skal være inne ... Anonymkode: 45ab9...ca1
Frostrose Skrevet 14. juni 2018 #5 Skrevet 14. juni 2018 Til babyen trenger du: -bleier -svømmebleie -7 bodyer -2-3 bukser/shorts -solhatt -genser -sokker -tannbørste og tannkrem -tørr-/våtservietter -leke -en bok -vannflaske -vogn -evt bæresele eller bæresjal -smokk eller bamse dersom babyen trenger det -solkrem faktor 50 -babycall (ikke sikkert du bruker denne, men er grei å ha om du sitter på altanen om kvelden mens babyen sover dersom det er litt lydtett) -bilsete (til/fra flyplass)
Frostrose Skrevet 14. juni 2018 #6 Skrevet 14. juni 2018 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Spiller vel ingen rolle hvor varmt det er når dere skal være inne ... Anonymkode: 45ab9...ca1 TS skriver ikke at de skal være inne, men at de ikke kommer til å være noe særlig utenfor hotellområdet. Der er det både basseng og strandkant.
Frostrose Skrevet 14. juni 2018 #7 Skrevet 14. juni 2018 Pakk også solbriller til babyen! Det er ofte vanskelig å få tak i.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #9 Skrevet 14. juni 2018 Du vet vel hva du trenger for en uke? Du pakker dette pluss solkrem. Anonymkode: e4724...359
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #10 Skrevet 14. juni 2018 På 13.6.2018 den 21.06, AnonymBruker skrev: Hei, jeg har aldri vært reisevaner, og føler meg veldig lost nå som vi skal reise. Litt informasjon: Barn på litt 1,5 år. Blir borte en uke, skal bo på en hotell som i tillegg har standkant. Kommer ikke til å reise særlig ut av hotellet da det er et ganske så lukurativt hotell med mye område og aktiviteter. Ønsker å pakke alt, hva trenger vi da? Ønsker ikke unødvendig ting som pose til å ha bæsjebleier i for eksempel. Men et viktig moment er at stedet vi reiser til er 26-28 grader varmt, og er et skikkelig syden-reise. Trenger virkelig hjelp, har kun pakker bleier solkrem og våtservietter til nå og står helt tom for hva annet vi skal ha med... Anonymkode: 883cf...b5d Grøt pakker om du bruker dette, det er ofte vanskelig å få tak i og dyrere, kanskje noen middags glass, og sånne smoothie poser . Solhatt, solbriller, klræ, bleier, våt savietter, UV drakt er kanskje et must på denne tiden. Et teppe til å ha i vogna om dere skal ut om kvelden, også noen lang ermede plagg. Vanlig lett sommer tøy, husk feber måler, eventuelt medisiner, Mygga elller annet mygg middel er også lurt Anonymkode: bd159...efd
Minlillelykke Skrevet 14. juni 2018 #11 Skrevet 14. juni 2018 Vi pleier å ha med 2 skift per dag til våre barn. Det blir som rege brukt. Ellers ville jeg hatt med vogn og bilstol. Bilstolen kan du bruke ombord om han har eget sete. Sjekk om han passer i babystolen feks 1
Pearl2.0 Skrevet 14. juni 2018 #12 Skrevet 14. juni 2018 Termometer og paracet stikkpiller, solkrem, solhatt, solbriller, uv-drakt, bleier, badebleier, wipes, tannkrem, tannkost, tepper, sko, sandaler, sommerklær for en uke, favorittkosedyr, noen litt varmere klær for eksempel langbukse og genser, nattdrakt, salve, teppe.. Eventuelt babygrøt/mat. Anbefaler å pakke nok bleier, da det kan være vanskelig å få tak i og veldig veldig dyrt. Husker vi bodde på et resort en gang og de tok 200 kr bleiepakka!! Vi pakker det samme i sommer, selv om vår er året eldre. Ekstra skift til flyturen kan være lurt.
AnonymBruker Skrevet 14. juni 2018 #13 Skrevet 14. juni 2018 3 minutter siden, Pearl2.0 skrev: Termometer og paracet stikkpiller, solkrem, solhatt, solbriller, uv-drakt, bleier, badebleier, wipes, tannkrem, tannkost, tepper, sko, sandaler, sommerklær for en uke, favorittkosedyr, noen litt varmere klær for eksempel langbukse og genser, nattdrakt, salve, teppe.. Eventuelt babygrøt/mat. Anbefaler å pakke nok bleier, da det kan være vanskelig å få tak i og veldig veldig dyrt. Husker vi bodde på et resort en gang og de tok 200 kr bleiepakka!! Vi pakker det samme i sommer, selv om vår er året eldre. Ekstra skift til flyturen kan være lurt. Takk for svar, men langbukser og genser selvom det er 26 grader alle dager? 🙂 bare lurer om ja, så gjør jeg det 🙂 Anonymkode: 883cf...b5d
Pearl2.0 Skrevet 14. juni 2018 #14 Skrevet 14. juni 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, men langbukser og genser selvom det er 26 grader alle dager? 🙂 bare lurer om ja, så gjør jeg det 🙂 Anonymkode: 883cf...b5d Tenker til flyet og eventuelt på kvelden Kan være en liten bris eller noe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå