Gå til innhold

Er det lov å dele min e-postadresse uten samtykke?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i et borettslag der styreleder sender ut e-post til alle 121 beboerne uten å legge adressene på blindkopi. Jeg ønsker ikke at min e-post skal bli delt med så mange fremmede, da jeg har alt for mange ganger opplevd at min adresse blir brukt til å sende ut diverse spam på (folk som lager og selger ting, invitasjoner til diverse jeg ikke er interessert i, o.l). 

Jeg har bedt styreleder flere ganger om å sette adressene på blindkopi - men han nekter. Jeg ble skjelt ut da jeg ba om dette (med alle 121 beboere på kopi) - og det har endt opp med at jeg ikke lengre får informasjon på e-post. Han begrunner det med at det er tungvint for han å legge oss på blindkopi, og at det blir stressende da han har så mange e-post å sende. Jeg trur det handler om kunnskapsløshet rundt hvordan dette skal gjøres, samt at han er en utrivelig type. 

Det jeg lurer på om det er et lovverk som regulerer dette, som jeg kan vise til? 

Anonymkode: e4a88...626

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det jeg lurer på om det er et lovverk som regulerer dette, som jeg kan vise til? 

Nei.

Noen vil kanskje nevne personvernloven, men denne omfatter ikke ditt problem.

Anonymkode: de689...bf6

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Noen vil kanskje nevne personvernloven, men denne omfatter ikke ditt problem.

Anonymkode: de689...bf6

Synd. 

Det vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Vente på at styreleder skiftes ut en gang, det er vel det eneste da. 

AnonymBruker
Skrevet

Hva om du ordner med en ny epostadresse og gir styret beskjed om at den gamle ikke er i bruk (hvit løgn)? Da slipper du  å få fylt  opp din vanlige mail med spam :) 

Anonymkode: 4d59a...e8a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva om du ordner med en ny epostadresse og gir styret beskjed om at den gamle ikke er i bruk (hvit løgn)? Da slipper du  å få fylt  opp din vanlige mail med spam :) 

Meget godt forslag! Takk skal du ha :) 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det er tungvint for han å legge oss på blindkopi

Løsningsforslag nr 2: Du kan tilby deg å være hans sekretær og gjøre denne jobben eller du kan bli styreleder :) 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meget godt forslag! Takk skal du ha :) 

Bare hyggelig :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...